Bemutatók

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 és DS 3 modell

2023.04.21.

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 és DS 3 modell: az esztétikai változások mellett mindkét modell új infotainment rendszert kapott. A DS 3 E-TENSE teljes elektromos hajtáslánca megújult, ami 402 km-es WLTP hatótávolságot eredményezett. A DS 7 kínálatában a 360 lóerős 4x4-es tölthető hibrid hajtáslánc is megjelent.

 

Hűen a citroenes gyökerekhez, a DS az utastérbe épített új anyagokkal és alumíniumbetétekkel, különleges kialakítású fényszórókkal és számos más „finomsággal” igyekszik kitűnni a tömegből és élményt nyújtani az ügyfeleknek – hangzott el az új modellek budapesti bemutatóján.  Kanalas Gergely márkaigazgató történelmi ihletésű visszatekintésében emlékeztetett arra, hogy az utazás és a francia luxus kapcsolata nem újkeletű, és a DS igyekszik továbbvinni ezt az örökséget.

A DS 7 és DS 3 kínálathoz a márka még két új modellel fog érkezni az elkövetkező két évben, a cél pedig hat modellből álló paletta felmutatása. A tavalyi év leginkább Magyarországon hozott áttörést a DS számára: míg a nemzetközi értékesítés volumene 2022-ben 17 százalékkal emelkedett, a a magyarországi 114-gyel, vagyis több mint duplájára nőtt az eladott autók száma az előző évhez képest. Az európai piacon két helyett lépett előre a márka, maga mögé utasítva a Lexust és a Jaguár, vagyis –  amint elhangzott a bemutatón – „talán itt az ideje komolyan venni a márkát”.

A nyolc-kilenc éve létrejött márka két-három éven belül teljesen elektromos gyártóvá fog válni, teljesítve korábbi vállalásait, amiben nagy szerepe van annak, hogy működése kezdettől fogva szorosan összefüggött a Formula E-vel, ami rengeteg tapasztalattal gazdagította a márkát és egészében a Stellantist. 2026-ra már kizárólag olyan modellek lesznek a márka kínálatában, amelyek vagy tisztán elektromosak vagy elérhetők tisztán elektromos hajtáslánccal.

 

 

A most bemutatott új, hibridhajtású  DS 7-es „finom”, de nem radikális változásokon ment keresztül. A front- és a hátsó része újult meg jelentősebben. Nagyobb és szögletesebb lett a hűtőrács, és újratervezték az első lökhárító alsó részét.  Teljesen megújultak a menetfények, homogénebb, erőteljesebb fénykibocsátásra képesek, optimlizálták a fényáram irányítását. Az autó új fejlesztésű DS Pixel LED 3.0 technológiával készült mátrixfényszórót kapott, nyolcvannégy, sorba rendezett LED-del 380 méterre növelték a fényszórók hatótávolságát, és van benne kanyarkövető funkció is.  A fényszórók alatti nappali menetfényt úgy alakították ki, hogy lézergravírozott polikarbonát felületbe süllyesztettek fénycsíkokat, mélységi hatást keltve. Ezzel olyan elem került az autóba, amely révén messziről is felismerhető.

 A hátsó lámpák is megváltoztak, keskenyebbek és pikkelymintázatúak lettek, közéjük – akárcsak a DS 3-ban – elhelyezték egy keskeny csíkba a márka jobb azonosíthatóságát szolgáló a DS AUTOMOBILES felirat váltotta fel a korábbi CROSSBACK-et. A csomagtér ajtaja is erőteljesebb vonalakat kapott.

 

Változott a felnikínálat, valamelyest nőtt a nyomtáv, illetve csökkent a hasmagasság. Ami pedig az utasteret illeti: az apró „frissítésekkel” megújult kárpitozások között megjelent a kínálatban nappabőrből készült világos szürke árnyalat az eddig kapható barnához és feketéhez. A nappabőrből készített, ráncolt hatású dekorborítás megjelenik a műszerfalon és az ajtópárnákon is.

Mind a DS 7-ben, mint a DS 3-ban új infotainment rendszer került, követve a mobiltelefonok gazdag világát. A korábbi modellhez képest több lehetőséget kínál, teljesen személyre szabható, hogy milyen funkciók kerülnek ki a kezdőképernyőre, a kezelőfelületet hangfelismerő rendszer támogatja. A Mirror Screen funkciók hozzáférhetők Wi-Fi-n keresztül. A DS 7-be 12, a DS 3-ba 10,3 hüvelykes érintőképernyőt tettek.

