NIT Hungary

Megindulhat a kommunikáció a biztosítók és a fuvarozók között

2015.12.09.

A biztosítók idén november 2-án jelentették be legújabb, az előző évhez képest lényegesen nagyobb, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) tarifáikat. Bár a díjak növekedése a személygépjárművek esetében nem tűnik jelentősnek, a fuvarozókra súlyos terheket rónak a változások. A fuvarozó vállalkozók védelmében szakmai kommunikációra és problémamegoldásra biztatja stratégiai partnereit a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary).

A közel 500 résztvevőt számláló őszi regionális találkozóin szembesült ismét a NiT Hungary a magyar fuvarozók biztosítással kapcsolatos, egyre fokozódó aggodalmával. A KGFB díjak november másodikával az egekbe szöktek, nehéz helyzetbe hozva ezzel a közúti közlekedési szolgáltatókat. Bár egyre több részlet valósul meg abból a 16 pontos csomagból, amellyel a kormány a fuvarozó szakma versenyképességét kívánja növelni, a 2016-os KGFB díjakból adódó veszteségek komolyan veszélyeztetik a kormánycsomagból származó előnyöket.

A kötelező biztosítás mértékének növekedésével a fuvarozók nem emelhetik egyenes arányban a fuvardíjakat, így számottevő anyagi veszteséggel számolhatnak. A fuvarozók helyzetének javítása érdekében kezdeményez szakmai kommunikációt a NiT Hungary, amely most tagjai körében a cégek árnövekedéshez való viszonyulását és érintettségét igyekszik felmérni. A felmérés jelenleg közel 3200 fuvarozó céget érint, de az adatközlők köre még bővülni fog. A NiT Hungary célja a feldolgozott adatok alapján 2016 januárjának közepén kerekasztal beszélgetést szervezni az érintett érdekképviseletekkel karöltve, amelyre meghívnák a Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ), a Magyar Nemzeti Bankot (MNB) mint felügyeleti szervet, illetve a biztosítók, a gépjárműgyártók és az üzemben tartók képviselőit is.

„A kormányzati versenyképességi csomag megvalósítását szakmatörténelmi pillanatként értékeljük, de ezzel párhuzamosan újabb komoly kihívás az alágazat számára a kötelező biztosítási díjak elszabadulása. A kötelező biztosítás megléte a fuvarozási tevékenység alapfeltétele, annak díjait most azonban egy „szabadáras” biztosítási piac szabja meg, és ez mindenképpen fonák helyzetet eredményez. Meggyőződésünk, hogy a januári szakmai konzultáció egy olyan folyamatot indíthat el, amelynek során megtalálhatjuk a megfizethető biztosítási díjakban, és tudatos, kárenyhítő vállalkozói attitűdben megvalósuló megoldást.” – mondta el Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára

A nagyszabású kezdeményezés központba helyezheti a közúti közlekedési alágazat egyre bonyolódó piaci helyzetét, és megállapodást szülhet biztosítók és fuvarozók között a jövőbeni kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási tarifákkal kapcsolatban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
A vállalat megkezdi az Audi Q5 és Audi A6 modelljeihez továbbfejlesztett, 299 lóerős V6 TDI-k....
2025.12.06
A Mercedes brit pilótája egy hajszállal bizonyult a leggyorsabbnak szombaton a Forma-1-es....
2025.12.06
Szeptember óta az autópálya-matrica online megvásárlása nem kerül többe annál, mintha benzinkúton....
2025.12.06
Több millió autósnak lett volna óriási pluszkiadás az évenkénti műszaki vizsga. ..
2025.12.06
Megkezdte a Kia új elektromos modelljének gyártását a zsolnai gyárban. Stílusosan, egy-egy Kia EV4....
2025.12.06
Egyelőre még tanulmány az immár tisztán elektromos hajtású hipersportkocsi, de két éven belül....
2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....
2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....