online

Mi lesz az online értékesítéssel a járvány után?

2021.03.04.

Több alkalommal is írtunk az online autóértékesítés terjedéséről a járvány kapcsán, mivel egy ideig sok helyen ez volt az egyetlen módja az autók eladásának. Mik a tapasztalatok, működik-e a koncepció?

Magyarországon is voltak és vannak próbálkozások az online értékesítés irányába, de nálunk leginkább csak a raktári autókat próbálták ilyen módon eladni, kevés sikerrel. Nyugat-Európában ugyanakkor több országban is aránylag sikeresen vezették be ezt az új csatornát.

Németországban például online értékesítési megoldás indulását láthattuk az Audi, a Citroen, a Hyundai, a KIA, az Opel, a Porsche, a Toyota és az új belépő márka, az Aiways részéről. Ezek is sokfélék, különböznek egymástól az ajánlat típusában, az érintett modellekben és a lehetséges fizetési módokban is. Szintén fontos különbség, hogy milyen szerepet szánnak ebben a kereskedőknek.

Mindeközben a nagy kereskedői hálózatok nem vártak arra, hogy a gyártók meghatározzák szerepüket az általuk létrehozott online értékesítési csatornákban, hanem megalkották saját online platformjaikat. Leginkább az Egyesült Királyság nagy kereskedői voltak aktívak ilyen téren és elsősorban null-kilométeres vagy keveset futott használt autókat értékesítettek online. Emellett bővítették online platformjaikat, például az online szervizidőpont-foglalás szinte mindennapossá vált.

Az ICDP kutatószervezet beszámolója alapján bár az online értékesítési csatornák fejlesztése felgyorsult a járvány alatt, kihasználtságuk továbbra is alacsony szinten marad. Pedig manapság már szinte bármit, bonyolult és drága termékeket is vásárolunk az interneten, autót valahogy mégsem. Ez jó hír a kereskedők számára, annak ellenére, hogy sokan féltették őket attól az időszaktól, amikor a gyártók már őket megkerülve, online adják el az autóikat közvetlenül a vásárlóknak.

A kihasználtság alacsony szintje viszont nem jelenti azt, hogy nincs értelme és haszna az online értékesítés fejlesztésének. Sok esetben a gyártók számára ezek a csatornák inkább a vásárlási folyamat első lépését jelentik, amit utána egy kereskedésben folytatnak az érdeklődők. Egyelőre nincs mód arra, hogy ezt megfelelőlen mérjék, mivel az csak egy teljesen átjárható “omni-chanel” megoldásban lenne megoldható.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....