innovációk
A belső égésű motorok valószínűleg még sokáig velünk maradnak. A hibridek éllovasa, a Toyota például nemrégiben jelentette be, hogy beruház a benzines hajtásláncok fejlesztésébe. Az Avadi startup azonban nem modernizál, hanem radikálisan újragondolja, sőt forradalmasítja a motortechnológiát.
A vállalat által bemutatott Avadi MA-250 prototípus egyhengeres, négyütemű, 0,25 literes és 15,8 lóerős. Legnagyobb különbség a hagyományos belsőégésű motorokhoz képest, hogy nincs főtengelye, viszont a hengerre két, független és egymást kiegyensúlyozó hajtókar jut, amelyek a tengelye körül forgó dugattyút kapcsolják össze egy pár fogaskerékkel. A két fogaskerék a forgattyúsházban elhelyezett gyűrűs fogaskereket forgatja, amely pedig a tengelyt.
A motorban feleannyi mozgó alkatrész van, mint egy hagyományos hajtóműben, ennél fogva könnyebb is. Hatalmas előnye a hagyományos, főtengelyes motorokkal, hogy az egymást kiegyensúlyozó hajtókarok révén nem alakul ki a hengerfalban kopás a hajtókarok síkjában. Az Avadi MA-250-es emellett simábban működik, kompakt és kifejezetten kicsi. A termikus hatásfoka 42 százalékos, vagyis a hagyományos benzines motorokénak közel a duplája, ami alacsony károsanyag-kibocsátást eredményez.
Az Avadi úgy véli, hogy az általa kifejlesztett úttörő technológia megannyi gépben alkalmazható, a többi között személygépkocsikban is. A vállalat elképzelései szerint a motor villamosított járművek fedélzeti áramfejlesztőjévé válhat.
Az elektromos járművek értékesítésének lassulásával az autógyártók új hibrid motorokat dobnak piacra, amelyek fedélzeti generátort használnak. A Mazda például kis bolygódugattyús Wankel-motorokat használ erre a célra, az új Ram 1500 Ramcharger viszont V6-os benzines motorral tölti a 130 kW-os generátort, jelentős mértékben növelve az autó hatótávját.