járműgyártás

Megújult a Ford Tourneo Connect

2022.08.13.

Szememben a Ford legrokonszenvesebb, korunk követelményeihez legjobban alkalmazkodó, józanul tervezett személyautó-típusának új, ötödik generációja érkezett meg. Nagy poén, hogy Volkswagen hajtóműveket kapott.  

Miért tartom ennyire vonzónak? Mert nem meghajolva kell bemászni, mint egy prémium-limuzinba, hanem belépni, az ülőpozíció kényelmes, mint egy jó karosszéken, elöl-hátul bőséges a helykínálat, és függőlegesen álló ablakai miatt kevesebbet kell a motorteljesítményt megcsapolva hűteni az utasteret. Egyszerűen ésszerű!

A vadonatúj Tourneo Connect sokoldalú és praktikus, többcélú jármű, megfelel aktív életmódhoz, és akár egy kisvállalkozás szállítási feladatainak ellátására. Rövid és hosszú tengelytávú (L1, L2) kivitel készül, mindkettő lehet öt- vagy hétszemélyes. A második és harmadik üléssor előrehajtásával, kiemelésével, illetve az első utasülés síkba döntésével akár három méter hosszú tárgyak (kajak, lapra szerelt bútor vagy faanyag) férnek bele, a csomagtér 3,1 köbméterre növelhető (L2), illetve 2,6-ra (L1). Valamennyi verzió kapható benzines- és dízelmotorokkal, manuális és automatikus váltóművel, (hibrid később lesz), van összkerékhajtású is. Korántsem unalmas haszonautó; Active, Titanium és Sport kivitel ad változatosságot.

A jármű mindkét oldalán tolóajtó könnyíti meg gyerekek és idősek ki- és beszállását, ahol hagyományos ajtó nem nyitható ki teljesen, illetve nyújt menekülőutat karambol utáni helyzetben (féloldali hátsó ajtós járművet nem engednék forgalomba). A kényelmet több pohártartó, tároló és töltőcsatlakozó szolgálja, illetve extraként panoráma üvegtető, kétzónás klíma. A Trend, Titanium és Active speciális ülései jobban megtámasztják a lábat, és négy irányban elektromosan állítható gerinctámaszukat az Egészséges Hátért kampányt szervező gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősíti.

Az autó igazi érdekessége, amelyről a sajtóinformáció egyetlen szót sem ejt, hogy a Tourneo Connect a Ford és a VW nagyszabású együttműködésének eredménye. Szerintem ezt nem szégyellősen titkolni kellene, hanem büszkélkedni vele, mert párhuzamos fejlesztéseket és sok költséget takarít meg, enyhítve az autóipar válságtüneteit. Közös a Caddy és a Tourneo Connect padlóváza és jórészt a karosszériája, mindkettőt a lengyelországi Poznanban gyártják. Az 1,5 literes benzin- (114 LE, 220 Nm) és a kétliteres dízelmotorokat (102, 122 LE, 280, 320 Nm), a hatfokozatú manuális sebességváltót és a hétfokozatú PowerShift duplakuplungos automatát a VW szállítja. Persze azért egyedi a külső és belső megjelenés, az orr karakterét erőteljes, sportos vonalak határozzák meg, de mindegyik változatnak megvan a maga sajátossága.

Mindegyik Tourneo Connecthez alapáron jár 8,25 colos érintőképernyő, rendelhető tízcolos is, erről vezérelhető a navigáció, az audiorendszer és a klímaberendezés, míg több funkció, például a telefonos kapcsolat, a járműinformáció és az audio-beállítások almenükben érhetők el, hogy ne zavarják a vezetést. A menetpróbán kissé bolondosnak bizonyult a navigátor, rendesen célba vezetett ugyan, de csúnyán elszámolta a hátralevő távolságot és az érkezési időt – nem bosszantó volt, csak mosolyogtató.

Fejlett digitális műszerezés is rendelhető a hagyományos műszerek helyett, a központi infotainment rendszerrel összehangoltan több információt és beállítási, konfigurálási lehetőséget nyújt. A Tourneo Connect tulajdonosa a FordPass vagy a FordPass Pro okostelefonos alkalmazással a távolból is hozzáférhet sok információhoz.