Az Új DS 7 modellt többféle típusú hajtáslánccal kínálják, melyek közül kiemelkedik a tölthető hibridek széles választéka háromféle teljesítménnyel: 225, 300, illetve 360 lóerővel. Az Új DS 7 E-TENSE 225 egy PureTech 180 típusú benzinmotor és egy 110 lóerős villanymotor együttese, amelyekről egy nyolcfokozatú, automata váltó viszi át a nyomatékot a kétkerék-meghajtáshoz.

Az új DS 7 E-TENSE 4x4 300 és az új DS 7 E-TENSE 4x4 360 négykerék-meghajtású modellek pedig már 200-as benzinmotorral, valamint az első, illetve hátsó tengelyekhez külön-külön kapcsolt 110, illetve 112 lóerős villanymotorral vannak felszerelve. Az új, 14,2 kWh-ás akkumulátor akár a 65 km-es hatótávolságot is eléri vegyes üzemben, városiban akár a 81 km-t is. A töltési idő nagyjából két óra 7,4 kW-os töltőről.

A kínálatot bővíti egy BlueHDi 130 típusú dízelmotor. Európán kívül pedig a 130, 215 és 225 lóerős PureTech benzinmotorok is kaphatók.

A plug-in modellek ára teljesítménytől és felszereltségtől függően 19,5 millió és 26,5 millió forint között mozog, a dízelhajtású picit kevesebb 15 milliónál. Ötéves garanciát adnak az autóhoz, és az öt első karbantartás díjmentes.

A DS 3-as CROSSBACK utódaként bemutatkozott új DS 3 is megújult, olyan irányban frissült, hogy esztétikailag egy picit könnyebben emészthetőbb legyen, ugyanakkor „merészebb” is lett, és közben számos újdonságot kínál. A modellt teljes egészében a Párizs melletti Poissyben gyártják.

Az új DS 3 is teljesen új lökhárítót és hűtőrácsot kapott, amely nagyobb lett, és mások lettek az ívei is. A hátsó rész letisztult: egy lakkozott fekete díszléc diszkréten emeli ki a lámpákat és a csomagtérajtót. Az autó megőrizte megkülönböztető jegyeit, cápauszonyra emlékeztető jellegzetes B-oszlopával, a süllyesztett ajtókilincsekkel és a láthatatlan külső ablakszegélyekkel. A DS 3 már hétféle karosszériaszínt kínál: már vörösben és lakszürkében is előjegyezhető. 

Az alapkivitel is LED fényszórót kapott a korábbi halogén fényforrás helyett, az új nappali menetfények függőlegesen elhelyezett két LED-sorral vannak kialakítva, összhangban a DS legújabb stílusjegyeivel.

A DS 3 elérhető tisztán elektromos hajtáslánccal, de dízel- és benzinmotorral is. Igazán nagy változás az elektromos hajtásláncnál történt: az autó egy teljesen új, 54 kWh-os, 102 cellából álló akkumulátort kapott, kapacitása nyolc százalékkal nőtt. Az akkumulátorban az NMC811 katódtechnológiával készült (80 százalék nikkel, 10-10 százalék mangán és kobalt), folyadékkeringető hőszabályozóval és hőszivattyúval rendelkezik, ami gyors töltést, nagyobb hatótávolságot és a hosszabb élettartamot biztosít. A fedélzeti töltő 100 kW DC (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra) és 11 kW AC (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra) teljesítményű.

A vadonatúj akkumulátor mellett a DS 3 teljesen új fejlesztésű szinkronmotort is kapott, amelyet a Formula-E-ben szerzett szakértelem kamatoztatásával fejlesztettek ki. A motor 156 lóerő és 260 Nm nyomaték leadására képes. Az új DS 3 E-TENSE a WLTP vegyes ciklus szerint mérve (12,6 kWh/100 km) akár 402 km-es hatótávolságot is elérhet, városi körülmények között pedig több mint 500 kilométert.

Az új DS 3 kétféle benzinmotorral is rendelhető, hatfokozatú mechanikus sebességváltóval és  nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A katalógusban egy BlueHDi 130 dízelmotor is szerepel, amelyhez egy nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.

Az új DS 3 kezdő listaára közel tízmillió forint PureTech 100 motorral, manuális sebességváltóval, az elektromos változat alapára pedig 16,4 millió forint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....
2024.04.30
Több tölthető hibrid után hosszabb távon is kipróbálhattam egy tisztán elektromos autót – a....
2024.04.30
-  A Trevelin Holding és a Mol tulajdonában lévő Mol Vagyonkezelő Kft. megvette a Waberer's....
2024.04.30
- Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott....
2024.04.30
Az Audi megteszi a következő lépést a vertikális integráció terén, és új helyszínt talál az....
2024.04.30
Felborult egy mélyhűtött élelmiszert szállító kamion kedden éjjel az M3-as autópálya 141-es....
2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..