egyetemisták

Merre tovább, Formula Student?

2020.09.02.

A koronavírus nem kímélte az egyetemisták Forma 1-es futamaként ismert Formula Student versenyeket. Biztonsági okokból minden idei futamot töröltek. A győri Széchenyi István Egyetem a szükségből erényt kovácsolt. Magyar-holland koprodukcióban FS Online néven egyedülálló versenyt rendeztek, amelyet augusztus nyolcadikán az egyetem médiaközpontjából élőben közvetítettek. Kun Jánost, az FS Online kommunikációs vezetőjét a versenyről és a jövő kilátásairól is kérdeztük.

Ilyen fotó idén nem készülhetett. Az autók garázsban maradtak, a versenyzők a monitorok előtt ültek. 

A versenyek törlése után nem estünk kétségbe, hanem a lehetőséget próbáltuk meglátni – kezdte beszámolóját Kun János. – Az FS Online nemzetközi együttműködés eredményeként jött létre: a Széchenyi István Egyetem mint házigazda fogta össze a Formula Student East és a Formula Student Netherlands versenyek szervezői mellett az MITeam Delft önvezető versenycsapat tagjait is. Ez utóbbi gárda két világhírű intézmény, a Delfti Műszaki Egyetem és a Massachusetts Institute of Technology (MIT) közös projektjeként dolgozik.

Hányan vettek részt a versenyen?

Összesen negyvenöt csapat indult. Döntő részük európai volt, de voltak résztvevők Indiából és Braziliából is. Ehhez képest a tavaly a zalaegerszegi Zalazone pályán hetvenöt csapat versengett a győzelemért.

Győzteseket is hirdettek, mintha valódi verseny lett volna?

Természetesen. Három kategória volt, az önvezető kategóriában a karlsruhei egyetem csapata nyert. Elektromos kategóriában a TU München csapata végzett az első helyen, belsőégésű kategóriában pedig a hamburgi egyetem csapata diadalmaskodott. A kategóriagyőzteseken kívül versenyünk kiemelt szponzora, az MVM Csoport is adott át különdíjat, mellyel a leginnovatívabb elektromos hajtást díjazták: ez Brazíliába, az Ampera Racinghez került.

Hány magyar csapat indult és ők hogyan szerepeltek?

Három magyar csapat indult az FS Online-n. A Budapesti Gazdaságtudományi és Műszaki Egyetem (BME) belsőégésű és elektromos kategóriában indított egy-egy csapatot, a harmadik magyar pedig a Széchenyi István Egyetem Arrabona Racing Team (ART) csapata volt. Az ART a 8. helyet szerezte meg a belsőégésű kategóriában, a BME Motorsport pedig a 9. helyet szerezte meg. A BME elektromos kategóriában indult csapata, a Formula Racing Team (BME FRT) a 8. helyet szerezte meg.

Hogyan tovább? – bizonyára ez önökben is megfogalmazódott.

Abszolút mértékben. Az online versenyt becsléseink szerint 35-40 ezer néző követte az interneten, a Youtube csatornánkon. Hivatalosan 9 ezer nézőnk volt, de ez csak az eszközök számát jelzi, azt nem, ha egy húsz fős csapat együtt nézte a versenyt. A résztvevők visszajelzései is pozitívak voltak. Ezen felül kiemelt szponzorunk, az MVM Csoport, és szponzoraink, az Audi Hungária és a Pricewaterhouse Coopers elkötelezettsége a verseny támogatásában is jó irányba mutat, melyért az egész szervezőcsapat nagyon hálás. Mindebből azt a következtetést vontuk le, hogy van létjogosultsága egy ilyen versenynek. Akár úgy is, hogy felkészülést jelenthessen a csapatoknak a nyári valódi versenyre. De van egy másik hozadéka is a versenynek. Az online részvétel költségben a töredéke annak, mintha a csapatok repültek, utaztak volna. Ez olyan csapatoknak is jó lehetőséget ad, akik gondolkodnak azon, hogy csatlakozzanak az FS táborához.

Akár egy évben több online verseny is rendezhető?

Kun János balról az első.

Nem hinném. A statikus versenyszámok, amelyeket videón küldtek el a csapatok, a zsűrinek nagyobb megterhelést jelentett, mintha élő prezentációkat figyeltek volna. A bírák rengeteg befektetett energiája és kitartása a verseny szervezőinek is sok energiát adott, és köszönjük nekik a sok ráfordítást!

Mennyire optimista az FS-közösség, hogy jövőre személyesen is találkoznak?

Magyarországon a BME és az ART is megépítette a maga versenyautóját. Ellentétében olyan országok csapataival, ahol szigorúbb volt a vírus miatti korlátozás. Az idén elkészült autók jövőre is kompatibilisek lesznek, ha csak a szabályokon nem változtatnak.

Ön egykoron az Arrabon Racing Team csapatvezetője volt. Utódjai autója az idén nulla kilométeres maradt?

Versenyen valóban nem indultak, teszteket azonban végeztek, így a nullánál jóval több kilométert futott a 2020-as versenyautó.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.28
Szombaton a drivingcamp Hungary zsámbéki vezetéstechnikai tanpályáján rendezték meg az ország....
2021.09.28
A pánikszerű üzemanyag-vásárlások befejezésére kérték az autósokat hétfő esti közös közleményükben....
2021.09.28
Egy osztrák startup, az  Alveri jövőre akarja bemutatni Ausztria első elektromos autóját. Az Alveri....
2021.09.27
A német ipar az export növekedésére számít, és különösen az autóipar optimista – írja az....
2021.09.27
A Sandero és a Logan után megújult a márka zászlóshajója, a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt....
2021.09.27
Michelisz Norbert autóversenyző, Talmácsi Gábor motoros világbajnok, dr. Hanula Barna belsőégésű....
2021.09.27
Túlsúlyos karavánt intettek ki a forgalomból a Pest megyei rendőrök - írja a police.hu ..
2021.09.27
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) és Magyar Autóklub (MAK) összefog a....
2021.09.27
Bécs város összes taxijának több mint 99 százaléka nem e-taxi. Ennek hamarosan változnia kell, mert....
2021.09.27
A Budapesti Rendőr-főkapitányság fennállásának 140. évfordulója alkalmából szervezett nagyszabású....