Ford Edge

Megérkezett a Ford nagy szabadidő-autója, az Edge

2016.05.12.

A középkategóriás SUV prémium komfortot, korszerű vezetősegítő rendszereket és átlagon felüli menetdinamikát kínál Európa egyik legnépszerűbb járműkategóriájában.

A Ford új, Mondeo alapokra épülő, Kanadában készülő SUV-zászlóshajója meggyőző technológiákat vonultat fel:

·        Aktív Zajkioltás, ami a zajkioltó fejhallgatókhoz hasonlóan ellenirányú hanghullámokkal semlegesíti a kabinba szűrődő kellemetlen zajokat

·        Gyalogosészlelővel Kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést vagy a gyalogosgázolást

·        Ford Adaptív Kormányzás, ami a sebességnek megfelelően változtatja a kormányáttételt, így az autó könnyebben és precízebben irányítható

Ezek mellett az Edge olyan kényelmi szolgáltatásokat is kínál, mint a fűthető-hűthető első ülések vagy a panorámatető. A hátul utazók komfortérzetét a kategória legnagyobb hátsó fejtere (1023 mm) és válltere (1536 mm) biztosítja.

Az Edge fejlesztése során a Ford arra törekedett, hogy minél nagyobb mértékben csökkentse a vezetőt érő stresszhatásokat, legyen szó akár városi közlekedésről, akár vidéki autózásról; erre szolgál például a Széles Látószögű Első Kamera, aminek segítségével az autós ‘be tud nézni’ az utcasarkok mögé, mérsékelve ezzel az ütközésveszélyt; vagy az alapáron kínált összkerékhajtás, ami optimális tapadást biztosít a csúszós utakon.

A vadonatúj Edge vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható a Holttérfigyelő, a  Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens ás a Vezetőfigyelmeztető rendszer is. A felhasználók teljes egészében személyre is szabhatják a 3D digitális műszeregységet, így az kifejezetten az ő elvárásaiknak megfelelő információkat közvetít, miközben letisztult, elegáns hangulatot sugall.

Az Edge világújdonságként Felfúvódó Hátsó Biztonsági Övet is kínál, ami egy baleset során gyorsan felfúvódva a hagyományos övekhez képest ötször nagyobb területen osztja el a testet érő erőhatásokat.

Benzinmotor nincs, a kétliteres dízelmotorok üzemanyag-fogyasztása viszont csupán 5,8 l/100 km, miközben a szimpla turbós változat 180, a dupla turbós 210 lóerőt ad le. Előbbihez hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, a 210 lóerős változathoz pedig hatfokozatú PowerShift automata is rendelhető, aminek fokozatai a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolhatók.

A tervek szerint a Ford idén több mint 200 ezer SUV-modellt értékesít Európában, ami 200 százalékos növekedést jelent a 2013-as eredményekhez képest. A vásárlók egyre nagyobb számban választanak SUV-kat; tavaly az SUV-kategória volt az európai piac legnépszerűbb szegmense, ahol egyetlen év alatt 24 százalékkal növekedett a forgalom. A közepes méretű SUV-k szegmensében – amelyben az Edge is pályára lép – 42 százalékkal több autó kelt el, mint egy évvel korábban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....
2025.12.08
A Maserati idén ünnepli fennállásának 111. évfordulóját, 2026-ban pedig újabb mérföldkőhöz érkezik....
2025.12.08
A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat,....
2025.12.08
A Magyar Elektrotechnikai Egyesület 71. Vándorgyűlésének legjobb előadói díjával ismerték el nemrég....
2025.12.08
Graz belvárosa nagyon népszerű az adventi időszakban a kirándulók körében. Azonban nem mindegyikük....
2025.12.07
Továbbra is az M4 Sport közvetíti a Forma-1-es világbajnokságot Magyarországon. Az erről szóló....
2025.12.07
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat,....
2025.12.07
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: A Mikulás sem kivétel. ..
2025.12.07
Taxiként és rendőrautóként, valós körülmények között vizsgázik a Toyota Crown Sedan FCEV. ..
2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....