NIT Hungary

Megindulhat a kommunikáció a biztosítók és a fuvarozók között

2015.12.09.

A biztosítók idén november 2-án jelentették be legújabb, az előző évhez képest lényegesen nagyobb, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) tarifáikat. Bár a díjak növekedése a személygépjárművek esetében nem tűnik jelentősnek, a fuvarozókra súlyos terheket rónak a változások. A fuvarozó vállalkozók védelmében szakmai kommunikációra és problémamegoldásra biztatja stratégiai partnereit a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary).

A közel 500 résztvevőt számláló őszi regionális találkozóin szembesült ismét a NiT Hungary a magyar fuvarozók biztosítással kapcsolatos, egyre fokozódó aggodalmával. A KGFB díjak november másodikával az egekbe szöktek, nehéz helyzetbe hozva ezzel a közúti közlekedési szolgáltatókat. Bár egyre több részlet valósul meg abból a 16 pontos csomagból, amellyel a kormány a fuvarozó szakma versenyképességét kívánja növelni, a 2016-os KGFB díjakból adódó veszteségek komolyan veszélyeztetik a kormánycsomagból származó előnyöket.

A kötelező biztosítás mértékének növekedésével a fuvarozók nem emelhetik egyenes arányban a fuvardíjakat, így számottevő anyagi veszteséggel számolhatnak. A fuvarozók helyzetének javítása érdekében kezdeményez szakmai kommunikációt a NiT Hungary, amely most tagjai körében a cégek árnövekedéshez való viszonyulását és érintettségét igyekszik felmérni. A felmérés jelenleg közel 3200 fuvarozó céget érint, de az adatközlők köre még bővülni fog. A NiT Hungary célja a feldolgozott adatok alapján 2016 januárjának közepén kerekasztal beszélgetést szervezni az érintett érdekképviseletekkel karöltve, amelyre meghívnák a Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ), a Magyar Nemzeti Bankot (MNB) mint felügyeleti szervet, illetve a biztosítók, a gépjárműgyártók és az üzemben tartók képviselőit is.

„A kormányzati versenyképességi csomag megvalósítását szakmatörténelmi pillanatként értékeljük, de ezzel párhuzamosan újabb komoly kihívás az alágazat számára a kötelező biztosítási díjak elszabadulása. A kötelező biztosítás megléte a fuvarozási tevékenység alapfeltétele, annak díjait most azonban egy „szabadáras” biztosítási piac szabja meg, és ez mindenképpen fonák helyzetet eredményez. Meggyőződésünk, hogy a januári szakmai konzultáció egy olyan folyamatot indíthat el, amelynek során megtalálhatjuk a megfizethető biztosítási díjakban, és tudatos, kárenyhítő vállalkozói attitűdben megvalósuló megoldást.” – mondta el Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára

A nagyszabású kezdeményezés központba helyezheti a közúti közlekedési alágazat egyre bonyolódó piaci helyzetét, és megállapodást szülhet biztosítók és fuvarozók között a jövőbeni kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási tarifákkal kapcsolatban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....