siker

A Mercedes-Benz 2023-ban megerősítette pozícióját a világ legértékesebb luxusautó márkájaként

2024.02.26.

A Mercedes-Benz Group AG ismertette a 2023-as évre vonatkozó pénzügyi és értékesítési adatait. A kihívásokkal teli időszak ellenére a világ legértékesebb luxusautó-márkája globális szinten stabil pénzügyi eredményekkel zárta a 2023-es esztendőt.

A világ legvonzóbb járműveinek és szolgáltatásainak megalkotására való hangsúlyosabb törekvés a folyamatos pénzügyi fegyelemmel együtt 19,7 milliárd euró (2022-ben: 20,5 milliárd euró) kamat- és adófizetés előtti konszolidált eredményt (EBIT), valamint 153,2 milliárd euró (2022-ben: 150,0 milliárd euró) árbevételt eredményezett.

Fotó: Mercedes

Az ellátási lánc okozta nehézségek ellenére a Mercedes-Benz csoport 2023-ban 2 491 600 darab járművet értékesített (+1,5%). A 2023-as értékesítési eredmények azt mutatják, hogy az elektromos jármű eladások tovább emelkednek, valamint a felső kategóriás járművek, köztük a Mercedes-Maybach, a G-osztály és a Mercedes-AMG évről évre egyre erősebb teljesítményt nyújtanak. A csillagos márka 2024-ben is fenntartja termékdinamikáját a várva várt elektromos G-osztály, valamint a Mercedes-AMG GT Coupé bevezetésének köszönhetően.

A Mercedes-Benz Group AG 2023 eredményeit tartalmazó teljes sajtóanyag a következő linken érhető el: Mercedes-Benz Group 2023 results*: Cash generation at work | Mercedes-Benz Media

A Mercedes-Benz Magyarország a pénzügyi évet immár a tehergépjármű üzletág eredményei nélkül zárja

Budapest, Magyarország – A tehergépjármű üzletág 2023-ban történő kiválása miatt az Mercedes-Benz Hungária Kft. kompenzált árbevételi eredményei csak az idei év későbbi szakaszában lesznek elérhetőek.

Az előzetes adatokból azonban kiderül, hogy miközben a Mercedes-Benz Hungária Kft. árbevételére nemcsak a tehergépjármű üzletág leválasztása, hanem a makrogazdasági környezet is hatással volt, a vállalat kamat és adózás előtti eredménye (EBIT) is kiegyensúlyozottan emelkedő tendenciát mutat. 2023-ban az EBIT elérte az 5,12 milliárd forintot (2022-ben: 5,33 milliárd forint), köszönhetően a Mercedes-Benz Cars nettó árképzésének, a Mercedes-Benz Vans növekvő eladásainak, valamint az ügyfélszolgálatok rekord teljesítményének, amelyek mind hozzájárultak a magasabb infláció, az árfolyamhatások és az ellátási lánchoz kapcsolódó költségek ellensúlyozásához.

Mercedes-Benz Cars

A vállalat globális stratégiájának megvalósításával összhangban az elmúlt év mérföldkövet jelentett a Mercedes-Benz Hungária Kft. számára az elektromobilitás területén.

A Mercedes-Benz 20%-os piaci részesedésével megőrizte vezető pozícióját a hazai plug-in hibrid piacon. Az elektromobilitás előretörését jól mutatja, hogy minden harmadik forgalomba helyezett Mercedes-Benz személyautó, teljesen elektromos, vagy plug-in hibrid modell volt.

2023-ban összesen 4 419 darab* Mercedes-Benz személygépkocsit** helyeztek forgalomba Magyarországon. Az EQ és a plug-in hibrid (PHEV) modellek népszerűsége emelkedő tendeciát mutat, összesen 1 463 darab került értékesítésre. A PHEV szegmensben a Mercedes-Benz 1 068 darabos eladásával megőrizte előkelő első helyét a hazai piacon, ami 20%-os piaci részesedést eredményezett. A 395 darab tisztán elektromos EQ modell eladásával a vállalat 6,9%-os piaci részesedést ért el a hazai elektromos autópiacon.

A vállalat a Top End Vehicle (TEV)*** szegmensben is kiemelkedő értékesítési eredményekkel zárta az évet. A forgalomba helyezett modellek több mint 22%-a (956 darab) ebbe a kategóriába tartozott, ami azt jelzi, hogy Magyarországon továbbra is nagy a kereslet a luxusmodellek iránt. A luxuslimuzinok kategóriájában a vállalat a versenytársakat is maga mögé utasítva, kiemelkedően jól teljesített. A 236 darab regisztrált járművel az S-osztály és a Mercedes-Maybach S-osztály modelljei uralták ezt a kategóriát. Az AMG modellek népszerűsége továbbra is erős, a forgalomba helyezett Mercedes-Benz személyautók közel 11%-a (464 darab) AMG modell volt.

A Mercedes-Benz legnépszerűbb modellje Magyarországon az eladási eredmények alapján a GLC volt. A 2023-as évben 898 darab GLC modell került eladásra, ami 20%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A prémium SUV kategóriában a GLC modellváltozatok egyértelműen a piac kedvencei voltak: 595 darab GLC SUV és 303 darab GLC Coupé modellt helyeztek forgalomba. A GLE szintén megőrizte népszerűségét a prémium SUV kategóriában, ebből a modellből összesen 551 darabot helyeztek forgalomba.

A kecskeméti gyárban gyártott modellek, mint a CLA, az A-osztály és az EQB továbbra is jelentős szerepet játszottak a hazai értékesítésben: összesen 639 darab Kecskeméten gyártott járművet helyeztek forgalomba. A 2023-as évben minden negyedik eladott modell Kecskeméten gördült le a gyártósorokról.

Mercedes-Benz Vans

A Mercedes-Benz Vans 2023-ban tovább erősítette pozícióját a prémium kategóriás kishaszonjárművek vezető gyártójaként. Az üzletág ki tudta használni diverzifikált portfóliójából fakadó jelentős versenyelőnyét. Az új, kifejezetten erre a célra kifejlesztett Vans Electric Architecture (VAN.EA) bevezetése egy újabb, a Mercedes-Benz Vans vezető szerepének megőrzése felé tett lépés az elektromos meghajtás és a digitális élmény terén a prémium kishaszongépjármű szegmensben.

A Mercedes-Benz Vans globális eladásai 2023-ban 8%-kal 447 800 darabra emelkedtek, ami minden idők legjobb értékesítési eredményét jelenti. Ehhez a sikerhez a magyar piac is hozzájárult, hiszen a magyarországi eladások 7,7%-kal nőttek (2 613 darab forgalomba helyezett jármű).

A Mercedes-Benz Citan a Vans portfólió legnépszerűbb modellje Magyarországon, amely 100%-os növekedéssel megduplázta az országban forgalomba helyezett Citan modellek számát (396 regisztrált darab).

A Mercedes-Benz Vans az eCitan és az EQT piaci bevezetésével megerősítette magyarországi pozícióját az elektromobilitás terén. A Mercedes-Benz eVans modellek (eCitan, eVito, eSprinter) 21,4%-os piaci részesedéssel (144 forgalomba helyezett darab) vezetik az N1 kishaszonjármű kategóriát. A Mercedes-Benz Vans azon kevés gyártók egyike, amely teljes modellpalettáját elektromos meghajtással is kínálja.

A V-osztály továbbra is az egyik legnépszerűbb Mercedes-Benz Vans modell. Még a modell ’ráncfelvarrását’ megelőző évben is 10%-os emelkedéssel zárta az értékesítést a vállalat (372 regisztrált darab).

A 2024-es évre előre tekintve elmondható, hogy az új középkategóriás kishaszonjárművek, a Vito és a V-osztály, valamint és az új eSprinter piaci bevezetésével újabb sikerre vihető évet tudhat maga előtt a kishaszonjármű üzletág.

Ügyfélkiszolgálás

A Mercedes-Benz eredeti alkatrészeinek forgalma túlszárnyalta az elmúlt év rekord eredményét és a személyautók esetében 14%-kal, kishaszonjárművek terén 15%-kal emelkedett.

2023-ban a Mercedes-Benz Humgária Kft. továbbra is nagy hangsúlyt fektetett a digitális folyamatok továbbfejlesztésére, köztük a Mercedes Me applikációra, amely állandó kapcsolattal köti össze az autót, az ügyfelet és a szervizt, és aktív interakciót a felek között.

A kiemelkedőbb ügyfélélmény biztosítása érdekében - a digitalis átalakulás mellett   a zavartalan ügyfélélmény biztosítása érdekében - 2023-ban másik fontos célkitűzés a belső workshop folyamatok hatékonyabbá tétele volt, melynek eredményeként az ügyfelek még magasabb szintű kiszolgáltatásban részesülhetnek, ezért a Mercedes-Benz Hungária Kft. az értékesítési partnerek számára létrehozott hatékonysági programot indított.

Mercedes-Benz Bemutatótermek

A Mercedes-Benz bemutatótermek néhány éve elindított modern luxus átalakítási folyamata 2023-ban Magyarországon is folytatódott. Az átalakítás Budaörsön kezdődött, majd Nyíregyházán és Sopronban öltött testet, 2023-ban pedig átalakult a kecskeméti Mercedes-Benz bemutatóterem, valamint Fóton egy 5500 m2-es új komplexum épült. Öt további helyszínen köztük Budapesten is javában zajlik a felújítás, mely a tervek szerint 2024-ben el is készül. A Miskolcon épülő új bemutatóterem pedig a régió legmodernebb autóipari bemutatóterme lesz. A Mercedes-Benz bemuatótermek átalkításával együtt új folyamatok és digitális eszközök is bevezetésre kerülnek az ügyfélélmény és az ügyfelek még hatékonyabb kiszolgálása érdekében.

