Suzuk Swift

Let's Swift again!

2017.05.16.

Ez már egy másik világ, ahogy az előző két generáció is az volt, amikor a múzeumi darabbal összehasonlítottuk.

Szebb és biztonságosabb 

Egyszerre sírunk és nevetünk, mert hogy idén már nem készülnek Swiftek Esztergomban, viszont a legújabb változat tényleg nyerő: szebb, könnyebb és biztonságosak miden elődjénél. És persze drágább is.

Az idősebbek még emlékezhetnek arra, hogy 1992-ben az első Made in Hungary Suzukit 729 ezer forintért lehetett megvenni. A háromhengeres ezres alapváltozatában hátul csak biztonsági hevederek voltak, feláras volt a kalaptartó, a fűtőszálas hátsó üveg, valamit annak mosó-, és törlőberendezése. Hát ennek már rég vége, a legújabb Suzukiban már semmilyen spártai nincs ami jó, mert még az alapmodell is gazdagon felszerelt: hat légzsák, ESP, nappali menetfény, EURO6-os motor. Igaz, mindez már kötelező az európai piacon, ami rendben is van, ráadásul már klíma nélküli Swiftet sem gyártanak, így aztán több mint ötszörösébe kerül, mint a negyedszázaddal korábbi modell, vagyis az Ignis és Baleno közötti a méret és ár is. Igaz, a kereskedőknél vannak tartalékok, pláne csere és finanszíroszás esetén. A 2017-es Suzuki Swift 1,2 GL modell listaára 3,88 millió Forint.

Divatos társaság

Ha szétnézünk a piacon, bizony igencsak gazdag a kínálat, és mindegyik jól felszerelt modell a B-szegmensben, melynek illusztrálására néhány vetélytársat is a Swift mellé parkoltak a bemutatón, igaz ponyvával letakarva, a csodaszép Prónay-kastély kertjében. Mert az a kereskedőknek tartott másnapi prezentációra volt előkészítve, és nem az újságíróknak. Különösebb szakértelem azért nem kellett felismerésükhöz: a Swift mellett állt egy Toyota Yaris, egy Ford Fiesta, kicsit hátrébb egy Opel Corsa meg egy Renault Clio. Ennél persze gazdagabb a B-szegmens, de úgy látszik, hogy a magyar piacon ezek a fő vetélytársak, legalábbis a Suzuki szakemberei szerint.

Őrizni az értékeket

A remek alapokra építve, az előző generációk DNS-ét megtartva egy divatos és vezetési élményt, biztonságot nyújtva készült a legújabb Swift, magyarázta a receptet Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki operatív igazgatója.

A modell közel áll a szívünkhöz, mert ezzel is indult az esztergomi gyár, az itthon eladott. 230 ezer új Swift 19 éven át kategória első volt. A klasszikus után jött a teljesen megújult változat, a 2004-ben, 2010-ben, majd a 2017-ben bemutatott generáció. Az előzőekből napjainkig világszerte 5,4 millió, Európában egymillió kelt el.

Globális rekorderedmény

Radikálisan megújult modellpalettájának és esztergomi bázisának is köszönheti rekorderedményét a Suzuki Motor Corporation, mely történelme során először lépte át a bűvös darabszámot: a 2016/17-es pénzügyi évben 3,08 millió autót gyártott, ami 4,2 százalékos növekedést jelent. Az ebben az időszakban eladott 2,92 millió autó 2 százalékos növekedést jelent. Idén is folytatódik a fellendülés: 2017 márciusában 13,6 százalékkal több, közel 200 ezer Suzuki készült világszerte, ami 2,7 százalékos bővülést jelent.

Sagarából hajózik

Esztergomban a 2,9 milliárd forintos fejlesztés eredményeként új SUV és crossover modelleket vezettek be, így már négy hónapja csak a maradék Swiftekből jutott a piacra, de a cégvezetés reménykedik, hogy a kiesés ellenére vezető lesz a B szegmensben a legújabb változat. A legújabb modell Japánból, egészen pontosan a Sagara-i gyárból érkezik, és igazolja Maseo Koboi formatervező tételét, mely szerint olyan autó kell, ami azonnal megfogja az embert, és arra ösztönöz, hogy nyomja a gázt, persze a biztonság és a szabályok határain belül.

Rekorderedmények

A legújabb Swift premierjén a tájékoztató után Japánba repülő Abe Yoshinobu, a tavaly ősz óta a Magyar Suzuki vezérigazgatója és a belgiumi Suzuki Europe elnöke elmondta, hogy folyatódik a modellinvázió, valamint a vezető pozíció megőrzése a magyar piacon. Rekordév volt a tavalyi, mert 211 820 autó készült, ami 15,9 százalékkal több.

A márka itthon eladott 11 266 autójával és 11,6 százalékos részesedésével piacvezető. Továbbra is a Made in Hungary modellek dominálnak, és a vezérigazgató idén és jövőre is hasonlóra számít. Februárban volt az Ignis premier, áprilisban Swift, mindkettő Japánból érkezik, de utóbbi fontos a szívünknek, ahogy az is, hogy már a 3 milliomodik autó is legördült az esztergomi szalagról.

