e-mobilitás
Ola Källenius, a Daimler főnöke: "A belső égésű motor összeszerelése több munkát igényel, mint egy elektromos tengely építése." (Fotó: Daimler)
"Őszintének kell lenni az emberekkel: a belső égésű motor összeszerelése több munkát igényel, mint az elektromos tengely építése" - mondta Källenius a "Welt am Sonntag"-nak. "Még ha a teljes elektromos hajtásláncot mi magunk építetjük is meg, az évtized végére kevesebb embert fogunk foglalkoztatni." De az átállás során új, magas színvonalú munkahelyek is vannak és lesznek.
A közelmúltban a Daimler sokkal ambiciózusabb célokat tűzött ki saját e-flottájának áttörésére, és a Mercedes-Benz esetében azt is bejelentette, hogy hamarosan búcsút mondanak a belső égésű motornak. A sváb gyártó már 2025-ben új értékesítéseinek mintegy 50 százalékát teljesen elektromos vagy elektromos hálózatról tölthető autóval szeretné elérni - kétszer annyit, mint korábban tervezték.
Brecht: "Nem úszhatsz az "áram ellen"
A Daimler üzemi tanácsa szerint nincs alternatíva az akkumulátoros elektromos hajtásokhoz. "Nem úszhatunk az áram ellen, amikor az egész világ nyomja az akkumulátoros elektromos meghajtást"-mondta Michael Brecht munkavállalói képviselő. A munkaerő körében azonban kétségek merülnek fel a csoport tiszta elektromos pályája és a belső égésű motor küszöbön álló vége miatt. - Néhány kolléga még mindig úgy gondolja, hogy így folytathatjuk még egy darabig.
A Daimler eddig messze a legtöbb pénzt kereste a hagyományos autókkal, azaz benzines vagy dízel járművekkel. Az első félévben eladott teljesen elektromos autók száma az összes leszállított autó alig több mint 3 százalékát tette ki. Az iparág azonban elvárja - a politikai követelményekre is figyelemmel -, hogy az elkövetkező években rohamosan növekvő értékesítési kvótákat produkáljunk az e -autók területén – fogalmazott.