autógyár

Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása

2018.07.07.

A müncheni vállalatcsoport dingolfingi gyárában rugalmasan adaptálható gyártási folyamatok és jövőbe mutató innovációs megoldások segítik a BMW luxus sportautójának tömegtermelését. Az új BMW 8-as Coupé érkezésével megkezdődik a bajor prémiumgyártó luxusszegmensben előirányzott modellújítási hulláma.

Július első napjaiban kezdetét vette Dingolfingban az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása, amellyel párhuzamosan a bajor prémiumgyártó luxusszegmensben előirányzott modellújítási hulláma is útjára indult. Az elmúlt években a BMW Group több mint százmillió euró befektetésével készítette fel dél-bajorországi létesítményét az új zászlóshajó érkezésére, az új 8-as sorozat tömegtermelését ráadásul számos jövőbe mutató innovációs megoldás, így például önvezető alkatrészellátás és intelligens gyártóeszközök segítik.

- A BMW 7-es sorozat tömegtermelésével a BMW Group dingolfingi gyára kimagasló szaktudásra tett szert a luxusminőségű gépkocsik sorozatgyártása terén. Tökéletesen felkészültünk az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártására is, biztos vagyok benne, hogy ügyfeleink a világ minden táján imádni fogják legújabb luxus sportautónkat – fogalmazott Dr. Andreas Wendt, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója.

Büszke vagyok arra, hogy az új BMW 8-as Coupé Dingolfingban készül. Kivételes gyártási szaktudásunknak köszönhetően mindez még tovább erősíti a luxusszegmensben betöltött iránymutató pozíciónkat, miközben bebiztosítja a létesítmény jövőjét” – tette hozzá Stefan Schmid, a dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnöke.

Az új luxus sportautó váza és karosszériája az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei szerint lát napvilágot, az acél, az alumínium, a műanyag és a szénszál összetett anyaghasználatával. A jármű első és hátsó tartóelemei mellett a tető, a motorháztető, az első tűzfal és az ajtók is alumíniumból készülnek, miközben az új BMW 8-as Coupé a BMW márka első olyan tömegtermelésben kínált modellje, amelynek teteje szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) is megrendelhető. Utóbbi ugyancsak a BMW Group dingolfingi üzemében készül, innovatív nedvespréseléses eljárással.

A létesítmény rugalmasan adaptálható gyártási folyamatai nagymértékben megkönnyítették az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártásának beintegrálását. Az új luxus sportautó, amely a BMW 5-ös sorozattal és a 7-es BMW-vel közös gyártósorokon készül, tökéletesen kifinomult, végletekig optimalizált gyártási folyamatokra támaszkodhat.

Az új BMW 8-as Coupé érkezésére a bajor prémiumgyártó átfogó digitalizációs korszerűsítést hajtott végre dingolfingi létesítményében, amely a logisztikai megoldásokat és a tömegtermelési folyamatokat egyaránt érintette. A jármű ajtajait felszerelő gyártási fázishoz például önvezető üzemvonatok szállítják az alkatrészeket, a gyártósor utolsó méterein pedig intelligens robotok szűrik ki a karosszéria irreális illesztési hézagjait és esetleges egyenetlenségeit.

A BMW Group dingolfingi gyárában egyre inkább elterjed a viselhető számítógépek használata is, amely az összeszerelést végző munkatársak precíz munkavégzését segíti. A gyártósoron dolgozó szakemberek a ProGlove intelligens kesztyűszkenner mellett egy úgynevezett „ritkaságriasztó” funkcióval ellátott okosórát is hordanak, amely rezgéssel figyelmezteti viselőjét, ha a gyártósoron egy nem alapfelszereltségű modell érkezik és ezáltal különleges figyelmet igényel.

A gyártósoron dolgozó szakembereket ráadásul most először a kiterjesztett valóság alkalmazásával készítették fel az új BMW 8-as Coupé érkezésére: a munkatársak VR szemüvegeken keresztül tanulmányozhatták az új luxus sportautó különleges összeszerelési folyamatait bemutató háromdimenziós videókat, amely lehetővé tette számukra, hogy már a sorozatgyártás beindítása előtt megismerjék az új BMW 8-as Coupé sajátosságait és összeszerelési fortélyait.

Az új BMW 8-as Coupé 2018 novemberében érkezik meg az utakra, első ízben kétféle motorváltozattal. A BMW M850i xDrive Coupé orrában dolgozó 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotor 530 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, 100 kilométeren 10,0 – 10,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 228 – 240 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással.

A BMW 840d xDrive Coupé meghajtásáról egy soros hathengeres, 3.0 liter hengerűrtartalmú dízelmotor gondoskodik, kimagasló teljesítmény-leadással és páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztással: a 320 lóerő maximális teljesítmény és a 680 Nm csúcs forgatónyomaték 100 kilométeren 5,9 – 6,2 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 154 – 164 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....