online

Mi lesz az online értékesítéssel a járvány után?

2021.03.04.

Több alkalommal is írtunk az online autóértékesítés terjedéséről a járvány kapcsán, mivel egy ideig sok helyen ez volt az egyetlen módja az autók eladásának. Mik a tapasztalatok, működik-e a koncepció?

Magyarországon is voltak és vannak próbálkozások az online értékesítés irányába, de nálunk leginkább csak a raktári autókat próbálták ilyen módon eladni, kevés sikerrel. Nyugat-Európában ugyanakkor több országban is aránylag sikeresen vezették be ezt az új csatornát.

Németországban például online értékesítési megoldás indulását láthattuk az Audi, a Citroen, a Hyundai, a KIA, az Opel, a Porsche, a Toyota és az új belépő márka, az Aiways részéről. Ezek is sokfélék, különböznek egymástól az ajánlat típusában, az érintett modellekben és a lehetséges fizetési módokban is. Szintén fontos különbség, hogy milyen szerepet szánnak ebben a kereskedőknek.

Mindeközben a nagy kereskedői hálózatok nem vártak arra, hogy a gyártók meghatározzák szerepüket az általuk létrehozott online értékesítési csatornákban, hanem megalkották saját online platformjaikat. Leginkább az Egyesült Királyság nagy kereskedői voltak aktívak ilyen téren és elsősorban null-kilométeres vagy keveset futott használt autókat értékesítettek online. Emellett bővítették online platformjaikat, például az online szervizidőpont-foglalás szinte mindennapossá vált.

Az ICDP kutatószervezet beszámolója alapján bár az online értékesítési csatornák fejlesztése felgyorsult a járvány alatt, kihasználtságuk továbbra is alacsony szinten marad. Pedig manapság már szinte bármit, bonyolult és drága termékeket is vásárolunk az interneten, autót valahogy mégsem. Ez jó hír a kereskedők számára, annak ellenére, hogy sokan féltették őket attól az időszaktól, amikor a gyártók már őket megkerülve, online adják el az autóikat közvetlenül a vásárlóknak.

A kihasználtság alacsony szintje viszont nem jelenti azt, hogy nincs értelme és haszna az online értékesítés fejlesztésének. Sok esetben a gyártók számára ezek a csatornák inkább a vásárlási folyamat első lépését jelentik, amit utána egy kereskedésben folytatnak az érdeklődők. Egyelőre nincs mód arra, hogy ezt megfelelőlen mérjék, mivel az csak egy teljesen átjárható “omni-chanel” megoldásban lenne megoldható.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat,....
2025.12.08
A Magyar Elektrotechnikai Egyesület 71. Vándorgyűlésének legjobb előadói díjával ismerték el nemrég....
2025.12.08
Graz belvárosa nagyon népszerű az adventi időszakban a kirándulók körében. Azonban nem mindegyikük....
2025.12.07
Továbbra is az M4 Sport közvetíti a Forma-1-es világbajnokságot Magyarországon. Az erről szóló....
2025.12.07
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat,....
2025.12.07
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: A Mikulás sem kivétel. ..
2025.12.07
Taxiként és rendőrautóként, valós körülmények között vizsgázik a Toyota Crown Sedan FCEV. ..
2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....
2025.12.07
Pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címét nyerte vasárnap Lando Norris, a McLaren brit....
2025.12.07
A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel....