NIT Hungary

Megindulhat a kommunikáció a biztosítók és a fuvarozók között

2015.12.09.

A biztosítók idén november 2-án jelentették be legújabb, az előző évhez képest lényegesen nagyobb, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) tarifáikat. Bár a díjak növekedése a személygépjárművek esetében nem tűnik jelentősnek, a fuvarozókra súlyos terheket rónak a változások. A fuvarozó vállalkozók védelmében szakmai kommunikációra és problémamegoldásra biztatja stratégiai partnereit a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary).

A közel 500 résztvevőt számláló őszi regionális találkozóin szembesült ismét a NiT Hungary a magyar fuvarozók biztosítással kapcsolatos, egyre fokozódó aggodalmával. A KGFB díjak november másodikával az egekbe szöktek, nehéz helyzetbe hozva ezzel a közúti közlekedési szolgáltatókat. Bár egyre több részlet valósul meg abból a 16 pontos csomagból, amellyel a kormány a fuvarozó szakma versenyképességét kívánja növelni, a 2016-os KGFB díjakból adódó veszteségek komolyan veszélyeztetik a kormánycsomagból származó előnyöket.

A kötelező biztosítás mértékének növekedésével a fuvarozók nem emelhetik egyenes arányban a fuvardíjakat, így számottevő anyagi veszteséggel számolhatnak. A fuvarozók helyzetének javítása érdekében kezdeményez szakmai kommunikációt a NiT Hungary, amely most tagjai körében a cégek árnövekedéshez való viszonyulását és érintettségét igyekszik felmérni. A felmérés jelenleg közel 3200 fuvarozó céget érint, de az adatközlők köre még bővülni fog. A NiT Hungary célja a feldolgozott adatok alapján 2016 januárjának közepén kerekasztal beszélgetést szervezni az érintett érdekképviseletekkel karöltve, amelyre meghívnák a Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ), a Magyar Nemzeti Bankot (MNB) mint felügyeleti szervet, illetve a biztosítók, a gépjárműgyártók és az üzemben tartók képviselőit is.

„A kormányzati versenyképességi csomag megvalósítását szakmatörténelmi pillanatként értékeljük, de ezzel párhuzamosan újabb komoly kihívás az alágazat számára a kötelező biztosítási díjak elszabadulása. A kötelező biztosítás megléte a fuvarozási tevékenység alapfeltétele, annak díjait most azonban egy „szabadáras” biztosítási piac szabja meg, és ez mindenképpen fonák helyzetet eredményez. Meggyőződésünk, hogy a januári szakmai konzultáció egy olyan folyamatot indíthat el, amelynek során megtalálhatjuk a megfizethető biztosítási díjakban, és tudatos, kárenyhítő vállalkozói attitűdben megvalósuló megoldást.” – mondta el Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára

A nagyszabású kezdeményezés központba helyezheti a közúti közlekedési alágazat egyre bonyolódó piaci helyzetét, és megállapodást szülhet biztosítók és fuvarozók között a jövőbeni kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási tarifákkal kapcsolatban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.14
Csaknem 4500 e-sportoló regisztrált és vett részt a selejtezőkön a Michelisz Norbi és csapata által....
2020.07.14
Az attól függ, mennyi pénzünk van rá. ..
2020.07.14
Nehéz volna olyan alkatrészt megnevezni a Lexus LFA-n, amely a maga műfajában ne teremtett volna új....
2020.07.14
Ester Lauringson Észtországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.14
Az Oroszországi Gépjárműgyártók Szövetségének  közlése szerint idén júniusban 14,6 százalékkal....
2020.07.14
A baleset miatt lezárták az érintett útszakaszt - jelentette a Katasztrófavédelem 15 óra után 1....
2020.07.14
Az év első öt hónapjának mérlege alapján a Toyota-csoport és a Toyota márka egyaránt vezeti az....
2020.07.14
A Magyar Kerékpáros Szövetség vizsgálatot indít az I. Grand Gella Giro Kupán vasárnap történt....
2020.07.14
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem partnerei, a Knorr-Bremse, a Magyar Közút, az....
2020.07.14
Egy év felfüggesztett börtönbüntetést szabott ki végzésben a Kiskőrösi Járási Bíróság a hatéves....