Bővülő dílerhálózat                                                        

Az értékesítést segíti a folyamatosan bővülő és immár 75 kereskedésből, valamint szervizből álló márkahálózat, mondta az Autószektornak Tóth Péter kereskedelmi igazgató. A Suzuki arra is büszke lehet, hogy a márciusban itthon értékesített 1377 autójából mindössze kettő magánexportra, és nőtt a magánvásárlók aránya, ami 41 százalékos. Az is jelzi a sikereket, hogy az első negyedévben eladott 3690 Suzuki vevőjének 45 százaléka más márkáktól igazolt át. Nem jó jel, hogy az első negyedévben a 23 ezer új személyautóval egy időben 34 750 használtat, többnyire tízévesnél öregebbet helyeztek forgalomba.

Rossz úton is jó

Palócföld vadregényes és nem kevésbé rázós útjain is jól bírta az új Swift, mely mindenben kielégíti az igényeket. Hársfalvi János a premieren akár órákig mesélt volna a változásokról és a felszereltségről, melyekről a teljesség igénye nélkül sorolunk fel. Tényleg innovatív stílus, miközben az új autó örökölte elődei karakterét, miközben a megújított elemekkel innovatív stílust alkottak a tervezők: széles vállvonal, fekete A-oszlopok, valamint függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák. A lágyabb, ugyanakkor izmosabb és edzettebb megjelenésről a rövidebb, alacsonyabb, szélesebb karosszéria gondoskodik, míg a széles és erőteljes első hűtőrács, a lökhárító rácsa és a karakteres sárvédőívek erőt sugároznak. Az alacsonyabb súlypontot a sötét oszlopok is kihangsúlyozzák, amelyektől úgy tűnik, mintha lebegne a tető. Az egyre népszerűbb dizájntrükk a legújabb Swiften is megjelent: az oszlopba süllyesztett hátsó ajtókilincsek teszik sportosabbá megjelenését.

Hajtóművek

Induláskor az új Swift kétféle benzinmotorral elérhető: a Balenóból már ismert ezres Boosterjet és az 1,2 literes Dualjet. A modellre jellemző fürgeség érzetet többdimenziós műszerfal emeli ki az utastérben, míg a sportos fehér és selyemfényű krómozás a fekete alaptónussal kombinálva kontrasztos belteret teremt. Az új Swift jellegzetessége az öt fokkal a vezető felé fordított középkonzol, a D alakú kormánykerék, az optimalizált formájú két első ülés és rugókialakítás, valamint a magasított oldalpárnák. A szórakozást szolgálja a Bluetooth®-kompatibilis, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használható audiokijelzőegység 7 colos érintőkijelzővel, MP3/WMA/ACC-kompatibilis USB-csatlakozóval és SD-kártyanyílással. A 265 literes csomagtartó az üléstámlák ledöntésével 579 literesre növelhető.

Radikális diéta után

Suzuki újgenerációs, könnyű és rendkívül stabil felépítésű Hearttect platformjának köszönhetően jelentősen megnőtt az új Swift ütközőbiztonsága, illetve a jármű össztömege 120 kilogrammal könnyebb, mint a korábbi modellé volt, így 840 kg. Az újratervezett felfüggesztés és technológia a kisebb üzemanyag-fogyasztást és a fürge, komfortos vezethetőséget támogatja. A tesztvezetések során egyértelműen megmutatkozott, hogy a korábbihoz képest javult az új Swift úttartása, valamint az autó gyorsabban reagál a kormány elfordítására és a kormánykerék a nagyobb kormánymozdulatoknál is simábban mozgatható.

Szerkezettan

Az új Swiftben jelenik meg elsőként a Suzuki fejlett, kétérzékelős fékasszisztens rendszere, amely egylencsés kamera és lézerszenzor adatainak összevetésével biztosítja a vezetést támogató funkciókat. A modell kétszenzoros féksegédje (DSBS) hallható, vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek, ha ütközés veszélyét érzékeli, illetve a fékezés esetén fékrásegítővel növeli a fékerőt, vagy szükség esetén automatikus fékezést végez. A modell biztonsági rendszere a kormány rezgésével figyelmeztet a sávelhagyásra 60 km/h felett, illetve figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad.

A modell kivitelezésétől függően további funkciók és technológiák támogatják a biztonságos és magabiztos vezetést. A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően. Az adaptív tempomat pedig egy radarral figyeli az autó előtt haladó jármű sebességét, és automatikusan fenntartja a beállított követési távolságot.

Suzuki Swift

Műszaki adatok

Motor: 1,2 l Dualjet (benzin) 66 kW/90 LE

Hosszúság: 3840 mm

Szélesség:1735 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 1450 mm

Tömeg: 840-890 kg

Csomagtér: 265 liter

Fogyasztás: 4,3 liter/100 km (kombinált)

V. max: 180 km/h

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....