javítási megoldások
A tokrendszer helytakarékosan tárolható bármely járműben - akár egy Smartban is.
A Myspotrepair egy rendszer a kisebb festékkárok javítására. Az összehangolt eszközök és a képzés kombinációja teszi a rendszert érdekessé a szervizek, de a pályamódosítók számára is.
A kisebb festékkárok javítására vonatkozó Spotrepair ajánlatokat ma már jól fogadják az autósok, például a lízingelt járművek visszavételekor. A gyártók néha horribilis összegeket számítanak fel a festékkárok javításáért. De még egy karosszériaműhelyben is gyorsan összejöhet néhány száz euró, mivel kisebb fényezési sérülések esetén gyakran szétszerelik és teljesen újrafestik az érintett alkatrészt.
Dieter Perlwitz, az autótechnika, a karosszéria- és fényezés, valamint a járműelektromosság mestere a Myspotrepairrel egy új rendszert fejlesztett ki, amely minőségében kiemelkedik a többi ajánlat közül. "Állandó és megbízható partnerként akarunk megjelenni a piacon, és ennek megfelelően sokat fektettünk a Myspotrepair fejlesztésébe" - mondja Perlwitz. Ennek érdekében egy független autójavító műhely és egy értékbecslő iroda hosszú távú üzemeltetőjeként, valamint korábbi előadói és képzési vezetői munkájából származó összes tapasztalatát a mobil spotrepair rendszer fejlesztésébe fektette.
Önállóan dolgozik
Kétéves tesztelési és fejlesztési szakasz után Perlwitz 2021-ben indította el a rendszert, amelyet üzleti partnere, Dorothe Höber támogatott. Egy betegség miatti megszakítás után 2022-től ismét előrehaladtak a dolgok. Az új augsburgi oktatóközpont elkészültével Perlwitz megtette az utolsó fontos lépést, mivel a rendszer nemcsak az eszközöket, hanem az összehangolt oktatást is tartalmazza, amelyet a 27 500 eurós rendszerár tartalmaz. A rendszer középpontjában az akár kilenc szerszámtáska áll, amelyekkel a felhasználó az áramcsatlakozástól eltekintve önellátóan dolgozhat; egy generátorral ellátott változat 15 órányi teljes függetlenséget biztosító áramot biztosít. A szisztematikusan felépített tokok mindegyike pontosan egy-egy munkaszakaszhoz van rendelve, a bennük lévő fröccsöntött alkatrészek mindig biztosítják a rendet. Tartalmazzák többek között az Anest Iwata kiváló minőségű festékszóró pisztolyait, a MIPA 70 színt tartalmazó festékválasztékát, valamint a Colad UV-gyurmát és -töltőanyagot, beleértve a gyors száradást biztosító UV-lámpát is. Tartalmaznak továbbá egy lakk-keverőpadot, mérlegeket, egy X-Rite Pantone spektrofotométert a pontos színmeghatározáshoz, csiszoló- és polírozógépeket, valamint minden tartozékot és fogyóeszközt. Egy beépített porszívó és kompresszor is tartozik hozzá.
Végfelhasználóbarát
Benedikt Köster a sauerlandi Lennestadtból a kezdetektől fogva partnerünk. A képzett fényezőmester legutóbb járműépítő és fényezőműhelyek alkalmazott termelési vezetőjeként dolgozott, és már jó ideje játszott a saját vállalkozás létrehozásának gondolatával. "Egy fényezőőműhely nulláról való létrehozása túl nagy befektetés lett volna. Aztán rábukkantam a Myspotrepairre, és nagyon érdekesnek találtam a rendszert, a végfelhasználói árak tekintetében is" - mondja Köster. A nettó 185 eurós kalkulált fix árral egy egyszerű karcolás eltávolításáért, deformáció visszaállítása nélkül, magas minőségben, alacsony áron tudja kínálni a javítást. Köster, akit felesége, Lucia Bockheim támogat a napi üzletmenetben, a képzésen való részvétel után döntött úgy, hogy franchise partner lesz. A havi 250 eurós díjat Dieter Perlwitz kizárólag a rendszer népszerűsítésére fordítja. Ezen kívül a franchise-partnerek természetesen használhatják a logót a járművükön, és felajánlhatják az ügyfeleknek az EC-kártyás fizetés lehetőségét; a fizetési eszköz ekkor a rendszer része. A rendszer azonban franchise-szerződés nélkül is elérhető, de akkor az utóbbi szolgáltatások nélkül.
Ügyfélbázis kiépítése
Köster a 2022. márciusi képzés és a júliusi üzletindítás közötti időt intenzíven arra használta, hogy bemutatkozzon a régió műhelyeinek. "Sokan meglepődtek, hogy lehet mobil Spot Repair-t csinálni, néhányan szkeptikusak voltak, de mindenki várakozásait felülmúltuk" - számol be Köster. Ma már vannak kereskedelmi ügyfelei a műhely- és fényezőműhelyi szektorból, de magánügyfelei is, akiket a műhelyük ajánl. Rendszeresen posztol előtte-utána képeket a közösségi médiában. "Azt tapasztaltam, hogy a szájhagyomány fontos. Ha egy ügyfél elégedett, a híre elterjed". Ehhez a munkaeszközök minősége is hozzájárul. "Az egyes alkatrészek tökéletesen illeszkednek egymáshoz, minden gép és berendezés, valamint a fogyóeszközök és tartozékok neves gyártóktól származnak. Látszik, hogy valaki sokat gondolkodott, és nagy szenvedéllyel és szakmai tudással állította össze a rendszert" - mondja Köster.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.