reklám

Kúria ítélet az Il Ferro-ügyben

2017.05.15.

Helybenhagyta a múlt héten a Kúria az Il Ferro-ügy másodrendű vádlottjának másodfokú ítéletét, a másodfellebbezésben sérelmezett eljárási és anyagi jogi kérdéseket alaptalannak tartotta.

A Kúria tájékoztatása szerint a vádlott kártérítési szándékát nem tudták figyelembe venni, mivel az 1604 sértett közül csupán 17 kártérítési igényét térítették meg.


Felidézték, hogy az összesen több mint 483 millió forint kárt, illetve vagyoni hátrányt okozó vádlottat a Fővárosi Ítélőtábla 2016. szeptember 27-én a 49 rendbeli társtettesként elkövetett csalás bűntette és 2 rendbeli társtettesként elkövetett csalás vétsége miatt emelt vád alól felmentette, a vagyonelkobzás tekintetében új eljárást írt elő, egyebekben pedig helybenhagyták az elsőfokú ítéletet, amely a vádlottat halmazati büntetésül 4 év börtönbüntetésre és 4 év közügyektől eltiltásra ítélte és kimondta, hogy a feltételes szabadságra bocsátás legkorábbi időpontja a büntetés kétharmad részének kitöltését követő nap.

A másodfokú ítélet ellen a másodrendű vádlott és védője az ítélethirdetéskor enyhítés érdekében fellebbezett. Az Il Ferro Kft. 2006-ban és 2007-ben több ezer autóssal kötött szerződést reklámok közzétételéről: az autósoknak havonta 50 ezer forintot, új autó vásárlása esetén pedig 40 ezer forintig a havi részlet fizetését ígérték. Cserébe egyszeri 180-333 ezer forintos díjat, új autó esetén pedig 5-10 ezer forintos ügyintézési díjat kértek és kijelölték, hogy a leendő autótulajdonosok melyik kereskedőtől vásárolhatnak.


Az ügyészség szerint a vádlottak már 2006 nyarán tudták, hogy a cég tevékenysége hosszú távon nem biztosított, mert a bevételeket jelentősen meghaladták a kiadások, mégis folytatták az ügyfelek gyűjtését. A reklámdíjak folyósítását 2007 márciusában függesztették föl. Az első fokú eljárás során kiderült, hogy a cég nem rendelkezett elegendő induló vagyonnal, az ügyben felkért szakértők véleménye szerint a barterszerződésekből valós bevétele nem származott, a reklámmodell közgazdaságilag fenntarthatatlan volt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....