Michelisz Norbert

Már 2025-re is készül két magyar tehetséggel Michelisz csapata

2021.04.06.

Tizenhárom és tizenöt éves autóversenyzőkkel vág neki a Swift Cup Europe 2021-es idényének a többszörös nemzetközi bajnokcsapat, a M1RA.

Bucsi Attila már tavaly is az alakulat pilótája volt, mellé csatlakozik idén Rácz Gergő, és mindketten a korábbiaknál erősebb autókkal, 1.4-es Suzukikkal versenyeznek majd. Bári Dávid csapatvezető hosszú távra tervez a két tehetséggel.

– A jó munkához idő kell, így sosem lehet elég korán elkezdeni foglalkozni a fiatalokkal. Azt szeretnénk elérni, hogy mire belenőnek egy nagyobb teljesítményű túraautóba, tanulják meg, hogyan kell felépíteni egy versenyhétvégét, mi a szerepük a csapatban. Röviden az a cél, hogy mire TCR-autóba ülnek, egy nyelvet beszéljünk. Két nagyon tehetséges fiúról van szó, akikkel már 2025-re is készülünk – kezdte Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője.

Bucsi Attila tavaly is a M1RA versenyzője volt, akkor teljesítette az első teljes idényét nemzetközi autós gyorsasági bajnokságban. Tizenhárom évesen azért lett „csak” junior bajnok a Swift Cup Europe 1.6-os kategóriájában, mert egyszerűen túl fiatal ahhoz, hogy abszolútban pontokat szerezhessen. Tizenhat éves kor alatt nem értékelik a versenyzőket nemzetközi szinten, ezért a Bucsihoz hasonló fiatalok számára hozták létre a junior mezőnyt. Ettől függetlenül már 2020-ban megmutatta, az idősebbek között is megállja a helyét: az idény utolsó hat futamából ötöt megnyert abszolútban, és mind a haton dobogóra állt. Az életkorán nem lehet tekerni egy nagyot, azonban az látszott, hogy megérett a nagyobb kihívásra. Ezért idén már az 1.4-es kategóriában versenyez a Swift Cupban, egy alapvetően erősebb autóval.

„Más az autó, más a mezőny, mások az ellenfelek. Ettől függetlenül szeretnék jó eredményeket elérni, sok pontot szerezni, győzelmekért harcolni, akár abszolútban is, még ha a korom miatt nem is értékelnek. Természetesen a junior bajnoki cím idén is reális cél kell, hogy legyen, hiszen ott a saját korosztályommal versenyzem” – fogalmazta meg céljait Bucsi Attila, akinek újdonság lesz, hogy egyik tavalyi ellenfele, Rácz Gergő immáron a csapattársaként, szintén a M1RA-ban versenyez.

„Egy versenyzőnek mindig a csapattársa az első számú referencia, ezért örülök Gergő érkezésének, de persze szeretném legyőzni a pályán. Biztos vagyok benne, hogy mindkettőnknek sokat jelent majd, hogy leülünk egy asztalhoz, és a mérnökökkel kielemezzük az adatokat, tanulhatunk abból, hogy a másik hol, mit és hogyan csinált jobban” – árulta el várakozásait Bucsi Attila.

S akkor íme a csapattárs: Rácz Gergő. Ő is nagyon fiatal még, március elején töltötte a tizenötöt, de már a negyedik idényét kezdi a Swift Cupban. Eddig ő is 1.6-os autóval versenyzett, a 2018-as debütáló évében élete második versenyén harmadik lett a juniorok között a Salzburgringen, 2019-ben már év végi második, tavaly pedig ő is megszerezte az első abszolút futamgyőzelmét Brnóban. Idén ugyancsak 1.4-es Suzukival áll rajthoz.

„Tavaly még a M1RA ellen versenyeztem, és kívülről nézve is feltűnt, milyen alaposan felkészülnek a hétvégékre, mennyire profin állnak a munkához. A további fejlődésemhez arra van szükségem, hogy ilyen közegben tanuljak. Az idei céljaimat az első versenyhétvége után tudom megmondani, amikor képet kapok az erőviszonyokról. Persze nem titok, én is szeretném megnyerni a junior értékelést” – fogalmazott Rácz Gergő.

A Swift Cup Europe 2021-es idénye a Hungaroringen rajtol április 15-17-én, és a hat fordulóból álló bajnokság Brnóban ér véget szeptember 5-én.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.29
A nyíregyházi rendőrök egy videót is közzétettek az akcióról. ..
2022.01.29
Be akart sorolni a teherautójával oda, ahol nem volt elég hely. ..
2022.01.29
Minden eddiginél több, 16 futamot rendeznek az elektromos együléses versenyautókat felvonultató....
2022.01.29
..
2022.01.29
Meglátogatta a kórházban a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) egyik vezetője azt a nőt, akit a....
2022.01.29
A Toyota a japán űrügynökséggel együttműködve egy olyan járművön dolgozik, amely a Hold felszínének....
2022.01.29
A német iparvállalatok teljes rendelési könyvekkel vágnak neki 2022-nek – igaz, nagy....
2022.01.28
Az autóipar mélyreható, gyors átalakulásának illusztrációja a Tevva áruterítő tehergépkocsi, hiszen....
2022.01.28
Miközben 2021-ben történelmi mélypontra estek vissza az európai újautó-eladások, a Toyota növelni....
2022.01.28
A negyvenes számok szerencsésnek számítanak a Ford F-sorozat számára, hiszen a típus már 45 éve....