Michelisz Norbert

A legmodernebb WRC raliautót fogja tesztelni Michelisz Norbert

2022.06.26.

A Hyundai Motorsport gyári pilótái, Thierry Neuville és Michelisz Norbert autót cserélnek majd Zolderben az FIA ETCR – eTouring Car World Cup soron következő versenyén, július 9-én.

A szombat délutánra tervezett izgalmas bemutatón először találkozik a Hyundai Veloster N ETCR és a Hyundai i20 N Rally1, a Hyundai Motorsport jelenlegi FIA ETCR és WRC versenygépe. A 15-szörös vb-futamgyőztes Thierry Neuville és a 2019-es WTCR-győztes Michelisz egyaránt vezetik majd egymás versenyautóit és a sajátjukat is Mindketten egyszerre lesznek tanárok és tanítványok a 4 km-es pályán megrendezett különleges bemutatón.

A Hyundai Motorsport 2018-ban az elsők között kötelezte el magát az ETCR új előírásai mellett, és egyike annak a három gyártónak is, melyek a WRC Rally1 korszakának első szezonjában indulnak az új hibrid raliautóval. Annak ellenére, hogy mindkét versenytechnika tartalmaz elektromos hajtást, nagyon eltérőek. A teljesen elektromos meghajtású, hátsókerék-hajtású Veloster N ETCR 670 lóerős, de több mint 1,8 tonnás, az 1260 kilós, összkerék-hajtású i20 raliautóban az elektromos motor 136 lóerős, és ehhez jön még a 1,6 literes turbómotor 380 lóereje. A hibrid rendszer 20 km-es maximális hatótávolságot biztosít teljesen elektromos üzemmódban (amit a szervizparkban és a kijelölt összekötő útszakaszokon használnak), valamint teljesítménynövekedést biztosít a szakaszokon.

A belga szurkolók számára Neuville és a Hyundai i20 Rally1 raliautó látogatása tökéletes kedvcsináló az augusztusi Ypres-ralihoz, amikor Neuville és navigátora, Martijn Wydaeghe a 2021-ben megszerzett győzelem megvédésére törekszik. Eközben az FIA ETCR bajnokság - amelyben Michelisz is indul - a szezon negyedik fordulójára készül Belgiumban.

Michelisz: „Nagyon érdekes élmény lesz a Hyundai i20 N Rally1-et vezetni. A WRC-k mindig látványosan néztek ki, és ez alól a 2022-es új autók sem kivételek. Remélhetőleg Thierry tud néhány tippet adni, hogy a legjobbat hozzam ki belőle, és mindketten szórakoztató műsort adhatunk a közönségnek. Idén az első szezonomat kezdtem az FIA ETCR-ben, ahol elektromos autóval versenyzem, ez az autócsere lesz az első alkalom, amikor hibrid versenyautóval fogok menni. Nagyon érdekes lesz látni, milyen érzés az extra rásegítés a hibrid rendszertől, különösen azért, mert lehet, hogy ez a technológia a közeljövőben a TCR-autókban is megjelenik. Talán becsempészek egy kis plusz tesztet, hogy előnyt szerezzek a többiekkel szemben! Thierry nagyszerű pilóta, nagy sztár a WRC-ben, de korábban TCR-ben is nyert, így biztos vagyok benne, hogy azonnal otthon érzi majd magát a Hyundai Veloster N ETCR-ben. Alig várom, hogy lássam, mit gondol az autóról!”

Neuville: „A zolderi autócsere nagyon szórakoztató lesz számomra és Norbinak pilótaként – de a nézők számára is, aki kilátogatnak FIA ETCR hétvégére. Más sorozatok és szakágak autóit vezetni mindig érdekes, és sokat lehet tanulni a különböző versenyzőktől. A Hyundai Veloster N ETCR nagyon izgalmas kihívás számomra a 670 lóerős teljesítményével, ami ötször több, mint a Rally1-es autóm hibrid rendszerének ereje. Nagyon erős a kocsi, de másfélszer nehezebb is, úgyhogy alig várom, hogy megtudjam, hogyan gyorsul és hogyan lehet vezetni a pályán. Természetesen az is jó móka lesz, hogy Norbit beültetjük a Rally1-es versenyautóba – akárcsak nekem, neki is valami egészen másba kell beleugrani, mint amihez hozzá van szokva. Jó lesz behozni valakit az "munkahelyemre", és látni a reakcióját a legújabb WRC-autóra, miközben szórakoztatjuk majd a belga rajongókat.”

Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatfőnök-helyettese így nyilatkozott: „A versenyzésben használt elektromos energia a Hyundai Motorsportnál végzett munkánk új, de kulcsfontosságú pillére, így a Hyundai i20 N Rally1 és a Hyundai Veloster N ETCR együttes bemutatása nagyszerű lehetőség. Bár mindkettő legalább elemeiben tartalmazza az elektromos energiával történő hajtást, a két autó felépítése nagyon eltérő – nemcsak azért, mert a versenyben nagyon eltérő kihívásokkal néznek szembe, hanem az elektromos technológia alkalmazásának módja is – hibrid a Rally1, miközben az ETCR autó kizárólag elektromos energiával működik. Nagyon érdekes lesz hallani Thierry és Norbi megjegyzéseit egymás autóiról. A Hyundai Motorsport által gyártott két elektromos meghajtású konstrukció együttes bemutatása azt a szakértelmet is mutatja, amelyet projektjeink során fejlesztünk – a tudást, amelyet megosztunk a szélesebb kutatás-fejlesztési hálózattal, hogy segítsék a kifejlesztését a Hyundai elektromos közúti autói következő generációjának.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.04
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: A Mikulás pickupja. ..
2022.12.04
Forgalmi akadályra kell számítani - írja a Katasztrófavédelem honlapja.   ..
2022.12.04
Lassan nem az a kérdés Európában, hogy mennyibe kerül a nyersolaj vagy az üzemanyag, hanem az, hogy....
2022.12.04
Újabb kerékpáros közlekedési kapcsolatok létrehozásával fejleszthetik a fenntartható közlekedési....
2022.12.04
Az idei első három negyedévben csaknem megkétszereződött a légi utasok száma a romániai....
2022.12.04
Az adventi időszakban megemelkedik a lakástüzek száma, Tóbiás és Balambér kalandjában megmutatjuk,....
2022.12.04
A 74.RU portál kiszámította, mennyibe fáj egy használt, minőségi autót magánúton Németországból....
2022.12.04
Duplázódó eredmény, szárnyaló árbevétel az első kilenc hónapban. ..
2022.12.04
Hildegard Müllert további két évre megerősítette hivatalában a Német Autóipari Szövetség – írja az....
2022.12.03
Egy név, három modell, ráadásul nem is akármilyen: kis csokor a Lotus virágaiból. ..