e-mobilitás
A Fisker korábban 8,4 millió dollár kamattal tartozott az átváltható kötvényekre. A cég azt mondta, hogy szándékosan döntött a fizetésképtelenség mellett, hogy időt nyerjen a befektetőkkel folytatott tárgyalásokra.
Fotó: Fisker
Valójában elég pénz állt volna rendelkezésre a kamatokra. A cég készpénzállománya azonban péntekre 120,9 millió dollárra zsugorodott, ami kevesebb, mint a harmada a tavaly év végén rendelkezésre állónak.
Az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez benyújtott kötelező dokumentumok szerint az új, legfeljebb 150 millió dollár értékű átváltoztatható kötvények, amelyeket a Fisker kedvezményesen adott el a lengyel CVI Investment befektetési alapnak, most várhatóan új pénzt hoz majd a kasszába.
A Fisker egy ideje anyagi gondokkal küzd, és egy jelentés szerint az esetleges csődre készül. Most azt mondják, hogy jelenleg is folynak a tárgyalások egy autógyártóval az együttműködésről. Bennfentesek szerint a japán Nissanról van szó. Nemrég elhangzott, hogy a megállapodást még ebben a hónapban aláírhatják.
A tervezett termelésnek csak a negyede
A Henrik Fisker dán autótervező által alapított cég már régóta tisztában van azzal, hogy a járművek értékesítése az eredetileg tervezettnél nehezebbnek bizonyul. Az eredeti tervek szerint évi 40 000 járművet gyártottak volna Grazban, de tavaly már csak 10 000 készült.