Porsche 911 visszahívás
Mostanában azt veszem észre éjszakai vezetéskor, hogy a szembejövő autók fényszórói iszonyatosan erősek. Nem, nem a reflektor, hanem a sima, mezei tompított fényszóró. Olyan erős ez a fény, hogy egyből utána néhány másodpercig nem mindig tudom, hol van a sávom széle, ami, valljuk be, igencsak balesetveszélyes. Úgy tűnik, nem vagyok egyedül ezzel a problémával, ugyanis a Porsche kiadott egy visszahívási rendeletet új 911-es modelljeire.
A 992.2 nevű generáció pár hónapja került csak piacra, de a Porsche egyből visszahívást eszközölt. A HD-Matrix LED-rendszer ugyanis túl erős fényű, és amikor a ködlámpa világít, az alsó fénysor elvakíthatja a többi közlekedőt. Emiatt 878 modellt hív vissza a gyártó, pontosabban a 2024 június és decembere között épített modelleket.
A 911 első fényszórója egybe van építve és a Porsche jelentése szerint a vezető oldali lámpa a hátsó ködlámpa bekapcsolásakor 0,57 fokkal lejjebb ereszkedik, ami éppen beleesik a tiltott tartományba, mivel potenciálisan zavarhat más sofőröket. A hátsó lámpa miatt rossz az első? Igen, mivel a hiba nem fizikai, hanem szoftveres, ami egyben jó hír a gyártónak, mivel könnyű kiküszöbölni. A visszahívás azonban így is szükséges, mivel távolról nem lehet végrehajtani a programozást.
A Porsche két fényszóró-rendszert is kiadott az új 911-eshez, mindkettő LED-es. A HD-Matrix LED az extra opció és 32 ezer LED pixel segítségével működtet minden világítási funkciót. Ez az a rendszer, ami most elromlott. A Porsche már intézkedett is és a viszonteladók áprilisban fogják majd keresni a tulajdonosokat a visszahívás miatt. Érdekes adalék, hogy a 2023-as 911-es modellekre szintén az elmúlt hetekben adtak ki visszahívást, mivel a hátsó biztonsági öv csavarjai esetenként elengedtek. Abban az ügyben 279 potenciális modell érintett és a hibát az okozta, hogy egy zajszűrő panel rossz helyre került fel és a rázkódás miatt idővel kirázta a csavarokat a helyükről. Bár ilyen esetet még nem jelentettek, a Porsche tesztjei igazolták a hiba lehetőségét, ezért visszahívják az érintett autókat.
A megoldás abban az esetben valamivel körülményesebb, mint az új 911-esek esetében, mivel némileg szét kell szedni az autót ahhoz, hogy hozzáférjenek a zajszűrőhöz és áthelyezzék, valamint megszorítsák a csavarokat. A Porsche hasonlóan jár el ebben az esetben is, azaz az eladókat formálisan jövő héten értesíti, akik aztán áprilisban kezdhetnek hozzá az autók visszahívásába, és addigra készen is kell állniuk arra, hogy a hibát elhárítsák. A gyártó arról nem nyilatkozott, hogy miért fordul elő egy héten belül két probléma is.
Kép forrása: Porsche