beruházás

Magyar László: két év alatt duplázott a ContiTech

2016.10.04.

Magyar Lászlót, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. cégvezetőjét kérdezte a www.jarmuipar.hu az üzem gyártó- és tárolókapacitás, valamint a technológia-fejlesztési beruházása kapcsán.

– Milyen beruházás valósult most meg?

– A váci ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. eddigi legnagyobb beruházása zárult le abban az értelemben, hogy soha ekkora invesztíció nem valósult meg egyetlen vevői projekt kapcsán sem. A projektnek köszöntően a váci üzemben készülnek az egyik német luxusmárka felső-középkategóriás típusaihoz a csőrendszerek. A beruházás során csaknem 800 millió forintból új hűtő-fűtő csőgyártó kapacitást építettünk fel és termelő berendezéseket vásároltunk. Elértük a projekt teljes kapacitását, így az elmúlt fél évben 200 fővel bővült a dolgozói létszámunk, mára több mint 1100 főnek adunk munkát.

– Az előbb említett luxus felső-középkategóriás autóba konkrétan mi az ami készül Vácon?

– A motortérben és esetenként az alváz alatt található hűtő és fűtőcsövek, amelyek döntően gumiból, illetve az ahhoz kapcsolódó gumi és fém alkatrészekből állnak. Az autóipari tendenciáknak – mint a súly és a beszállítói árcsökkentés – megfelelően kerül át a hangsúly a gumi alapanyagú termékekről a műanyag alapúakra. Ezt a mi projektünk is szemlélteti, mert több műanyag főalkatrészt is tartalmaz. Ezek előállítása nyilván olcsóbb és nagy előnye, hogy jóval könnyebb. Az egész autó csővezetékének súlyát is több mint a felére lehet csökkenteni, ezzel hozzájárulunk ahhoz, hogy az új autók emissziós értékei és fogyasztása is csökkenhessen. Közben egy másik autóipari tendencia, hogy az egyszerű termékektől elmentünk a lehető legkomplexebb termékek gyártásának irányába. Ez azt jelenti, hogy régen az autógyárakban helyben csatlakoztatták a gumicsöveket az alkatrészekhez, most mi beszállítóként összeszereljük a különböző alkatrészeket, gyorscsatlakozókat, műanyagklipszeket, fémcsöveket, védőhálókat. Az autógyárba már egy kész vezetékrendszert szállítunk, melyet a gyorscsatlakozók segítségével könnyen és egyszerűen szerelnek be az autókba/motorokba a gyártósoron. Elvárás, hogy a lehető legnagyobb hozzáadott értékkel kapják meg a terméket. A komplexebb termékekre való igény miatt is volt szükség a beruházásra nálunk Vácon.

– Hogy készül egy hűtő-fűtő gumi csővezeték?

– Az első gyártási lépcső az extrudálás, ehhez a gumialapanyagot a társgyárainktól kapjuk Magyarországról. Az extruder soron gyártjuk le a csövet. A belső gumirétegre egy kötőgéppel erősítőbetétet kötünk, ezzel később az autóban ellenállóbb lesz a termék. A járműben a dinamikus igénybevétellel szemben ellenállóbb lesz a termék ezzel a szövött hálóval, amelyre újabb extrudálással kerül a külső réteg. A két gumiréteg alapanyaga általában eltérő, más keveréktípusból készül. Majd a vulkanizáló kazánban megfelelő hőmérsékleten, megfelelő nyomás alatt kivulkanizáljuk a csöveket. Minden terméknek megvan a maga formája, amelyet itt megkap. Ezután szereljük és kapja meg az autógyárban szükséges jelöléseket, alkatrészeket.

– Melyik fázis tart a legtovább időben?

– Technológiai időt tekintve a vulkanizálás. Az extruder soron rendkívül gyors a munka, itt felmelegítjük a gumikeveréket és csőformába öntjük az olvadékot. A vulkanizálást követően a szerelési tevékenység már a termék komplexitásától függ. Az előbb említett luxus autóhoz készülő termékünkhöz a kétszáz ember körülbelül 20 százaléka dolgozik magán a csőgyártáson és a többiek az összeszerelésen. Ez is mutatja, hogy mennyire komplex munkáról van szó, sok esetben 3-4 gumicsőből lesz egy termék, és ezeket össze kell szerelni, néha akár tíz szerelési lépésben.

A teljes interjút ITT olvashatja el..

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..