készlet

Meglepő indokkal függesztette fel a Stellantis két legendás SUV gyártását

2024.10.21.

Meglepő indokkal függesztette fel egy időre a Stellantis két legendás amerikai SUV-ja, a  Jeep Wrangler és a Grand Cherokee gyártását.

A tucatnyi márkát magában foglaló amszterdami székhelyű konszern azért szánta rá magát erre a lépésre, mert atipikus piaci helyzet alakult ki: a márkakereskedőknél rengeteg halmozódott fel e két ikonikus modellből, holott a vállalatcsoport legkelendőbb autói közé tartoznak.

A megtelt tárolókapacitások fejtörést okoztak a Stellantisnak, ezért – mint írta az amerikai szaksajtó – a konszern csöndben augusztus végén leállította a Wrangler és a Cherokee gyártását.

A hivatalos magyarázat szerint a cél „a termelés kiigazítása” volt, a valós ok pedig nyilvánvalóan a többletkészlet.  Augusztus elején a kereskedők négy hónapra elegendő készlettel rendelkeztek, miközben az ipari átlag 68 nap, azaz közel két hónap. Az autók felhalmozódásának egyik oka lehet a modellek magas ára, és a vásárlási kedvezmények hiánya.

Részben a túlzsúfoltsággal hozható összefüggésbe az, hogy a Stellantis eladásai az idei év első felében éves összevetésben meredeken, 21 százalékkkal estek vissza az Egyesült Államokban, a csoport piaci részesedése pedig két százalékkal csökkent. Hírek szerint a részvényesek már keresetet nyújtottak be a konszern vezetői ellen azzal az indokkal, hogy meghamisították a járműkészletre és a pénzügyi kilátásokra vonatkozó adatokat.

Komoly aggodalmakat váltott ki Carlos Tavares vezérigazgató közelmúltbeli nyilatkozata, amelyből azt a szándékot lehetett leszűrni, hogy a veszteséges márkákat sutba dobják. „Ha nem csinálnak pénzt, megszabadulunk tőlük” – mondta Tavares.

 Iparági szakértők a legfenyegetettebb márkák közé sorolták a Maseratit, a Lanciát és a DS Automobiles-t. A Stellantis a minap azonban egyértelművé tette, hogy mind a 14 márkát megtartják, s nem áll szándékukban eladni vagy megszüntetni egyiket sem, mindegyik kap elegendő időt és erőforrást életképességének bizonyítására. A komoly elhatározás jeléül a konszern állítólag kikosorazott kínai üzletembereket, akik máris szemet vetettek a csoport rosszul muzsikáló vállalataira.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....