járműipar

Könyvbemutató: járműipari térségek működési modelljei

2015.10.05.

Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata a Széchenyi István Egyetemmel és az Universitas-Győr Alapítvánnyal közösen jelentette meg a „Nyugat- és kelet-közép-európai járműipari térségek működési modelljei (New Regional Economic Development Methods of European Automotive Industry Centers)” című angol és magyar nyelvű tanulmánykötetet.

A kötet tanulmányainak szerzői a győri egyetem Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskolájának doktoranduszai. A könyvet a XXII. Akadémiai Nap rendezvényeként mutatta be Fekete Dávid szerkesztő, a kutatási program vezetője és dr. Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja.

A kötetet Hanula Barna mutatta be.

Fekete Dávid elmondta, kutatótársai felkeresték a járműipari központokat, interjúkat készítettek az ottani vezetőkkel és tapasztalataikat vetették papírra. Tizenkilenc járműipari központban jártak, egyebek mellett Németországban, Franciaországban, Angliában, Romániában és Szlovákiában.

Olyan széles együttműködési formával, mint ami a győri térség járműiparát jellemzi, sehol sem találkoztak a kollégáim – mondta el a kötet szerkesztője, aki hangsúlyozta azt is, sok jó tapasztalattal találkoztak, ezeket igyekeznek Győrben is hasznosítani, hogy a térségünk a következő évtizedekben is fejlődési pályán tudjon maradni.

Az angol nyelvű kötetről a szerkesztő elmondta, abban válogatott tanulmányok kaptak helyet, amelyben a szerzők elsősorban a gazdaságfejlesztési eszközöket vizsgálják, mint az ipari parkok telepítése és az innovációs intézmények tevékenysége.

A kötetet Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja méltatta. Egyebek mellett kifejtette, Győr szerencsés helyzetben van, mert a Rába ipari kultúrájára rátelepült az Audi.

Sokan kérdezik tőlem, nem áll-e egy lábon Győr a járműipar miatt? – tette fel a kérdést Hanula Barna. Válaszában elmondta, egyáltalán nem, mivel manapság a járműipar komplex iparággá vált, az autókban például negyven százalékot tesz ki az elektronika és a szoftver, s egy személygépkocsiban több programsor van, mint egy repülőgépben.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....