Bosch

Lezárult a BOSCH indítómotorok és generátorok üzletágának eladása

2018.01.11.

A Bosch csoport indítómotorokat és generátorokat gyártó, nagy múltú részlege mostantól független társaságként működik tovább, Magyarországon Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. néven, globálisan a cégcsoport SEG Automotive-ként lesz ismert. 

Az új név az indítómotorok és generátorok fejlesztése és gyártása terén szerzett több mint egy évszázados tapasztalatra és a jövőbe mutató e-mobilitási megoldásokra egyaránt utal. Sikeres működését a társaság a Zhengzhou Coal Mining Machinery Group Co. Ltd., mint új tulajdonos és egy befektetési csoport irányítása alatt folytatja tovább. A Starters E-Components Generators Automotive Hungary szerves része a vállalat globális növekedési és termelési stratégiájának.

„A név az új, de biztosítjuk a folytonosságot, különösképpen a telephelyi stratégia és munkavállalóink tekintetében.” - mondta Günter Schulze, a Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Dolgozóink vállalatunknál eltöltött több éves tapasztalata, szakértelmük és elkötelezettségük nagymértékben hozzájárul sikerünkhöz. A jövőben a miskolci telephely még fontosabb szerepet fog betölteni vállalatunk globális tevékenységében, és továbbra is vonzó munkaadó lesz a régióban.

Günter Schulze

Az autóipar hajnalától a mobilitás jövőjéig

A Bosch több mint egy évszázada, 1914 márciusában mutatta be első indítómotorját, amely az akkoriban elterjedt, de meglehetősen balesetveszélyes kézi forgatókar, a kurbli helyére lépett. Egy évvel korábban jelent meg a piacon a járművek világításához a Bosch első komplett – fényszórót és generátort is tartalmazó – elektromos készüléke, amely a ma is használt generátorok működési elvén alapult. Az azóta eltelt száz évben a Bosch részleg folyamatosan a személy- és tehergépjárművek indítómotorjainak és generátorainak hatékonyságjavításán és tökéletesítésén dolgozott, olyan forradalmian új megoldásokat vezetve be, mint például a start-stop rendszer. Napjainkban a BRM (Boost Recuperation Machine) energia-visszatápláló rendszerrel az autóipari beszállító a költséghatékony és környezetbarát hibrid technológiához vezető út alapjait fekteti le: a BRM a fékezési és motorféküzemben visszanyert energiát 48 V feszültségű rendszerbe táplálja vissza, csökkentve az üzemanyag fogyasztást, többlet teljesítményt biztosítva az előzésekhez, csendes és gyors motorindításokat biztosítva start-stop üzemben, illetve lehetővé téve a leállított motorral való haladást.

Létrejöttének első napjától az új társaság lesz az iparág egyik legjelentősebb beszállítója. A világszerte 16 helyszínen, több mint 8 000 alkalmazottat foglalkoztató és széles termékpalettát kínáló beszállító hatékonyan lesz képes a járműgyártók jelenlegi és jövőbeni igényeire és problémáira választ adni. A legfontosabb területeken a vállalat a folytonosság fenntartására törekszik: minden telephely megmarad, és továbbra is a kiváló termékminőség és a mérnöki szakértelmen alapuló innováció áll a társaság figyelmének középpontjában – és természetesen folytatódik az e-mobilitás felé vezető út kiépítése, amelynek alapkövét a BRM kifejlesztése jelentette.

Az e-mobilitással kapcsolatos termékszegmens fontosságára az új cégnév is utal, hiszen a hagyományos „SG” (amely az indítómotor és a generátor angol nevének rövidítése) most egy „E” betűvel bővül, utalva az elektromos járművekhez gyártott alkatrészekre. Az SG-t az elmúlt években sikerre vivő vezetői csapat a jövőben is gondoskodik a hosszú távú és nyereséges növekedésről.

Ulrich Kirschner, az SEG Automotive vezérigazgatója az új társaságról és stratégiájáról a következőket mondta: „Széles termékpalettánkkal világszerte hatékonyan segíthetjük a járműgyártókat a CO2 kibocsátás csökkentését célzó törekvéseikben, motortípustól függetlenül. Az új tulajdonossal, a ZMJ-vel karöltve komoly globális növekedési és innovációs potenciállal rendelkezünk, különösen a kiemelten fontos kínai piacon."

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.11
Fennállása eddigi legeredményesebb júniusi értékesítési eredményét könyvelhette el idén a BMW....
2020.07.11
A gyorsaság nem boszorkányság, szól a mondás – de nagyon drága. Érdekes eltűnődni rajta, hogy....
2020.07.11
A GTI GTC nevű túraautó az Africa’s Global Touring Car bajnokságban vesz majd részt. ..
2020.07.11
Ivailo Cvetkov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.11
A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2020.07.11
Iveco gyártmányú gázüzemű autóbuszt tesztel a Volánbusz Zalaegerszegen a Danube Truck Magyarország....
2020.07.11
A győri rendőrök elfogtak egy fiatal járművezetőt, aki az egyik belvárosi körforgalomban....
2020.07.11
Elkészült a 4-es számú főúton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. termináljához vezető új,....
2020.07.11
Amikor nálam járt a Peugeot 208, még nem tudtam, hogy hamarosan megválasztják Európa Év Autójának.....
2020.07.11
A hálózatról tölthető BMW és MINI modellekből az előző év első hat havi teljesítményéhez képest 3,4....