tereprali

Levetkőztették, úgy csinálta végig a ralit

2021.05.13.

Sikeresen teljesítette egy Volkswagen ID.4 Amerika egyik legnehezebb tereprali versenyét. Az elektromos SUV a Norra 1000-en ért célba, mégpedig Tanner Fousttal a volánnál.

A farmotoros, 204 lóerős villany-SUV minimális átalakításokkal teljesítette a kőkemény versenyt, amelynek nehézségéről mindent elárul, hogy a 90 indulóból mindössze 64 ért célba.

Az ID.4-est Rhys Millen Racing készítette fel a versenyre, ami azt jelentette, hogy speciális tereprali rugókat és lengéscsillapítókat szereltek be, az alsó lengőkarokat elöl-hátul lecserélték. Feljebb tették és nagyobbra cserélték a hűtőt, így nem csak az akku- és motorhűtési kapacitás nőtt meg, de az első terepszög is javult, emellett alsó védőlemezeket szereltek fel.

Belülről minden felesleges kényelmi extrát, hangszigetelést, kárpitozást és ülést kiszereltek, versenyüléseket, bukócsövet és különböző kijelzőket szereltek be. Amihez nem nyúltak, az a hajtáslánc: a 204 lóerős, hátra beépített szinkron villanymotor és a padlóba épített, 78 kWh-s lítium-ion akkumulátor is 100 százalékig gyári maradt. A verseny során kiválóan működött a kocsi, egyedül egy sérült lökhárítót kellett kicserélni.

Az ID.4-est gyakran töltötték a gyorsasági szakaszok között, a legtöbbször bioüzemanyaggal hajtott generátorral. Az egymástól távol lévő pályák között pedig nem trélerrel vitték a versenyautót, hanem vontatták, mert így a rekuperáció segítségével szintén tudtak áramot juttatni az akkumulátorába.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.16
Metróbuszok és új éjjel-nappali járatok, a külső kerületben élő budapestiek kényelmesebb és....
2025.02.16
A Toyota walesi pilótájának előnye a csapattársával, Kacuta Takamotóval szemben mindössze három....
2025.02.16
Tavaly újra emelkedett azoknak a vasúti baleseteknek a száma, amelyek a vasúttársaságnak fel nem....
2025.02.16
A selejt mennyiségének csökkentését és a gyártási hatékonyság növelését teszi lehetővé az....
2025.02.16
A Ford Ranger 2024-ben immár tizedik egymást követő évben volt Európa legkelendőbb pickupja. 43,6....
2025.02.16
Alagútban sokkal veszélyesebb közlekedni, mint a nyílt úton, ezért fontos tudni a szabályokat és a....
2025.02.16
A Toyota Mobility Foundation a franciaországi Vichy városával összefogásban olyan, több lábon álló....
2025.02.16
Vasárnap hajnalban a Csapról Bécsbe tartó Hortobágy EuroCity (EC 140) a Sóstóhegy megállóhelynél....
2025.02.16
A világ egyik leggyorsabb, legritkább hiperautója a Koenigsegg Jesko. Akkor mégis mit keres porosan....
2025.02.15
Télen kell kabriót, és motort venni! Tartja az ősi bölcsesség. Amiben van is ráció, hiszen a....