Bőséges a vezetéssegítő rendszerek kínálata, alapfelszerelés például az ütközésre figyelmeztetés, automatikus vészfékezéssel és ráfutásos ütközésre figyelmeztető jelzéssel, a sávtartó, a sebességtartó, az állítható sebességkorlátozó, a hegymeneti elindulás-segítő, és ezeket extraként kiegészítheti adaptív sebességtartó automatika, jelzőtábla felismerés, holttér-figyelő és keresztirányú forgalomfigyelő. Van már automatikus be- és kiparkolás, valamint a tolatáskor az utánfutó bebicskázását megakadályozó Pro Trailer Backup Asszisztens is: a jármű és a vontatmány kanyarodását nem a kormánykerékkel, hanem a külső tükör állítógombjával kell irányítani. Mindeközben a Tourneo Connect tolatókamerája és szenzorai érzékelik a vontatmány körvonalait, és a kijelzőn megjelenő kormányzási segédvonalak még inkább megkönnyítik a tolatást.

A Sport kivitelekben az alapáras az adaptív fényszóró felismeri, hogy az autó éppen autópályán, városi forgalomban, vidéki úton vagy kereszteződésben halad, és úgy állítja be a fénypászma szélességét és erejét, hogy a többi közlekedő elvakítása nélkül a lehető legjobb legyen a látás.

Tehát, van egy józan elvek szerint tervezett, sokoldalú, praktikus, rokonszenves, családbarát, kitűnő használati autótípus, amelynek elterjedését izomautókkal, prémiumautókkal, luxuskocsikkal szemben közérdeknek tartanám, de sajnálattal vagyok kénytelen tudomásul venni, hogy nem valamilyen hibája, hanem korunk jelenségei miatt vajmi kevés esélye van rá. Alapár-listája ugyanis a rövid tengelytávú, benzines, manuális sebességváltójú kivitel 13.136.000 forintjától tart a hosszú tengelytávú, erősebb dízelmotoros, hétfokozatú automatás, összkerékhajtású csúcsverzió 14,586 milliójáig. Ez nagyon sok pénz, de nyilván nem a Ford árkalkuláló mohóságát tükrözi, hanem az autóipar általános válságát és az előnytelen árfolyamokat. Akármi is áll mögötte, vélhetően éppen a célcsoport (családok, aktív életstílusú emberek, kisvállalkozók) tagjainak lesz nehéz vagy lehetetlen kipengetni, a mostani, bizonytalanságokkal terhes időszakban. A vélhetőleg elérhetőnél sokkal nagyobb piaci sikert érdemelne a Ford Tourneo Connect, drukkolok neki, hogy gyártási periódusa alatt kedvezőbb helyzetbe kerüljön.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.04
Gyorsítósávon az önvezetés felé – Győrből 5G hálózaton irányították a ZalaZONE tesztpályán....
2022.10.04
Az állattartók többsége rendszeresen utazna kedvencével, de ennek megoldása nem egyszerű - derül ki....
2022.10.04
Baleset miatt nem jár az 1-es villamos a Szentlélek tér és a Göncz Árpád városközpont között. ..
2022.10.04
A Forvia, a Valeo, a Plastic Omnium a világítástechnikai piac ászai. A három vállalat már több mint....
2022.10.04
Új elektromos motorkerékpár terveit mutatták be hétfőn a kecskeméti Neumann János Egyetemen (NJE).....
2022.10.04
Halálos baleset történt Soltvadkert közelében – írta a police.hu, amely szerint a kerékpáros a....
2022.10.04
175 gyorshajtót fogtak szeptember utolsó napján a Bács-Kiskun megyei rendőrök egy komplex....
2022.10.04
Új, autonóm kézbesítő robot lép be a rövid távú, "utolsó mérföldes" szállítási piacra – írja a....
2022.10.04
Július elsejétől kapnak négy betűből és három számból álló hatósági jelzést az újonnan forgalomba....
2022.10.03
A TikTok a legfiatalosabb videómegosztó applikáció az elmúlt időszakból és hatalmas népszerűségnek....