együttműködés

A MÁV-Start és a Rail Cargo Hungaria erősíti együttműködését

2016.02.09.

A MÁV Start Zrt. és a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. erősíti együttműködését, ennek jelképeként mutatták be kedden az osztrák tulajdonú vasúti árufuvarozó cég logójával felmatricázott V63-as mozdonyt a Vasúttörténeti Parkban; a jármű a Rail Cargo tehervonatait továbbítja majd.

Az eseményen Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a tavalyi 32 millió tonnás forgalmuk 60 százalékát a MÁV-Start mozdonyaival és személyzetével bonyolították le, több mint 80 ezer vonatot közlekedtettek így.

Elmondta, hogy az infrastruktúra mellett az egyik legfontosabb működési feltételük a mozdonykapacitás biztosítása, a tulajdonosuk által rendelkezésre bocsátott saját mozdonyok mellett a legnagyobb vontatási szolgáltatójuk a MÁV-Start. A Rail Cargo Hungaria a magyar vasúti árufuvarozás mintegy 70 százalékát bonyolítja, vonataik dízelvontatását szinte teljes egészében a MÁV-Start végzi, a villanyvontatásban is jelentős szerepet vállal - ismertette.
   

Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója (b) és Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója a cég és a MÁV-START Zrt. együttműködése keretében tartott mozdonyavató ünnepségen a Magyar Vasúttörténeti Parkban 2016. február 9-én. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt 

Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a vasúti személyszállítási közszolgáltatási feladat végzése mellett fontosnak tartják a vasúti árufuvarozó cégeknek nyújtott szolgáltatás növelését. A cég árbevételének 20 százalékát a külső piacon végzett szolgáltatásokból szerzik be, ennek gerincét a vasúti vontatás adja. A külső piaci részarány bővülése érdekében növelik a mozdonyvezetői képzést, és a motorvonat beszerzésekkel kiváltott villamos mozdonyok egy részét az árufuvarozásban állítják üzembe.

Hozzátette: a külső piacról szerzett bevételek a fejlesztést szolgálják, köztük a teherszállítási eszközpark bővítésére, a saját fejlesztésű IC+ kocsik sorozatgyártására.

A Rail Cargo Hungaria tájékoztatása szerint nem ez az első alkalom, hogy a MÁV-Start és az RCH különleges matricával díszít fel egy mozdonyt, 2014. szeptember 2-án indult útjára az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapatot ábrázoló matricával ellátott mozdony a Vasúttörténeti Parkból. A különleges Taurus egy évig közlekedett Magyarország és Ausztria sínjein, és többnyire személyvonatokat húzott. A mozdony 141 764 vonatkilométert tett meg, a rekordfutása napi 1060 kilométer volt. Különleges eseményeken is részt vett, 2015. márciusban például az Audi 25 ezredik irányvonatát húzta. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....