Bemutató

Még sokoldalúbb lett a Ford Puma

2021.07.12.

Nehezen besorolható kocsi a Ford Puma, amely anno kis sportkupéként kezdte pályafutását (volt ugyanilyen néven nagyobb típus is), majd a divat változásának megfelelően SUV-vé avanzsált, és az egyik legpraktikusabb autótípussá nőtte ki magát. Legutóbbi felfrissítése hibrid hajtóművet és sokféle kényelmi, biztonsági felszerelést hozott. Menetpróbáján az ST kivitelt vezettem, hagyományos (dízelmotor, három pedál, hatfokozatú sebességváltó) hajtóművel. Ez tudatos választás volt, szeretem megmutatni, hogy a korszerű belsőégésű motor továbbra is erős versenytársa az elektromosnak.

Akkor most elöljáróban letárgyalom az EcoBoost Hybrid rendszert, majd folytatom a kipróbált változattal. Szíjhajtású, 11,5 kW teljesítményű indítómotor/generátor (BISG) egészíti ki a Puma 1,0 literes EcoBoost benzinmotorját, elektromos árammá alakítja a fékezés többnyire veszendőbe menő energiáját, és ezt 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A BISG villanymotorként kapcsolódik be a hajtásba, és működteti az elektromos segédberendezéseket. A 125 és 155 lóerős változatokban kínált mild hibrid rendszer 50 Nm forgatónyomaték leadására is képes, és akár 9 százaléknyi benzint takaríthat meg.

Fel is kell kötnie a gatyáját, ha felül akarja múlni a 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelmotoros változatot, amely kifinomult teljesítmény- és nyomatékleadás mellett csekély, várhatóan 117 g/km CO₂-kibocsátást és 4,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztást kínál (NEDC 99 g/km és 3,8 l/100 km NEDC). A gép tele van innovatív technikával: integrált szívócső javítja levegőellátását, kis tehetetlenségű turbótöltője gyorsan és kiszámíthatóan reagál, befecskendező rendszere azonnali gázreakciókat, finom működést és precíz adagolást biztosít. Tényleges, autópályán, kanyargós országúton és városban mért gázolaj-fogyasztásom persze nagyobb volt ezen adatoknál, 5,5-5,7 liternek mutatkozott, ami nagyon rendben van, hiszen, mint tudjuk, a szabványos mérési körülmények némileg elütnek az életszerű használattól. A dízeles Puma, ragadozó nagymacskához illően ugrik gázadásra, nagyon jó a karakterisztikája, zene a fülnek a hangja, és remekül működik együtt a hatfokozatú váltóművel. Semmiképp sem érezheti magát maradinak, aki emellett dönt.

Persze az emberek először a dizájnt nézik meg, ez esetben van is mit nézniük, mert stíluselemeivel a felfrissített Puma új fejezetet nyit a Ford formatervezési filozófiájában. Erről nem is ömlengek tovább, beszéljenek a fotók! Ami azokon nem látszik, viszont nagyon előnyös, az a Puma praktikuma. Noha megmaradt a sportkocsis forma, magas az üléshelyzet, könnyű és kényelmes be- és kiszállni, ráadásul kategóriaelső, 456 literes a csomagtér, amelyben, a második üléssort síkba döntve, elfér egy 112 cm hosszú, 97 cm széles és 43 cm magas doboz. Alul a Ford MegaBox kínál mély és sokoldalúan használható, 80 literes teret, ahová be lehet állítani akár 115 cm magas dolgokat (például szobanövényeket), illetve fedele alá tehető a sáros gumicsizma vagy a havas sícipő. Vízleengedő dugójának köszönhetően vízsugárral egyszerűen kimosható a MegaBox. De még ez sem minden: a Puma csomagtér- padlója kétféle magasságba állítható, és kivehető, hogy a hátsó üléstámlához csatolva ne foglaljon helyet, illetve az ajtóval együtt felnyíló rugalmas kalaptartó egyszerűen rásimul a terjedelmesebb csomagok tetejére. Milyen egyszerű ötletek ezek, és mégis mennyire hasznosak! A ki- és bepakolást megkönnyíti a láblendítéssel nyitható csomagtérajtó.

A Puma sportos ST-Line, stílusos Titanium, gazdagon felszerelt Titanium és luxuskivitelű ST-Line X Vignale kivitelben kapható. A Ford Performance autóinak stílusát idéző Puma ST-Line alapáron 18 (opcióként 19) colos, matt fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, a sportfutóműben speciális hangolású rugók és lengéscsillapítók vannak. Utasterében lapos alsó karimájú kormánykerék, vörös varrással díszített kárpit, alumínium pedálsor és sebességváltó, valamint fekete tetőkárpitozás gyönyörködteti a szemet.

Az autó vezetését fejlett technika varázsolja egyszerűvé: Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, Közlekedési Tábla Felismerés és a Sávközép funkció, valamint az új Vészhelyzet Előrejelzés, amely még azelőtt figyelmeztet, hogy akár a vezető, akár a jármű szenzorai érzékelhetnék a veszélyhelyzetet. Hosszabb úton a derékmasszírozó ülés tartja frissen az embert.

Útra kelve beigazolódnak a várakozások, érdekes, szórakoztató kocsi a Puma. Üzemmód-választójával áthangolhatók az autó gázreakciói, ESC-rendszere, kipörgésgátlója és az automatikus váltó kapcsolási karakterisztikája; a Normal, Eco, Csúszós út és Ösvény mód egyedi grafikával jelenik meg a műszeregységen. Az új, feszesebb hosszlengőkaros hátsó futómű, a nagyobb lengéscsillapítók és a merevebb futómű-bekötések nagyon beválnak, kitűnő a Puma viselkedése, vezetése élvezetes.

Most először jelenik meg egy B-szegmensű Ford-modellben a 180 fokos látószögű tolatókamera, ami az utastéri érintőképernyőn jeleníti meg az autó mögötti terület képét, így könnyebben észrevehetők a gyalogosok, a kerékpárosok, más járművek, miközben a vezető kitolat egy parkolóhelyről vagy egy kocsibeállóról. Szintén a tolatást könnyíti meg a Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer (BLIS), ami hátramenetbe kapcsolva figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti. Ha az autós nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát. Beparkolni magától tud a Puma, és ügyes újdonság az Útpadka Érzékelés, amely felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Összességében sokarcú, sokféle célra megfelelő kocsi az új Ford Puma. Pofás a kinézése, jó a gyakorlati használhatósága, sokféle hajtómű közül lehet választani, gazdag a kistafírozása, élvezetesen vezethető. Hogy kissé borsos a nyolcmillió fölötti ára, nem az ő hibája, hanem az árszint általános felszaladásával jár.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....