hidrogénes hajtás

Megkezdték Münchenben a BMW iX5 Hydrogen üzemanyagcelláinak gyártását

2022.09.14.

Augusztus 31-én Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke és Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja közösen indította be Münchenben, a vállalatcsoport hidrogén-felhasználásra szakosodott kompetenciaközpontjában a jövőbe mutató üzemanyagcella-rendszerek házon belüli gyártását.

Az esemény apropóját a kisszériában készülő BMW iX5 Hydrogen adta, amely az innovatív technológia széleskörű bemutatása és a valós felhasználási körülmények között végzett, átfogó hétköznapi tesztek céljából már az idei év végén kigurul a világ útjaira.

Az üzemanyagcella és a nagyteljesítményű akkumulátor párosa egyedülálló hajtáslánc-technológiával gazdagítja a BMW Group portfólióját a prémium szegmensben. A vállalatcsoport iránymutató innovációként tekint a jövőbe mutató technológiára, amellyel a zéró emissziójú mobilitás jelentősen szélesebb spektrumát kínálhatja fel ügyfeleinek.

- A hidrogén sokrétű energiaforrás, így a klímasemlegesség felé vezető úton kulcsfontosságú, ahogyan a személyes mobilitás terén is egyre nagyobb jelentőséggel bír. Úgy gondoljuk, hogy a hidrogén-meghajtású járművek technológiai szempontból ideálisak ahhoz, hogy optimális alternatívái, illetve kiegészítői legyenek a hálózatról tölthető modelleknek és az elektromos mobilitásnak - mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Az üzemanyagcellák kisszériás gyártásának mai beindításával ezen hajtáslánc-technológia technikai fejlettségét igazoljuk és a benne rejlő jövőbeni potenciált nyomatékosítjuk”.

- Éveken át tartó kutató- és fejlesztőmunkánknak köszönhetően képesek vagyunk kihozni a legtöbbet a hidrogén-technológiából - vette át a szót Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „A BMW iX5 Hydrogen második generációs üzemanyagcelláinak folyamatosan rendelkezésre álló teljesítményét több mint megkétszereztük, miközben az egységek súlya és beépítési mérete drasztikusan csökkent”.

A BMW Group hidrogén-felhasználásra szakosodott kompetenciaközpontjában rendkívül hatékony üzemanyagcella-rendszerek gyártása vette kezdetét. A technológia a BMW iX5 Hydrogen egyik műszaki  alappillére, amely folyamatosan rendelkezésre álló, 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. A lemezek alatt az üzemanyagcella-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációs elektromos motorjával és kifejezetten a modell sajátosságai szerint megtervezett, nagyteljesítményű akkumulátorral dolgozik együtt, 275 kW / 374 lóerő maximális rendszerteljesítményt kínálva.

A kisszériában készülő BMW iX5 Hydrogen erőteljes hajtáslánc-technológiáját – a két hidrogéntartályt, az üzemanyagcella-technológiát és az elektromos motort – a fejlesztőmérnökök az aktuális BMW X5 platformján építették be. A BMW iX5 Hydrogen prototípusai már év elején, a Svédországban végzett téli tesztek dermesztő hidegjében is sikeresen bizonyították a modell kiváló hétköznapi használhatóságát.

Az üzemanyagcellában a tartályokban tárolt hidrogén és a levegőből származó oxigén között kémiai reakció megy végbe. A hajtáslánc-technológia hatékonysága szempontjából döntő jelentőségű e két elem ellátásának folyamatos biztosítása. A mérnökök a belsőégésű erőforrások technológiai megfelelői mellett – mint például a töltőlevegő-hűtők, a levegőszűrők, a vezérlőegységek és az érzékelők – speciális hidrogénkomponenseket is kifejlesztettek az új technológia számára. Ilyen többek között a turbinával dolgozó nagysebességű kompresszor és a nagyfeszültségű hűtővízszivattyú is.

A BMW iX5 Hydrogen egyedi üzemanyagcellái a Toyota Motor Corporation oldalán gyümölcsöző technológiafejlesztési együttműködés eredményei. A két vállalat évek óta ápolja kölcsönös bizalomra épülő partnerségét, amelynek égisze alatt 2013 óta vállvetve dolgoznak az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia kifejlesztésén és finomhangolásán. Az üzemanyagcella-rendszerek gyártása két fő lépésből áll: az egyes üzemanyagcellákat előbb kötegekbe rendezik, amelyek aztán az összes többi alkatrésszel együtt alkotják az üzemanyagcella-rendszereket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....
2024.04.22
Idén áprilisban az írországi Dublinban rendezték meg a legnagyobb európai, közlekedés és mobilitás....