online

Mi lesz az online értékesítéssel a járvány után?

2021.03.04.

Több alkalommal is írtunk az online autóértékesítés terjedéséről a járvány kapcsán, mivel egy ideig sok helyen ez volt az egyetlen módja az autók eladásának. Mik a tapasztalatok, működik-e a koncepció?

Magyarországon is voltak és vannak próbálkozások az online értékesítés irányába, de nálunk leginkább csak a raktári autókat próbálták ilyen módon eladni, kevés sikerrel. Nyugat-Európában ugyanakkor több országban is aránylag sikeresen vezették be ezt az új csatornát.

Németországban például online értékesítési megoldás indulását láthattuk az Audi, a Citroen, a Hyundai, a KIA, az Opel, a Porsche, a Toyota és az új belépő márka, az Aiways részéről. Ezek is sokfélék, különböznek egymástól az ajánlat típusában, az érintett modellekben és a lehetséges fizetési módokban is. Szintén fontos különbség, hogy milyen szerepet szánnak ebben a kereskedőknek.

Mindeközben a nagy kereskedői hálózatok nem vártak arra, hogy a gyártók meghatározzák szerepüket az általuk létrehozott online értékesítési csatornákban, hanem megalkották saját online platformjaikat. Leginkább az Egyesült Királyság nagy kereskedői voltak aktívak ilyen téren és elsősorban null-kilométeres vagy keveset futott használt autókat értékesítettek online. Emellett bővítették online platformjaikat, például az online szervizidőpont-foglalás szinte mindennapossá vált.

Az ICDP kutatószervezet beszámolója alapján bár az online értékesítési csatornák fejlesztése felgyorsult a járvány alatt, kihasználtságuk továbbra is alacsony szinten marad. Pedig manapság már szinte bármit, bonyolult és drága termékeket is vásárolunk az interneten, autót valahogy mégsem. Ez jó hír a kereskedők számára, annak ellenére, hogy sokan féltették őket attól az időszaktól, amikor a gyártók már őket megkerülve, online adják el az autóikat közvetlenül a vásárlóknak.

A kihasználtság alacsony szintje viszont nem jelenti azt, hogy nincs értelme és haszna az online értékesítés fejlesztésének. Sok esetben a gyártók számára ezek a csatornák inkább a vásárlási folyamat első lépését jelentik, amit utána egy kereskedésben folytatnak az érdeklődők. Egyelőre nincs mód arra, hogy ezt megfelelőlen mérjék, mivel az csak egy teljesen átjárható “omni-chanel” megoldásban lenne megoldható.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.25
Az elektromos Type 00 már túl van az első sajtóbemutatóján, de egyelőre még csak az anyósülésére....
2025.12.25
A gyors reakción múlt, hogy a videó beküldője el tudta kerülni a súlyos balesetet az autóút egyik....
2025.12.25
Bardóczky Kornél önhibáján kívül szenvedett balesetet. ..
2025.12.25
A januári kiállításon a közönség végre találkozhat a márka kínálatának legnagyobb villanyautójával....
2025.12.25
Dirk Arnold saját kérésére nyugdíjba vonul az év végén – írja honlapján az Audi. Utódja Carolin....
2025.12.25
Ismertette a rendőrség a múlt heti Roadpol akció eredményeit. ..
2025.12.25
Az A7-es autópálya újabb, mintegy 50 kilométeres szakaszával már megszakítás nélkül gyorsforgalmi....
2025.12.25
Egy Chery Tiggo 7 járőrautó csatlakozott a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság....
2025.12.25
A jégmentesítő rendszerrel kapcsolatos problémák miatt az Austrian Airlines megbízásából közlekedő....
2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....