motron

A Lambretta és a Malaguti után a modenai Motron is újra csábít

2021.09.27.

Tudta Ön, kedves olvasó, hogy hamarosan ötven éves lesz a legendás olasz Motron motor márka?  Valószínűleg - velem együtt - Ön sem tudta ezidáig. Merthogy legenda ide vagy oda, a Romeo néven 1961-ben alapított, és 1976-ban Motron-ra átkeresztelt egykor divatos olasz motorkerékpár gyártó jó húsz évre  megszűnt - és csak nemrégiben született újjá. A felejtést talán az is elősegítette, hogy a Motron annakidején az emilia-romagnai Modena-ban születetett, ahol a Lamborghini, a Ferrari, a Pagani, vagy akár a világ egyik piacvezető villanyhajtású motorkerékpár gyártója, az Energica Motor Company mellett nem biztos, hogy kellő figyelemmel őrizték emlékét. 

Pedig különleges és kedves ipartörténeti sztori a Motroné.

 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
Amely az 1960-as évek elején kezdődött, amikor a Po fivérek, akik ebben az időben a ma már nem létező, de akkoriban ismert Cimatti kerékpár és robogó márka szervízét üzemeltették. Mivel óriási volt az igény elérhető árú kismotorokra úgy döntöttek, saját márkanév alatt gyártanak ilyeneket, amelybe az első időszakban, az akkor már híres szintén olasz Minarelli erőforrásait tették. Kevesen tudják, hogy a Motron nevet a Romeo név előzte meg.
 
Ennek oka az volt, hogy a modenai testvérek egy szintén kicsiny, vicenzai robogó készítő műhely nevével versengtek: őket Juliettának hívták. Később a Motori Romeo szóösszetételt rövidítették Motronra, amely név alatt közel két tucat sikeres kétkerekű típust dobtak piacra. Az olasz cég végül 2000-ben szüntette meg működését, hogy  egészen az idei esztendő nyaráig, csipkerózsika álmát aludja. A Motron márkanév azonban értő, a motorkerékpár ipar több legendás, szintén csipkerózsika álmát alvó márkát újjáélesztő, biztos kezekbe került. Az osztrák KSR Group, a Lambretta és a Malaguti után, idén vágott bele a Motron újrafogalmazásába, hogy Milano és Bologna egy-egy járműtörténeti legendája után, Modena egykori büszkeségébe is új életet leheljen. 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
A koronavírus járvány miatt ünnepélyes, de digitális külsőségek között jelentették be a KSR Group székhelyén, Krems-ben, hogy A MOTRON MOTORCYCLES friss logója egy fekete alapon sárga M betű lesz, amely az egész márkát áthatja, és a motorok designján is megjelenik. 2021-re egy 12 motorkerékpárból álló, teljesen új jármű palettával érkezik, mely az alsó és középkategóriás géposztályokat célozza, 125-400 cm3 hengerűrtartalomig.
 
Az új modell palettában megtalálhatóak a hagyományos belső égésű motorok mellett természetesen a tisztán elektromos kétkerekűek is, ezek jelenleg a L1e (segédmotoros kerékpár) kategóriába képviseltetik magukat.
A kiváló ár-érték arányú járművekkel, a MOTRON új színt hoz a kétkerekűek világába, a már jól bevált minőségi beszállítók segítségével. A 2021 elejétől elsőként elérhető modellek a WHIZZ, CUBERTINO, VOLTZ és VIZION, melyek tisztán elektromos meghajtásúak.
 
Belső égésű társaik a második negyedévben várhatóak, ők a X-NORD125 és X-NORD125 Touring kaland, a REVOLVER125 cruiser, a naked bike  WARRIOR400, és természetesen robogó társaik a BREEZY50, VENTURA125, IDEO50 és IDEO125. A további belső égésű motorral szerelt társaik ezekben a hetekben érkeztek meg - Magyarországra is:  ők a NOMAD125 és az X-NORD400. Természetesen minden modell a szigorú Euro5-ös normáknak megfelelően készül.
 
A Lambretta, a Malaguti és most a Motron: talán nincs is olyan cég a világon, amelynek ilyen "olasz portfóliója" lenne történelmi márkák újjáélesztéséből. Ráadásul az ausztriai Krems-ben óriási bázissal rendelkező - egyébként több mint száz éves - gépipari vállalat igen tanulékonynak bizonyult: míg a a Malaguti és a Lambretta esetében még a világhírű dizájn cég, a Kiska segítségét vették igénybe az olasz márka, és stílus hagyományokat a mai kor ízlésével és elvárásaival ötvöző külső megalkotásában, a Motron esetében már úgy érezték, menni fog ez egyedül is. A dicső múltú modenai márka modelljei immáron a KSR Group saját, kremsi dizájn centerének alkotásai. Ráadásul olyan jól sikerültek, hogy még a Kiska is büszke lehetne rájuk.
 
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
 
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....
2024.03.27
Kamionnak ütközött egy kisteherautó az M5-ös autópálya 78-as kilométerszelvényénél, Kecskemét....