A Mercedes-Benz fenntarthatóság iránti elkötelezettségét követve a Mecedes-Benz márkakereskedések is felvállalva az ügyet számos intézkedést hoztak a környezetvédelem és a társadalmi felelősségvállalás területén annak érdekében, hogy megközelítsék a Mercedes-Benz AG által kitűzött karbonsemlegességi célt a közeli jövőben. A Fenntarthatósági Akciótervben szereplő intézkedések a következő területekre terjednek ki: zöld energiafelhasználás, energiahatékonyság, a flotta elektromosítása, fenntartható létesítmény üzemeltetés, közösségi projektek és támogatás, melyek közül náhány már megvalósításra került, míg a továbbiak megvalósítása folyamatosan zajlik.

Képzés és kiskereskedői képesítés

A Mercedes-Benznél az ügyfélélmény a legfontosabb, és mindig is elsődleges fontosságú marad. A kiskereskedelem gyakran az első személyes, fizikai interakció helyszíne, így ez az egyik legfontosabb kapcsolódási pont, ahol személyre szabottabb kapcsolatot alakíthatunk ki ügyfeleinkkel, megmutathatjuk, hogy megértjük igényeiket. Ezért a Mercedes-Benz Hungária Kft. számára kiemelten fontos a kiskereskedelmi dolgozók képzése. A magas szintű szakmai termék- és műszaki képzést olyan innovatív képzési programok egészítik ki, mint a Mercedes-Benz Akadémia és a Mercedes-Benz Way program.

A modern luxus nem csak a nagyszerű termékekről és a kiemelkedő színvonalú bemutatótermekről szól, hanem a személyes interakciókról is. Ezért egy új, globális ügyfélkapcsolati koncepciót vezetett be a vállalat, amely Mercedes-Benz Way nevet viseli. A Mercedes-Benz Way azt jelenti, hogy a luxus gondolkodásmód az ügyfélkapcsolati törekvések meghatározásával a globális kiskereskedelmi hálózatban a gyakorlatba is átültetésre kerül. Ennek nyomán minden ügyfélkapcsolattal foglalkozó alkalmazott képzésben részesül, amelynek során elsajátíthatja Mercedes-Benz Way megvalósulásához szükséges ún. soft skill-eket és megfelelő gondolkodásmódot. A Mercedes-Benz Way bevezetésével a vállalat célja olyan olyan egyedi és kivételes ügyfélélmény biztosítása, amely kiemeli a márkát e téren is a piacon.

A vállalat stratégiájával összhangban az elektromobilitás támogatása is kiemelt területnek számít. Több egyéb elektromobilitáshoz kapcsolódó tréning mellett a Mercedes-Benz Hungária Kft. elindította nagyfeszültségű járműtechnikus képzését. A kurzus első csoportjának résztvevői 2023-ban képesítést szereztek.

Best Global Brands 2023 - Kitekintés 2024-re

A Mercedes-Benz tovább növelte vezető pozícióját a világ legértékesebb luxusautó-márkájaként az aktuális "Best Global Brands 2023" rangsorában. Öt egymást követő év után a nyolcadik helyen álló csillag, most a világ hetedik legértékesebb márkájaként tündököl. A márkaérték ismét erősödik, azt hangsúlyozva, hogy a vállalat következetes lépésekkel ikonikus márkává alakul. Ez a folyamat a vállalat 2021. évi stratégiai átalakításával kezdődött. Ettől kezdve a csillagos márka központi eleme a "Vágy az ikonikus luxusra" (Desire for Iconic Luxury). A vállalat így két alapvető értéket képvisel: egyrészt erős gyökereire épít luxusautó gyártásban, amely által számos ikonikus modellt hozott létre, másrészt pedig azt az újító szellemet, amellyel a Mercedes-Benz az innováció úttörőjeként hajtja előre az autóipar fejlődését. A Mercedes-Benz minden eddiginél jobban összpontosít arra, hogy a világ legvonzóbb járműveinek és szolgáltatásainak megalkotásával alakítsa a digitális korszakot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.21
Thierry Neuville vezet, de Elfyn Evans és Sébastien Ogier ott lohol a nyomában. A belga 108 km....
2024.04.21
Elfogatóparancsot adtak ki a Ferihegyi úton történt közlekedési baleset feltételezett okozója ellen....
2024.04.21
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a vasárnapi....
2024.04.21
Tóbiás és Balambér már nagyon várja a jó időt, hogy újra biciklizhessenek, addig pedig rendbe....
2024.04.21
- A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási....
2024.04.21
Az első negyedévben éves szinten 11,5 százalékkal 394 443 darabra nőtt a személyautó-gyártás....
2024.04.21
A kempingezők imádni fogják.   ..
2024.04.21
A koreai villany hot hatch alapkivitelében vesz részt a legendás hegyi versenyen. ..
2024.04.21
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt. ..