tesztautó

Mercedest vezetni élvezet: főleg az új CLA 250 hybridet

2021.08.27.

Autós portálnak dolgozó újságíróként kövezzenek meg, de nem hoz lázba az, hogy a soron következő tesztautó épp milyen lesz. Ahogy az ételek, úgy az autók terén is amolyan mindenevő típus vagyok. Korábban már volt szerencsém vezetni egy Mercedes GLA-t (ITT írtam róla), így amikor a szalonba érkezve várakoztam, nem dobogott a torkomban a szívem, hogy úristen, kapok egy több tízmillió forintos autót, ami ráadásul az autók királya, egy Mercedes. Mekkorát tévedtem.

Amikor megláttam ugyanis a Mercedes új CLA 250 modelljét, ami Shooting Brake néven fut a gyártó oldalán, padlót fogott az állam. És rögtön egyfajta izgalom lett rajtam úrrá, hogy törékeny nőként egy ilyen szép és nagy autót vezetni, azért elég menő lesz. Ezt az érzést pedig az egy hetes tesztelési időszak és vezetési élmény maximálisan igazolta.

 

Kezdjük azzal, hogy az autó külsőre baromira jól néz ki. Kissé csúcsos, hosszan előrenyúló motorháztetejével, középütt a hangsúlyos csillag márkajelzéssel, engem leginkább egy vadászkopóra emlékeztetett. Valószínűleg nem emiatt kapta a Shooting Brake jelzőt az autó, amiből a shooting az angol vadászatra hajaz, sokkal inkább arról, ahogy a gyártó oldalán szerepel: az autó egyszerre sportos és praktikus, ugyanakkor intelligens, és van stílusa is.

Az új CLA, ami egyébként már a kecskeméti gyártósorról gördült le, a sport és kupé autók külső tulajdonságait egyaránt magán hordozza, mindezt kombi változattal megspékelve. A formavilág az elől gyémánt mintázatú hűtőrácsos orral és adaptív LED-es fényszórókkal elég marcona külsőt kölcsönöz az autónak, ami oldalt az ablakok körül futó krómcsíkkal elegánssá szelídül. A hátsó sort egy gömbölyded fenék és a kettéosztott lámpa zárja, amely a 250e jelzéssel együtt sejteti az autó mibenlétét.

 

A CLA ugyanis azon túl, hogy igazi megjelenős autó, és főként a fiatalabb korosztályt célozza meg, elég komoly műszaki paraméterekkel is rendelkezik. Ha a zöld rendszám önmagában nem lenne elég feltűnő, illetve a már előzőekben említett e betű a típusjelzés végén, akkor az autó két oldalán lévő tanksapka biztosan elárulja, hogy itt nem egy sima autóról van szó. Hanem egy plug-in hibrid változatról, amelynek elektromotorja 102 lóerős és tisztán kb 40-50 km-t megy vele el az autó, mellé pedig kapott a CLA egy 160 lóerős 1,3 literes benzinmotort is.

Az intelligens hajtásláncnak és nyolcsebességes G-DCT váltónak köszönhetően vezetés közben az ember egyáltalán nem érzi, hogy épp melyik motor van működésben, ellenben a fogyasztásban a különbség durván meglátszik. Úgy, hogy mentem vele autópályán, szerpentines terepen és városi környezetben is, az autó 5 liter alatt fogyasztott. Amit, ha a 450 Nm nyomatékkal és az akár 5 mp alatt 100 km/h-ra való gyorsulással összevetünk, tényleg bravúros teljesítmény. És betartani vele a kötelező sebességhatárokat is az, ugyanis ez az autó gyorsaságra termett. Pörögtek is a 19 colos keréktárcsák rendesen.

Az új CLA belseje csakúgy, mint a külseje egy álom. A puha anyagok és a bőrülések önmagukért beszélnek, bár hogy valami negatívat is mondjak, ilyen prémium modellhez egy ülésmagasság és deréktámasz állító azért dukált volna. Ezeket a hiányosságokat azért nagyban kompenzálta a hatalmas és tágas tér, az ember feje felett a panorámatetővel, a lila ambiente fényekkel, oldalt pedig a keret nélküli ajtókkal, amik szintén a sportautós vonalat erősítik.

Biztonsági rendszerek tekintetében a Mercedes ennél a modellnél elég jól vizsgázott. A vezetéstámogató asszisztensrendszerek csúcsszínvonalat képviselnek, csakúgy mint a tolatókamera, adaptív fénytávasszisztens és minden, ami egy ilyen kategóriájú autóhoz jár. Bár attól az érzéstől el tudtam volna tekinteni, amikor minden induláskor a biztonsági öv kígyóként rácuppan az ember derekára és feszít egyet rajta, de értem én, hogy a biztonság és emberi élet védelme az első.

Az autó szélesvásznú műszerfala és infotaiment rendszere vakító napsütésben jól látszódott. Ráadásul a könyöktámasz előtti touchpaddal is vezérelhető, nem kell tapizni hozzá a képernyőt, így nem lesz tiszta maszat és ujjlenyomat a műszerfal sem.

Már megszokott újítás, hogy a CLA esetében is MBUX navigáció van beépítve, ami a virtuális világot a hagyományos térképes megjelenítéssel ötvözi. Elsőre nagyon furcsa volt, hogy hirtelen átvált a térkép és azt látom a navigáción, mint ami egyébként az orrom előtt is van, de tény, hogy bizonyos közlekedési szituációkban ez az újítás hasznos és az elektronika által vezérelt vezetés a jövő zenéje. Az egy hetes tesztidőszak után fájó búcsút vettünk egymástól. A Mercedes CLA 250e ment vissza a szalonba, én pedig folytattam barangolásaimat az Őrség titkos útjain, amelyről a www.traveladdict.hu oldal mellett az Itthon-otthon rovatban is érkezik majd ajánló.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..