Lada 4x4

Megérkezett hazánkba az első ötajtós LADA 4x4

2017.11.16.

A napokban helyezték forgalomba Magyarországon - a hazánkban forgalmazott LADA paletta legfrissebb színfoltjaként - az első ötajtós LADA 4x4 modelleket. A régóta várt karosszériaváltozat európai kivitelének gyártását szeptemberben kezdte meg az orosz AvtoVAZ és október végén meg is érkeztek hazánkba az első ötajtós LADA terepjárók, melyek immár hivatalosan is meghódíthatják a magyar utakat, de legfőképp az úttalan terepet.

A régi ismerős – Megszokott stílus

A LADA 4x4, korábbi nevén LADA Niva nem szorul bemutatásra, hiszen ez az egyik legismertebb és legsikeresebb LADA modell. Átlagon felüli terepjáró-képessége az összkerék-meghajtásnak, a manuálisan kapcsolható sebességfelezőnek és differenciálzárnak köszönhető. Bár az autó külső megjelenésén nem sok minden változott, a 40 éves múltra visszatekintő modell számos ponton megújult. Motorja például megfelel az EURO6-os kibocsátási normáknak, korszerűsített felfüggesztése pedig még nagyobb biztonságérzetet biztosít, stabilitást nyújt nagyobb sebességnél is és biztonságosabb fékezést tesz lehetővé a csúszós felületeken.

Töretlen népszerűség - Hozza a számokat

A LADA 4x4 töretlen népszerűségét mi sem bizonyíthatja jobban, mint az értékesítési adatok. A magyarországi értékesítés első évében, 2016-ban 195 db 4x4 került magyarországi forgalomba, ami a LADA eladások közel 20%-át jelentette. Idén az október végi adatok 204 db-ot mutatnak. A jelentős növekedés főleg annak köszönhető, hogy év elejétől megjelent a kínálatban a 4x4 kishaszon-gépjármű változata, ami vállalkozások részére lehetővé teszi az áfa-visszaigénylését, illetve közel 1 köbméteres csomagteret kínál a már ismert robusztus négykerék-hajtás mellé.

Az új családtag - Plusz két ajtó, egy személy és egyéb számok

A LADA 4x4 ötajtós karosszériaváltozata ugyanúgy kétféle kivitelben kerül piacra, mint a korábbi három ajtós: a Classic a hagyományos Niva formát hozza, illetve az Urban kivitellel, ami egy faceliftes változat a színre fújt, műanyag lökhárítóval, formatervezett hűtőráccsal és formázott 16” könnyűfém keréktárcsákkal. A városi verzió további kényelmi felszereltsége az ülésfűtés, az elektromos ablakemelők és az elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükrök.

Az 50 cm-rel megnövelt hossz 420/780 literes csomagteret és jóval tágasabb, 5 személy szállítására alkalmas utasteret eredményezett, kényelmesebbé téve a hosszabb utakat a hátsó üléseken utazók számára is. A 82 lóerős, ötajtós változatokat is a háromajtósból már jól ismert 1,7-es 8 szelepes benzinmotor hajtja. Hasznos terhelhetősége 100 kg-mal több, mint a háromajtósé, üzemanyagtartálya 65 literesre bővült. Gázlómélysége változatlanul 500 mm, hasmagassága pedig 213 mm. A Classic kivitel fekete, fehér, sötétzöld, szürke és barna színben, míg az Urban fehér szürke és barna színekben választható, de a színpaletta idővel bővülni fog. A már önmagában is külön stílust képviselő terepjáró számos kiegészítő elemmel szabható személyre, például légterelővel, első lökhárítóhoz védőcsővel, küszöbborítással, fellépővel, motorháztető védőburkolattal, könnyűfém felnivel, stb.

Az ötajtósok 300 000 Ft-tal kerülnek többe, mint a háromajtós verziók, ami azt jelenti, hogy a Classic 3 299 000 Ft-ért, a városi dzsungelre tervezett Urban pedig 3 599 000 Ft-ért vásárolható meg a LADA hivatalos márkakereskedői hálózatában, az ország 23 pontján.

A terep szerelmeseinek – Megbízható, időtálló, masszív

A LADA 4x4 történelmével igazolja, hogy a 40 éve lerakott elvek ma is időszerűek: kivételes terepjáró-képesség, megbízhatóság és az egyszerű karbantartás. Az ötajtós karosszériaváltozatok is ugyanezen elvek mentén készülnek. Kiváló tereptulajdonságaikat leginkább a hegyi nyaralók tulajdonosai, a tereptúrák szerelmesei, horgászok, vadászok, mezőgazdászok értékelik, akiknek fontos, hogy mindenféle időjárási és útviszonyok között eljussanak az akár nehezen megközelíthető terepen lévő úti céljukhoz. Természetesen mindez elérhető áron. A LADA 4x4 modellek népszerűsége azt bizonyítja, hogy vannak olyan felhasználási területek, ahol 40 éve nem született jobb és költséghatékonyabb megoldás, mint az elnyűhetetlen LADA.

Már el is kelt az első

Az első Magyarországon forgalomba helyezett ötajtós LADA 4x4-et a LADA Mende márkakereskedés értékesítette. Az újdonsült tulajdonos kezdetben a három ajtós változat iránt érdeklődött, de mikor értesült róla, hogy érkezik az ötajtós karosszériaváltozat, rögtön tudta, hogy ez az az egyszerű és nagyszerű terepjáró, amire szüksége van. Extra felszereltségként szereltetett bele központi zárat, ködlámpát, dobbetétet és hogy igazi vagány külsőt kapjon – egy gallytörő rácsot is. Ez lesz a család „fiús” autója, amivel bárhová el lehet menni, és azon túl, hogy megbízható társa lesz tulajdonosának a vadászatban, tágas belső tere a család szállítására is kiválóan alkalmassá teszi. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..