rali

Magyar és osztrák taps az öreg autóknak

2016.05.12.

Május 5. és 7. között rendezték meg a 14. Pannonia Carnuntum Nemzetközi Történelmi Ralit, amely kétszer is érintette Magyarországot. A mezőny ellátogatott a győri Audi Hungaria Motor Kft.-hez is, amely évek óta nem csak támogatója, hanem autóival maga is a látványos felvonulás részese.

224-es sorszámmal Oliver Mang és Sarah Mang az 1974-ben gyártott Morgan Plus 8 autójával.

Az autoszektor.hu munkatársa a 2. és 3. napon csatlakozott a mezőnyhöz. Egy 1991-ben gyártott Audi S2 Coupé volánja mögött foglalhattunk helyet. A karosszéria és persze a belső valóban 25 évvel vitt vissza a történelembe. Az anyagok minősége, a design nem vethető össze a mai autókkal, egy valamiben azonban ez a 91-ben gyártott Audi kiállta az idők próbáját. Ez pedig az 1,9 literes, 220 lóerős benzinmotor, amely gyorsulásban, erőben, dinamikában ma is bármilyen autó ékes darabja lehetne. A burgenlandi és a stájer emelkedőket olyan könnyedén vette, hogy öröm volt az autózás.

Willys Overland MB Jeep

A második nap reggelén Neusidl am See-ből – magyarul Nezsiderből indultunk útnak 236 autó társaságában. Neufeld és Oberpullendorf érintésével Illmitz volt a cél. Festői környezetben, a Fertő tó osztrák és magyar oldalán körbeautóztuk a vidéket. Délidőben a 25 fokos napsütésben egyre melegebb lett az autó belseje, légkondicionálót azonban hiába kerestünk. 1991-ben még egy coupéban sem volt széria felszerelés. Napfénytető azonban volt, így azt kinyitva élvezhettük a napsugarakat.

Kabrió anno...Szerencsére eső nem esett.

 Hannes Reichetzeder főszervező örömmel tudatta az egyik pihenőhelyen, hogy soha ennyi autó nem vett részt még a Pannonia Carnumtumon. Összesen 237 autó teljesítette a három napra kimért 600 kilométeres távot. Közöttük a legöregebb  egy 1912-ből származó Chenard & Walcker, a maga 104 évével. Tapsot is kapott Ausztriában éppúgy, mint Magyarországon. Az út mellett elahaladó autókat – amelyeket fél perces késéssel indítottak, hogy a torlódást elkerüljék, - az út mentén álldogáló emberek tapssal, éljenzéssel és integetéssel köszöntötték.

Illmitz, a rali fővárosa lett Burgenlandban. Tömeg fogadta a mezőnyt.

Oberpullendorfban, azaz Felsőpulyán megtapasztalhattuk, hogy az osztrákok legalább olyan jó gulyáslevest és rántott húst tudnak készíteni, mint mi magyarok. Az ebédre felszolgált sertéssült dinsztelt káposztával ugyancsak elnyerte a mezőny tetszését.

Audi S2 Coupé. Ezzel az autóval tette meg a távokat az autoszektor munkatársa. A felvétel a fraknói vár tövében készült.

Nem volt egyszerű logisztikailag a feladat, ugyanis minden autóban ketten ültek, ami 474 embert jelentett, s persze mindenki éhes volt és azonnal enni akart.

Szép tájakon haladtak az autók. 

A kiadós ebéd után Kópházánál magyar területre lépett a rali mezőnye. Fertődig autóztunk, majd Pamhagennél, azaz Pomogynál újra visszatértünk Ausztriába. Illmitzben, a stradon zárult a nap, ahol a helyiek teljes megelégedésére a teljes mezőny felsorakozott, csattognak a mobiltelefonok fényképezőgépei. Táttol szájjal bámulta mindenki a történelem mozgó darabjait.

Ebédszünet Oberpullendorfban....az autóknak is. 

Megszámolni lehetetlen lett volna, a főszervező azonban gondos statisztikát vezetett arról, hogy 7 országból 237 autó 57 márkát képviselt, íme a lista:

Audi, Bentley, Alvis, Lagonda, Sunbeam, Talbot Darracq, Morgan, Lotus, De Lorean, Riley, MG, NG, Austin, Triumph, Austin Healey, Mini, Jaguar, Marcos, über Mercury, Hudson, Dodge, Chevrolet, Corvette, Oldsmobile,Pontiac, Willys Jeep, Land Rover, Citroen, Peugeot, Renault, Simca, Ford, Porsche, BMW, Mercedes, Volvo, Saab, Borgward, Wartburg, DKW, NSU, Fiat, Pininfarina, Innocenti, Toyota, Mazda, Opel, Karmann Ghia, Skoda, VW, Steyr Puch,  Lamborghini, Ferrari, Maserati és Alfa Romeo.

A győri Audi udvarán is sok érdeklődőt vonzottak a régi autók.

A harmadik záró napon a rali résztvevői Győrig autóztak, ahol az Audi Hungaria Motor Kft. vendéglátását élvezhették és ebéd után a motorgyárat is bejárták a résztvevők.  Az Audi kitárta kapuit, sok érdeklődő volt a gyár udvarán, akik nem csak a Győrben készülő Audi modelleket csodálhatták meg, hanem a négy keréken közlekedő történelmi múzeumot is, ahogy Hannes Reichetzeder főszervező az old timereket előszeretettel definiálja.

Készül a tudósítás az osztrák közszolgálati televizíónak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....