Bajorország
A teherautó-gyártó MAN a nehéz elektromos teherautók sorozatgyártását készíti elő a müncheni üzemben. "A következő hetekben itt kezdjük el gyártani az első prototípusokat" - mondta Andreas Tostmann vezérigazgató szerdán a müncheni MAN eMobility Center megnyitóján. Az alkalmazottaknak 2023 végéig képzettnek kell lenniük a sorozatgyártásra. "Ezután 2024-ben bemutatjuk az új, nagy teherbírású e-teherautónkat a nyilvánosság számára."
A MAN üzemi tanácsának elnöke, Saki Stimoniaris, Hubert Aiwanger bajor gazdasági miniszter és Andreas Tostmann, a MAN főnöke. (Fotó: MAN)
Az idő alapvető fontosságú, mert az EU 2030-ig 30 százalékos szén-dioxid-csökkentést követel a 16 tonnát meghaladó teherautók esetében. Ellenkező esetben fennáll a hatalmas bírságok veszélye" - mondta Tostmann.
A jövőben akkumulátoros elektromos meghajtású és dízelmotoros teherautókat kell egy vonalon építeni a müncheni főüzemben. Michael Kobriger gyártási igazgató elmondta, hogy az eMobility Centerben "építjük azt a kompetenciát, hogy elektromos teherautókkal sorozatgyártásba kezdjünk".
3500 állásleépítést terveznek Németországban
A MAN már akkumulátoros villamos buszokat és kisteherautókat is forgalmaz. Az első elektromos teherautót - a közepes tömegű MAN eTGM - eddig csak kis sorozatban szállították az ügyfeleknek. A MAN azonban növekvő keresletre számít az e-teherautók iránt.
A MAN üzemi tanácsának vezetője és a Traton Holding vezetője, Saki Stimoniaris az eMobility Center képzési programját "stratégiailag fontos lépésnek nevezte az MAN jövője és a foglalkoztatás biztosítása érdekében". A MAN át akarja helyezni a céget elektromos járművek gyártására és 3500 munkahelyet szüntet meg Németországban – írja a német honlap.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!