Kisáruszállítók

Lehet sharmos egy kisáruszállító?

2016.05.20.

Annak az időszaknak már régen vége, amikor a kisárúszállítók, kisteherautók, vagy ahogy régen nevezték őket: furgonok kényelmetlen, fapados, puritán járművek voltak. Ha sorba vesszük egy ma kapható, teher célú jármű kényelmi, biztonsági, navigációs és szórakoztatóipari felszereltségét, akkor az bőségesen vetekszik egy 20 évvel ezelőtti luxus autó belsejének minden bájával.

 A külcsínnyel kicsit azért már más a helyzet. A hatvanas-hetvenes évekig voltak kifejezetten sármos és divatteremtő áruszállítók: a Ford szeszcsempész korszakbeli furgonjai és pick-up-jai, vagy a Citroen Belmondo és Luise Funes filmekben állandó szereplőként megjelenő Furgonette-jei bizonyosan részei annak a divat, vagy inkább design történetnek, amit nem csak a ruhák, kiegészítők és bútorok történetéről írnak. Aztán a hetvenes évektől kissé elszűrkült a kép. A kisáruszállítók kényelmesek és komfortosak még nem voltak, unalmasak és jellegtelenek viszont már igen. Úgy tűnt egyszer és mindenkorra győzött a haszonelvűség külsőt is lebutító hatása, amely egy időben odáig fajult, hogy szinte megkülönbözhetetlenné váltak az autó méretű teherjárművek egymástól.

Képre kattintva galéria nyílik!

Újabb színt a szürkeségbe a Volkswagen első Transportere a T1-es, a Ford második Tranzitja, azután jóval később a Renault élénk sárga színben divatozó Kangoo-ja jelentett.

Képre kattintva galéria nyílik!

Ha ma meg kellene neveznem olyan gyártót amely következetesen stílusos, vagy éppen jópofa árúszállítókat kínál, akkor az még sem az említett márkák valamelyike, hanem a Fiat lenne. A cuki kis Panda első, második és mostani generációja. Az éppen most megújult és kívül-belül még csinosabb Fiorino, vagy éppen a lendületes vonalú Ducato. Teherautók, de mégis van kisugárzásuk. Lehet, hogy csak egy jól eltalált lámpaív, vagy egy kedvesen mosolygó hűtőrács, de például a Panda esetében az a mindig mosolyt fakasztó bohókás megjelenés az, ami képes még ma is egy árúszállítót divatcikké varázsolni.

Képre kattintva galéria nyílik!

Felvetődik persze a filozófiai kérdés, hogy kell-e, fontos-e, lényeges-e, hogy egy kisáruszállító egyáltalán sármos legyen?
A mai világ szokásait , divatjait és életstílusát szemlélve a válasz egyértelműen igen. 
 
Ma már nem nagyon válik szét a munka a szabadidőtől. Sokak számára egy kisáruszállító maga a családi jármű is egyben - de egyúttal cégér és a közúti motorizációs önkifejezés eszköze.
 
Végül, de nem utolsó sorában, az emancipáció egyik fontos következményeként, számos hölgy kisebb-nagyobb önálló vállalkozásásainak segítője - és persze guruló reklámja - a mai kor furgona. Így aztán meggyőződésem szerint  egy magára valamit adó gyártónak nem csak kutya kötelessége, de érdeke is szemet vonzó és gyönyörködtető kisáruszállítókkal hódítani.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....