rallyecross

Látványos rallycross húsvét Máriapócson

2016.03.31.

A hagyományos húsvéti Máriapócsi rallycross verseny idén sem hazudtolta meg magát, komoly izgalmakat hozott. Ugyan az idényt már két héttel ezelőtt elindították a Slovakiaringen, viszont az Amatőr bajnokság résztvevőivel kiegészülve közel 140 autó állt rajthoz.

A hagyományos húsvéti máriapócsi rallycross verseny idén sem hazudtolta meg magát, komoly izgalmakat hozott. Ugyan az idényt már két héttel ezelőtt elindították a Slovakiaringen, viszont az Amatőr bajnokság résztvevőivel kiegészülve közel 140 autó állt rajthoz.

Az Európa-bajnokság résztvevői is élesben tesztelhettek (csak Szíjj Zsolti maradt távol, mert az autó a nagy perec után még mindig készül, és nem akart kockáztatni) a nevezők között volt a Super 1600-ba tavaly meglepetésre berobbanó Szabó Krisztián, az idén újra rajthoz álló FIA Young Driver Academy résztvevő Marton Gergely, vagy a „egymás” bajszát húzogató Supercars-osok Kis Pál Tamás, vagy Lukács Csucsu is.

Az előfutamokban ki-ki vérmérséklete, és taktikája szerint vette az akadályokat, de már itt is látszódott, bizony a versenynek a célban van vége – még ha ez három keréken, vagy defektes, körbetört autóval is abszolválódik.

A Juniorok között – ugye ők azok, akik még a kormány alatt néznek ki, hiszen bőven 14 év alatt vannak, a tavaly jól szereplő Harkányi összeszedte magát, behúzta a győzelmet, Panyik és Hangodi előtt. A „fiatalok” annyira komolyan veszik már a sztorit, hogy külön VIP lelátójuk van, ahol a többiek futamait szakértő módon elemzik J

A Magyar Kupa összetettben beállt mondhatni az erősorrend, hiszen Vaskó és Stréhli Dominik a már-már kit-car hangokat hallató autókkal diadalmaskodtak, az előző győztes, de mindössze 1,4-es autóval induló Pleiveisz Tamás előtt. Ha már Suzuki, a kupában ezúttal Kailbach Gergely nyert, Majerszky ismét második, és kedves ex-kollégánk Borbás Bálint a bronzéremmel térhetett haza.

Az Astra kupa nem várt, óriási meglepetéseket hozott, lelőve a slusszpoént: az elődöntőben defektet kapó, és ez idáig egyeduralkodó Szabolcs Robi a döntőbe sem jutott, a győzelmet egy szegedi profi kézilabdás mondhatni „outsider”, Gidai Máté pedig behúzta a győzelmet! Üde, mondhatni „csibesárga” színfolt volt Kőváry Barna jelenléte (aki a szombat után még el volt kenődve, egy lány is megvert – szerencséjére Kapitány Dóri nem indult, mert nagybátyja Zoli indult helyette), aki vasárnap vért ivott, megnyerte az elődöntőt, és a döntőben is csak a rosszul kiválasztott Joker-kör miatt szorult a harmadik helyre.

A Super Touring Cars -2000 kategóriájában a két külföldivel talán csak Góth Viktor vehette volna fel a versenyt, de ő az elődöntőben a pálya legtávolabbi részén féltengelytörést szenvedett, így nem saját lábán tért vissza a depóba. Csirmaz Brúnó védte meg a mundér becsületét harmadik helyével.

A Super Touring Cars 2 liter feletti kategóriája, hol roncsderbihez, hol drift showhoz hasonlított, köszönhetően a magyar hátulhajtós csapatnak. A tavalyi bajnok Tóth Attila, Tajmel Tibor és az Opelos Csendes Zsolt már az edzések és az előfutamok alatt is folyamatosan egymásnak keresztben támaszkodva haladtak előre kanyarról-kanyarra.

A döntőben Tóth Attila és Tajmel Tibor mellé a régebbi kategóriabajnok E30-as BMW-vel versenyző Peitler Zsolt állhatott fel harmadikként a dobogóra.

A Super 1600-os kategória futamaiban idén először láthattuk itthon az EB-n történelmet író Szabó Krisztiánt a Volland Racing Skoda Fabiájával.  Bár a pilóta vasárnap álmosan kezdett, így az egyik előfutamot, - Marton Gergővel együtt - elcsente előlük Josef Susta az új fejlesztésű Fabiával, a döntőt ellentmondást nem tűrően behúzta, ez elmített versenyisták előtt.

A királykategóriában az eddig domináló Kiss Pál Tamást mind Csucsu, mind Kárai sakkban tudta tartani – pár körig, a nézők legnagyobb örömére. A Supercars küzdelmei, már az előfutamok is, megmutatták, miért ez a sport a jövő autósportja, egy –kis lökdösődés, nem létező helyeken bevállalt előzések, és drámák tarkították. A döntőben az oda-vissza előzések után Kiss Pál győzött Kárai Tomi előtt, míg a „vén róka” Höller papa lett a bronzérmes, Csucsu motorja elfüstölt az elődöntőben, így nem tudott beleszólni már.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....
2024.03.27
Kamionnak ütközött egy kisteherautó az M5-ös autópálya 78-as kilométerszelvényénél, Kecskemét....