BYD Seal

Már Észak-Amerikában is támad a BYD Seal, retteghet a Tesla Model 3

2023.12.20.

A Tesla Model 3 nagy riválisaként számontartott BYD Seal hivatalosan is megjelent az észak-amerikai piacon, azon belül is Mexikóban, egyelőre azonban továbbra is erősen bizonytalan, hogy mikor nyílik meg számára az Egyesült Államok piaca.

A Seal már az ötödik, Mexikóban kapható elektromos BYD. A kínai autóipari óriás már korábban piacra dobta a latin-amerikai országban a Han szedánt, a Tang SUV-t, a Yuan Plus crossovert és a Dolphin ferdehátút.

A BYD Seal induló ára 778 800 peso, ami körülbelül 44 800 dollárnak felel meg. A nagy rivális, a Tesla Model 3 olcsóbb az Egyesült Államokban, ott 38 990 dollár a kezdőára. Mexikóban azonban a modell alapára 881 900 peso, ami 50 500 dollárnak felel meg. Vagyis a latin-amerikai országban a BYD Seal jóval olcsóbb a Tesla Model 3-nál, ezért érdemes figyelni, hogyan alakul a versengés a két rivális között közvetlenül az Egyesült Államok szomszédságában.

A belépő szintű Seal egy 150 kilowattos (201 lóerős), hátsó kerekeket hajtó villanymotorral és 61,44 kilowattórás Blade típusú lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomaggal van felszerelve, amellyel 460 kilométeres távot lehet megtenni WLTP mérés szerint.

Elérhető összkerékhajtású változat is, amely két, együttesen 390 kW (529 LE) teljesítményű villanymotorral és egy nagyobb teljesítményű, 82,56 kWh LFP Blade akkumulátorral van felszerelve, amely 570 kilométeres WLTP hatótávolságot biztosít. Az AWD változat ára 888 800 peso, ami körülbelül 52 000 dollárnak felel meg.

A BYD egyelőre nem értékesíti személyautóit az Egyesült Államokban, de a jövőbeli tervek között szerepel ez a célkitűzés, illetve az a szándéka, hogy gyárat épít Mexikóban.  Míg geopolitikai és kereskedelmi feszültségek miatt a kínai gyártmányú autókra az Egyesült Államokban 27,5 százalékos vámot vetnek ki, a mexikói üzemek létrehozása egyfajta kerülőút lehet a BYD és más nagy kínai autógyártók számára, hogy vámterhek nélkül lépjenek be az amerikai piacra.

Az Egyesült Államok, Mexikó és Kanada között 1994-ben lépett életbe az észak-amerikai szabadkereskedelmi megállapodás (NAFTA), amely megkönnyítette az autók exportját Mexikóból az Egyesült Államokba, sok autógyártó pedig ki is használta ezt a lehetőséget, Mexikóba telepítette üzemeit, az ottani olcsóbb munkaerő miatt. A NAFTA-t 2020. július 1-jén váltotta fel az Egyesült Államok–Mexikó–Kanada Megállapodás (USMCA), amely megváltoztatta az autók régióbeli exportjára vonatkozó szabályokat. A jelenleg is hatályos megállapodás értelmében a járműveket 75 százalékos arányban Észak-Amerikában kell megépíteni, hogy gyártója ne fizessen importvámokat, illetve ehhez az acél és alumínium hetven százalékát is a régióból kell beszerezni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....