Toyota Motor Company

Lezárul egy korszak a Toyotánál

2024.02.27.

A világ legnagyobb autógyártója 2025-től nem biztosít többé papírra nyomtatott, termékeket bemutató prospektusokat és brosúrákat Japánban, helyette érintőképernyőről elérhető okoskatalógusok használatát támogatja a márkakereskedésekben.

Az autóvásárlók és az autók iránt megszállottan érdeklődő kamaszok többsége hozzászokott ahhoz, hogy a nagy autókiállításokon és a márkakereskedésekben prospektusokat gyűjtsön. Előbbiek azért teszik ezt, hogy többet tudjanak meg a kívánt modellről, és össze tudják hasonlítani azt a riválisok kínálatával, utóbbiak pedig egyszerűen ingyenes olvasnivalóra, emlékre vágynak, amelyből a kedvenc típusaik képét akár ki is vághatják. Ma azonban már más idők járnak, az autós témájú weboldalak és a gyártók által bárki számára biztosított online prospektusok valódi, környezetbarát alternatívaként szolgálnak a nyomtatott brosúráknak. A Toyota legalábbis így gondolja, ezért nemrég bejelentette, hogy 2025-től kezdve Japánban nem ad ki több papíralapú termékprospektust, amivel csökkenti a működésével kapcsolatos környezetterhelést.

„Sok éven keresztül papír termékkatalógusokat biztosítottunk, de a fenntartható fejlődési célok és a szén-dioxid-semleges kezdeményezések további támogatása érdekében 2025 januárjától leállítjuk a Toyota márkájú járművekhez készült összes papírkatalógus gyártását és nyomtatását” – olvasható az autógyár hivatalos közleményében.

Eddig a japán piacra gyártott, papírból készült termékkatalógusokhoz évente körülbelül 7000 tonna papírt használt fel a Toyota, amihez nagy mennyiségű fára volt szükség, de a gyártás, a szállítás, a tárolás és a hulladék papír újrahasznosítása is sok problémát – és szén-dioxid-kibocsátást – okozott. A most bejelentett változás az előrejelzések szerint évente körülbelül 11 ezer tonnával csökkenti majd a szén-dioxid-kibocsátást a Toyota Coniq Alpha intézet kutatása szerint.

Természetesen a japán autóvásárlók és érdeklődők nem maradnak terméktájékoztatók nélkül 2025 után sem. Fokozatosan bevezetik ugyanis a digitális terminálokon keresztül elérhető „intelligens” katalógusokat a Toyota márkakereskedésekben egész Japánban, hogy vonzóbb autóválasztási élményt nyújtsanak a vásárlóknak. Ezek az „okoskatalógusok” nagyfelbontású képernyővel szerelt táblagépeket használnak majd, hogy egyedi digitális tartalmat nyújtsanak: például a jármű tulajdonságait könnyen érthető videók és számítógépes grafikák segítségével mutatják be, valamint több modell műszaki adatainak és felszereltségének egymás melletti összehasonlítására is lehetőségét biztosítanak. Természetesen a hagyományos katalógusok PDF-változatai továbbra is elérhetőek lesznek a Toyota japán weboldalán, ha valaki inkább azokat preferálná.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.10.06
A Mátrix és a John Wick mozifilmekből ismert 60 éves hollywoodi sztárról sokan tudják, hogy szereti....
2024.10.06
Elég sok tényező közrejátszik abban, hogy szabálytalanul vezetünk, ezeket gyűjtöttük össze Tóbiás....
2024.10.06
A 2024-2025-ös idényben az élvonalban szereplő Esztergomi Kézilabda Club három Vitara típusú....
2024.10.06
Folytatódott a pofátlan(tan)ítás Nógrád vármegye közútjain. ..
2024.10.06
Az Európai Bizottság pénteken jelentette be, hogy az európai uniós tagállamok többsége megszavazta....
2024.10.06
Épp a Denza márka felfutásakor adja el részesedését a Mercedes a BYD-nek. ..
2024.10.05
Az első futamot megnyerte, a másodikon pedig harmadikként zárt a friss hatszoros Európa-bajnok Kiss....
2024.10.05
Érdekes autóötletek születtek a szomszédban, de némelyikből még prototípus sem lett. ..
2024.10.05
Megérkezett Budapestre az első CAF-villamos, amelyet Spanyolországban gyártottak és szereltek össze....
2024.10.05
Indiában bemutatták a 120 LE-s motorral szerelt F99 elektromos superbike-ot. ..