utánpótlás

A közösségépítő járművek

2019.08.16.

Bár nagy bánatomra immáron közelebb vagyok a harminchoz, mint a húszhoz, bizonyos dolgok egyszerűen nem változnak. Gyerekként mindig tetszett, ahogy a motorosok és a buszsofőrök automatikusan intenek egymásnak és valamiért ez a szokás a mai napig megmosolyogtat. Emberek, akik nem is ismerik egymást, közösséget éreznek egymással azért, mert ugyanolyan típusú járművel közlekednek.

Persze a buszsofőrök és a motorosok mellett ritka, hogy csak úgy intsen egymásnak két közlekedő, azért előfordul az ilyesmi, különösen, ha két Honda Civic sofőrje halad egymással szemben, de hasonló a helyzet az “alfásokkal” is. De honnan jön mindez? Miért intenek egymásnak a motorosok? Egyáltalán hogyan alakultak ki a márka, sőt, inkább modellspecifikus közösségek?

A motoros integetés eredetére több verzió is kering, ezek közül a legelterjedtebb 1904-re teszi a szokás kialakulását. A legendás motorgyártó két alapítója, Arthur Davidson és William S. Harley egymással szemben haladtak éppen és mivel ismerték egymást, intettek. Egy másik motoros látta, amint a motorozás két királya így tesz és ez alapján úgy gondolta, egy magára valamit is adó motoros int a másiknak. Hogy így volt vagy sem, nem tudhatjuk, de ha már az igazságot nem tudhatjuk meg, mégis csak jól esik két legendának tulajdonítani a máig élő szokást.

Az integetés egyébként világszerte elterjedt jelenség a motorosok között, az internet tele van tanácsokkal, hogy mikor, hogyan és kinek kell és mikor nem szabad integetni a szembe közlekedő motorkerékpárosnak. Még különböző szituációkra és motortípusokra is részletes útmutatókat találni, amelyek részletesen kifejtik az integetés megfelelő módját.

Érdekes és egyben szomorú jellemzője ezeknek a kis közösségeknek, hogy valahogy az újabb modellek tulajdonosai nem veszik ki a részüket. A fiatal srác a régi Civic-ben hiába villant a szalonból frissen kigurult CR-V-t hajtó középvezetőnek, ahogy a 147-es ből is hiába integet az ember a Stelvio sofőrjének. Sajnos manapság mintha kiveszett volna a lélek az autózásból, valakinek csak eszköz, másoknak státuszszimbólum. Pedig az autózás valaha sokaknak a tartozni valahová érzést jelentette és nagy kár, hogy manapság ez egyre kevésbé igaz.

Így innen is kérjük a legendás márkák újabb modelljeinek tulajdonosait: intsetek/villogjatok, ha egy márkatárs is így tesz! Nem kerül semmibe, de valahogy mégis feldobja az ember napját. Az autótok pedig nem lesz kevésbé menő, ha csak egy villantásra is, de közösséget éreztek a fiatal sráccal abból a kis hatchbackből.

A következő cikkünkben bemutatjuk, melyek a legaktívabb autos közösségek, amelyek közül sok a mai napig igen aktív.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.15
Háborús anyaghiány és kreatív közlekedési álmok megtestesítője, mégsem terjedt el. ..
2024.07.15
A Formula 1 Magyar Nagydíjat július 19-21. között rendezik, melyet idén is hatalmas érdeklődés övez....
2024.07.15
Francia-kínai koprodukcióban, a Renault és Geely partneréségének köszönhetően újra életre kelt....
2024.07.15
Az első fél évben 0,3 százalékkal kevesebb motorbenzin és 1,2 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott....
2024.07.15
Egyikük André Citroën, a merészen új utakat járó márkaalapító, a másikuk egy új korszakot megnyitó....
2024.07.15
A Hosszútávú-világbajnokság idei ötödik futamán, Interlagosban akár a kettős győzelem is....
2024.07.15
Továbbra is piaci átlag felett dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye,....
2024.07.15
Vádat emelt az ügyészség egy férfi és három társa ellen, akik a vádhatóság szerint valótlan....
2024.07.15
Már takarékos, de még nem szénnéfolytott motorok, hot hatchek, és megfizethető, változatos....
2024.07.15
Tavalyi eredményéhez képest 12 helyet javítva, ismét a top 400-ban szerepel a győri Széchenyi....