MotoGP

Magyar Moto GP-re várva

2019.11.29.

A rendszerváltás óta harmadszor fut neki Magyarország annak a feltétlenül támogatható ötletnek, miszerint létesüljön a Hungaroring mellett egy olyan versenypálya, amely alkalmas motorversenyek és nem utolsó sorban a Forma 1 népszerűségével vetekedő, kétkerekű király kategória a Moto GP hazai futamának megrendezésére. Palkovics László miniszter, aki számos vonatkozásban fontos és jó irányokat szabott a magyar autó-, motorsportnak, nemrégiben a Nyíregyháza környékén rendezett hazai rally EB futam alatt, a megszállott motoros Kósa Lajos országgyűlési képviselő és világbajnokunk Talmácsi Gábor társaságában jelentette be a pályaépítés szándékát. Bizonyos szempontból mindenképpen kedvezőbbek most az előjelek mint korábban. A Balaton nyugati végén Sávoly településre tervezett pályát a válság, a politikai bizonytalanságok és az előkészítetlenség valószínűleg együtt döntötték dugába. A Balaton másik keleti végében tervezett pálya sorsáról keveset tudni, de annyi bizonyos, hogy például talajtani, hidrológiai előtanulmányok hiánya tette komolytalanná a lassan több mint egy évtizede az autópálya mellett éktelenkedő Balaton Park Circuit torzót. A mostani harmadik nekirugaszkodásnak az egyik legjobbnak tűnő előjele, hogy Kelet-Magyarországot jelölték ki a lehetséges helyszínnek, ahová Szlovákiából, Ukrajnából és Romániából is sokan el tudnának jönni az autó és motorsport amatőr kategóriáinak szerelmesei tartalmasan kitöltve az év azon napjait, amikor nincsenek kiemelt nemzetközi versenyek. Szintén jó előjelnek tűnik, hogy ma talán van egyfajta társadalmi konszenzus abban, hogy egy olyan helyen, ahol értékes természeti környezetet nem pusztít el, lakott területen vagy védett természeti értékek közelében zajártalmat nem kelt, célszerű lenne Magyarországnak a magyar autó- és motorsportnak egy második minőségi versenypálya. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Egyetlen olyan üzenet hiányzott csak Palkovics miniszter bejelentésének, ami fontos reményt és motivációt adhat egy magyar Moto GP pálya megépítéséhez. Az, hogy a múlt nagy legendája Talmácsi Gábor mellé feltétlenül oda kellett volna állítani a jövő nagy reménységét Sebestyén Pétert. Ő az a magyar fiatalember, aki jelenleg a gyorsasági motorversenyzés supersport világbajnokságán vitézkedve tehetségben, tudásban esélyes lehet arra, hogy egy magyar Moto GP pálya futamán hazai pilótával örvendeztesse meg a motorsport itthon különlegesen lelkes szurkolótáborát. Amely szurkolótábor Kiss Norbert és Michelisz Norbert mellett kétkeréken is vágyik már Drapál János magyar utódjára. Egy olyan fiatal motorversenyző tehetség beéréséére, aki a reménybeli magyar Moto GP pálya elkészültével nagyjából egy időben készen állhatna akár a gyorsasági motorversenyzés király kategóriájára is. 

Szóval ha drukkolunk azért, hogy épüljön Magyarországon Moto GP, meg persze Moto 2, Moto 3, Super Bike és Super Sport versenyek szervezésére alkalmas pálya, akkor legalább ennyire drukkoljunk a hírek szerint 2020-ban reményekkel teli új versenyévadot kezdő Sebestyén Petinek ahhoz, hogy a reménybeli világszínvonalú kelet-magyarországi motorverseny pályán ne magyar versenyző nélküli futamokat kelljen néznünk majd. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.09
A Kia elindította az új Sorento hibrid változatának sorozatgyártását. A márka SUV zászlóshajója....
2020.07.09
Idén egy szépséges Porsche Boxstert nyerhet meg az, aki belépőt vált a koronavírus miatt....
2020.07.09
Nem csak a modern szuperkocsik találhatóak a futballcsillagok „istállóiban”. David Beckham....
2020.07.09
Ramiro Zapata Kolumbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.09
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint nagyjából szeptember környékén....
2020.07.09
Kísérleti Motorgyártó Központ nagy tapasztalattal: tíz éve támogatja a győri Kísérleti Motorgyártó....
2020.07.09
A Bentley Motors Roóz Balázst jelölte ki azonnali hatállyal a vállalat új európai regionális....
2020.07.09
Akár háromszázharminchét kilométeres tisztán elektromos hatótáv (WLTP1-ciklus szerint). Nulláról....
2020.07.09
 Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban  ..
2020.07.09
A Magyar Suzuki Zrt. az Esztergomban gyártott Vitarát benevezte az Év Magyar Autója 2021 díjra, de....