brit autóipar

Megrohanták az autószalonokat a britek

2024.04.05.

Nagy-Britanniában 10,4 százalékkal, 317 ezer 786-ra nőtt az új autók eladása márciusban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már több mint másfél éve minden hónapban emelkedést jegyeztek fel - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján közzétett adatokból.

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 2,7 százalékkal, 23 ezer 312-re csökkent, részesedésük az eladásokból 7,3 százalékra zsugorodott a tavaly márciusi 8,3 százalékról.

Az idén márciusban 177 ezer 019 új benzinüzemű autót adtak el, 9,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részarányuk ugyanakkor 56,3 százalékról 55,7 százalékra zsugorodott.

A hibrid hajtású (HEV) autókból 44 ezer 550 talált vevőre a múlt hónapban, 19,6 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük 12,9 százalékról 14 százalékra nőtt. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 36,7 százalékkal, 24 ezer 517-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,2 százalékról 7,7 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 3,8 százalékkal, 48 ezer 388-ra nőtt, piaci részesedésük 16,2 százalékról 15,2 százalékra csökkent.

Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán márciusban a három legkeresettebb új autótípus a Nissan Qashqai (8931), a Ford Puma (8318) és a Kia Sportage (7445) volt.

Az idei első két hónapban a dízelüzemű autók értékesítése éves szinten 5,3 százalékkal csökkent, a benzinüzeműeké 9,4 százalékkal nőtt, a HEV autóké 12,5 százalékkal, a PHEV autóké 34 százalékkal, a BEV autóké pedig 10,6 százalékkal emelkedett.

Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.

Tavaly az év egészében 1 millió 903 ezer új autót adtak el Nagy-Britanniában, 17,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások tavalyi növekedése ellenére az értékesített új autók száma még mindig 17,7 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti szinttől.

Rekordszámú, csaknem 315 ezer új, csak akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el tavaly, 17,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, piaci részarányuk ennek ellenére 16,5 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 16,6 százalékról.

Az eladott új autók között a dízelüzeműek piaci aránya tavaly 3,8 százalékra esett a 2022. évi 5,1 százalékról, a benzines autóké pedig 42,3 százalékról 40,7 százalékra zsugorodott, miközben a hibrid-elektromosoké (HEV) 11,6 százalékról 12,6 százalékra nőtt, míg a hálózatról is tölthető "plug-in" hibrid (PHEV) hajtásúaké 6,3 százalékról 7,4 százalékra emelkedett.

MTI

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....