motor

Klasszikus lehet egy hat éves "sógorból"

2021.05.26.

Időutazás, a tudomány jelenlegi állása szerint nem lehetséges. A nemzetközi motorkerékpár ipar egyik  legnagyobb európai szereplője mégis valami ilyesmivel kísérletezett  az elmúlt hat évben - ráadásul elég nagy sikerrel.

Időutazás, a tudomány jelenlegi állása szerint nem lehetséges. A nemzetközi motorkerékpár ipar egyik  legnagyobb európai szereplője mégis valami ilyesmivel kísérletezett  az elmúlt hat évben - ráadásul elég nagy sikerrel. A terv az volt, hogy létrehoznak egy, a hetvenes, nyolcvanas évek hangulatát, dizájnját életérzését, színeit és hangjait autentikusan  idéző motorkerékpár márkát, amely természetesen mindemellett a mai kor műszaki, környezetvédelmi követelményeinek is megfelelve ad lehetőséget a nosztalgiára. 
 
 

 
A terv ötletgazdája a több, mint száz éves múltra visszatekintő osztrák KSR Group, a név amelyen  2015-ben létrejött a nyolcvanas évek életérzését megidéző márka, a London egyik legendás kerületéről elnevezett Brixton, az eredmény pedig - túlzás nélkül - egészen lélegzetelállító.
 
A Brixton márka tehát idén hat éves, 125 és 500 köbcenti között kínál, kifejezetten vonzó áron, osztrák minőségben retro motorokat, amelyek lassan nem csak nosztalgikussá, de kultikussá és rendkívül sikeressé válnak Európa számos nagy piacán. Olyannyira, hogy a Brixton 125-ösei Ausztriában például a KTM-el versengenek a kategória elsőségért és sorra verik a "japán klasszikusokat", a Hondát, a Yamahát és a Suzukit.
 
A Brixton receptje elsőre egyszerűnek tűnik: végy egy korszakot, egy életérzést, rendelj hozzá egy stílust, aztán hozz létre egy vonzó, rendkívül ár-érték arányos termékpalettát.
 
Mindez persze csak az elméleti receptje a "sógorok" sikerének. Ahhoz, hogy a Brixton márka hat évesen klasszikussá váljon, azért még kellett egy, s más.
 
Például a KSR Group több, mint száz éves ipari tapasztalata és több évtizedes motorkerékpár forgalmazó, gyártó és tervező kapacitása.  Nem ártott hozzá a több kontinenst és egész Európát átívelő kereskedőhálózat, és az ausztriai Krems városa melletti KSR központban az a high-tech raktárbázis, ahonnan a világ bármely pontján ki tudják szolgálni a Brixton - na és persze a többi márkájuk: a Malaguti, a KSR, a NIU és társai - alkatrész igényét.
 
Vélhetően nem ártott a Brixton sikeréhez a cég kapcsolata a világhírű dizájn céggel, a KISKA-val, akiktől az Adidas, a KTM, a Bosch, a CUBE vagy az Audi és az Opel sem szégyell rendszeresen tervezési tanácsokat kérni. 
 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
Még persze kellett a Brixton elsöprő sikeréhez az a nosztalgiahullám, amely nem csak a fiatalok, de a mai negyvenesek, ötvenesek, hatvanasok körében hódít: zenében, divatban, életérzésben - és persze motorban.
 
Szóval a Magyarországon is komoly importőrrel képviselt (www.ksr.hu) Brixton a KSR Group profizmusa mellett valóban jókor volt jó helyen: hat éves létére képes volt átadni annak a kornak a motoros életérzését, amikor réges-régen nem is létezett.
 
Azért nagy műszaki, dizájn, marketing és kereskedelmi teljesítmény mindez, merthogy természetesen ezalatt a hat év alatt azok a nagy motorkerékpáros világmárkák sem pihentek, amelyek a nyolcvanas években már hosszú évtizedek óta léteztek és - elvileg - a Brixtonnál hitelesebben tudnák retro modellekkel megidézni ezt a mostanában újra nagyon népszerű "eurodisco korszakot".  De sokaknál vagy az árral, vagy - paradox módon - a hitelességgel volt probléma retro modelljeik esetében.
 
Az ugyanis, hogy egy nagy motorkerékpár világmárkának a nyolcvanas években voltak sikermodelljei még egyáltalán nem garancia arra, hogy 2021-ben hitelesen tud egy új-régi termékkel emlékezni - és emlékeztetni - erre a sokak számára élménydús korszakra. 
 
Szóval, ha időutazás - a tudomány szerint - nem is létezik, a Brixton márka elmúlt hat éve arra mindenképpen bizonyíték, hogy bizony egy hat éves is lehet klasszikus. 
Meg arra is jó példa a Brixton, hogy igenis létezik sikeres és hiteles nemzetközi kooperáció, ahol az anyacég osztrák, a partner kínai, a név angol, a dizájn salzburgi, müncheni, shanghai-i és kalifiorniai.
 
Talán éppen ettől lett a Brixton sikertörténet nemzetközi - és világhírű.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....