Párizsi Autószalon

Megjött az Audi RS4 és a BMW M3 kihívója

2014.09.25.

Az új Mercedes C63 AMG rögtön két változatban érkezik: a mezei változat 476 lóerejével szemben az S kivitel már 510 lóerővel próbálja elfüstölni a hátsó gumikat.

A Mercedes-Benz C63 AMG és C63 AMG S-modell világpremierje az októberi Párizsi Autószalonon lesz. A C-osztály sportváltozatában is leváltották a korábbi 6,2 literes V8-as szívómotort, az új, M177-es kódjelű motor az AMG GT-ben már pár napja bemutatott új, M178-as négyliteres, ikerturbós V8-as közeli rokona, de itt nem lesz benne a szárazkarteres kenési rendszer.

 

Az új motor az alapkivitelében 476 lóerő (5500-as fordulatszámtól) és 650 Nm (1750-es fordulatszámtól), az S változatban 510 lóerő és 700 Nm leadására képes. Összehasonlításképp, a BMW M3 431 lóerős és 500 Nm nyomatékú, az Audi RS4 Avant 450 lóerős és 430 Nm nyomatékú. A Mercedes közel a harmadával csökkentette a fogyasztást a régi szívómotorhoz képest, az új motor hivatalos adata a mérési ciklus szerint mérve 8,2 liter/100 km.

Még a gyengébb C63 AMG változatnak is elég 4,1 másodperc, hogy 100 km/h sebességre gyorsuljon, az erősebb kereken 4 másodperc alatt éri el ezt a tempót, a kombi karosszéria mindkét motornál 0,1 másodpercet ront a gyorsulási időn. Viszont ami közös, az a végsebesség: minden C63 AMG-n 250 km/h-ra korlátozták, elektronikus úton. A kocsi tömege 15 kilogrammal csökkent, most 1640 kilót nyom a mérlegen a sima, és 1655 kilót az S. A hétfokozatú AMG automataváltó (amiben a hidrodinamikus nyomatékváltó helyén többtárcsás kuplung van) még gyorsabban vált, mint korábban, különösen a manuális üzemmódban, a kormány mögötti füleket használva.

Igazi különlegesség, hogy a C63 AMG S-hez szériában adják az aktív motortartó bakokat, amelyek a használat módjától függően egy pillanat alatt felkeményednek vagy ellágyulnak, így a sportos és a kényelemorientált vezetéshez is azonnal alkalmazkodni tudnak. Az erősebb S modell privilégiuma továbbá az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű is, a sima C63 sima mechanikus sperrt kap. Az S változathoz sportfutómű és karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető, utóbbi sokkal jobban bírja a kemény igénybevételt, például a versenypályán történő használatot.

A C63 AMG 25 mm-rel közelebb ül az aszfalthoz, mint a sima C-osztályos Mercedesek, szélesebb az első nyomtávja és nagyobb a hátsó kerékdőlése, és természetesen rugókat és a három fokozatban állítható adaptív lengéscsillapítókat is áthangolták.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....