gumiabroncs
Az autógyártók a kerékjárati ívekbe tette légterelőkkel és az aerodinamika szempontjai alapján tervezett felnikkel igyekeznek irányítani a kerekek körül áramló levegőt, de a Yokohama szerint a gumikban is nagy fejlesztési lehetőségek rejlenek. A japán gumigyártó azzal kísérletezik, hogy apró légterelőket alakít ki a gumik oldalfalán.
A Yokohama a Tohokui Egyetem áramlástani intézetével közösen fejleszti az új gumikat, a cél, hogy az apró légterelők révén csökkenteni lehessen a légellenállást a kerékjáratok környékén. Elképzelhető, hogy az új gumik nem csak az aerodinamikai hatékonyságot, hanem az autók teljesítményét is javítani fogják.
Egyelőre csak ennyit lehet tudni az új gumikról, de már pár képet is közzé tettek már róluk, melyek a számítógépes szimulációt mutatják, amit egy szuperszámítógéppel végeztek el a japán mérnökök. A vizsgálatok során annyi már kiderült, hogy az apró légterelők megfelelő elhelyezése kulcsfontosságú, ha valódi előnyöket akarnak biztosítani a normál abroncsokhoz képest. Az új, kísérleti gumikat először az október végén kezdődő 44. Tokiói Autószalonon mutatják meg a nagyközönségnek.