jubileum

Minden tizedik Opelben magyar szív dobog!

2015.06.19.

Az Opel szentgotthárdi gyáregysége mérföldkőhöz érkezett a szerdán elkészült 8 milliomodik motor legyártásával. Az ünnepélyen elhangzott beszédekből kiderült, hogy az elismerésre méltó teljesítmény tovább fokozódik, hiszen 2017-ig 27 új modellel állnak elő a rüsselsheimiek, valamint 17 új motor is piacra kerül, melyek többsége hazánkban kerül majd összeszerelésre.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

A General Motors idén készítette el 500 milliomodik autóját, melyből 68 millió fut körbezárt villámmal a motorháztetején, ebből következik, hogy a 2014-ig hazánkban gyártott 7 millió 726 ezer darabos volument a fentiekre vetítve valóban minden tizedik Opelben magyar szív dobog – tudtuk meg a 23 éve zajló gyártás jubileumi ünnepélyén Solt Tamástól, az Opel Szentgotthárd igazgatójától. A világ egyik legfejlettebb motorgyárának vezetője továbbá elmondta azt is, hogy a termelési kapacitás folyamatos bővülésének köszönhetően idén mintegy 580 ezer motor fogja elhagyni a szentgotthárdi egység szerelősorait. Az 1992 óta működő Family motorgyár a közlemúltban bővült a 700 millió eurós beruházásból létrehozott Flex üzemmel, ahol az eddigi közepes benzines és dízel aggregátok mellett immár az Adam, a Corsa és az ősszel debütáló új Astra kis benzines erőforrásainak szerelősorai is helyet kaptak.

Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd Kft. vezérigazgatója - az ünnepélyről és a gyárlátogatásról készült fotók a képgalériában

A számok mögött természetesen emberek vannak, annak ellenére, hogy a tényleges motorgyártás bonyolultabb műveleteit robotok végzik, hangzott el a folytatásban. Az ünnepélyen résztvevő V. Németh Zsolt, a térség országgyűlési képviselője és a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára beszédében az ország, a régió és a gazdaság motorjának nevezte a rendszerváltás óta a hazai járműipar úttörőjének számító gyárat. Jelen pillanatban a szentgotthárdi Opel gyárban 1500 környékbeli dolgozó végez munkát a benzines soron egy, a dízel soron pedig három műszakban.  Ezen túl pedig a politikus reményt adó létesítménynek is nevezte a motorgyárat, hiszen a híres kaszagyár és a selyemgyár bezárását követően a helyieknek kiváltképp, de az ország más megyéiben élőknek is a biztos megélhetés kulcsát jelentette a beruházás stabil működése. Végül, de nem utolsó sorban a honatya elismeréssel méltatta az impozáns gazdasági eredmények mellett a biztonságos munkavégzésre, az oktatásra és az infrastrukturális fejlesztésekre, a környezetvédelemre fordított figyelmet és a beszállítói ágazat fellendítésében elért eredményeket is.

Peter Küspert az Opel AG alelnöke és az igazgatóság tagja

Peter Küspert az Opel AG alelnöke a létesítmény egyedülálló mivoltára és a hosszú távú elkötelezettségre hívta fel a figyelmet mondván, hogy az első nyugati autóipari nagyberuházó Magyarországon az Opel volt, és a megtermelt javak és eredmények nemcsak mennyiségük, hanem minőségük tekintetében is kulcsszerepet játszanak az Opel európai gyártórendszerében. Az igazgatóság tagja beszédében kitért a márka jövőt illető terveire is, melyek elérésben a szentgotthárdi gyáregységnek szerves része lesz. A fenntartható fejlődés égisze alatt megalkotott Drive 2022 terv tartalmazza, hogy az Opel európai piaci részesedése 8 százalékos legyen, Németországban pedig 10 százalékos. A hosszú távú stratégiának szerves része az imázs erősítés és a dolgozók, valamint a vásárlók elégedettségének emelése, valamint a már említett 27 új modell és 17 új aggregát piacra dobása.

Ez még csak az előtér, de már itt is elidőztünk a robbantott motor láttán...

A jubileumi motor a Flex Ecotec generáció legújabb tagja, egy 1,4 literes, benzines, turbós erőforrás volt, melynek teljesítménye 150 lóerő. Ilyen motorokkal szerelik majd a szeptemberben, Frankfurtban debütáló új Opel Astrát, melynek külsejét leleplező fotói csak a közelmúltban kaptak publicitást. Az ünnepélyt megelőzően a sajtó képviselői számára egy gyárlátogatásra is sor került, ahol az ott készülő motorok fő darabjainak és összeszerelési munkáinak folyamatát kísérhettük végig. A sorjátlanító, varratkészítő, köszörülő, maró és indukciós edzést végző gépek működése kétségtelenül lenyűgöző, még egy szakmától távol álló résztvevőnek is, szakmabeliek számára pedig maga a mennyország. Kenyeres Gyulától, a Flex motorgyár termelési igazgatójától megtudtuk, hogy 180-190 motor halad egy soron, melyek 2 óra elteltével és 500 méter megtétele után tesztelve, használatra készen kerülnek a logisztikai divízióhoz. Jelen pillanatban 66 másodperc alatt gördül ki egy motor a gyártósorról, azonban egy átállást követően ez az ütemidő 49 másodpercre csökken majd.

A szakember elmondta, hogy új termék esetén mindent letesztelnek, futó termelés esetén azonban csak a produktumok 3 százalékát szükséges tüzetesebben átvizsgálni, és próbapadon megfuttatni. A főtengely az egyetlen olyan alkatrész, melyet minden paraméterében ellenőrizni kell a sor végén. A dízelmotorral kapcsolatos többlet gyártási költség már itt megmutatkozik, hiszen a gázolajosok főtengelyének agyrésze és lendkereke közötti indukciós eljárással készített kötést 2400 Nm-es terheléssel ellenőrzik. Az indukciós eljárás során egyébként maximális tisztaságú munkadarabot szabad csak behelyezni az induktorba, ugyanis a legkisebb forgács vagy szennyeződés is zárlatot okozhat és maradandó károkat az aranyárban mért munkaeszközben. Apropó, gépek! A legdrágább megmunkáló gép 1,5 millió euróba került – tudtuk meg Pintér Rolandtól, aki a látogatásunk vezetőjeként elmondta azt is, hogy van olyan robot, amit az itteni team programozott át arra a műveletre, amire eredetileg nem volt képes.

A 8 milliomodik motor bemutatása elötti pillanatokban - (középen) Marc Schiff gyártásért felelős igazgató

Bárdossi Marianna, az Opel Szentgotthárd Kft. kommunikációs szakértője és szóvivője pedig elmondta, hogy a nekünk prezentált tárlat rendkívül nagy érdeklődésre tart számot iskolák, egyesületek, szervezetek és meglepő módon főként laikus, civil csoportok esetében is. Előre egyeztetett időpontban bárki megtekintheti az ott zajló munkafolyamatokat, sőt a szakképzett munkaerőre soha nem látott igény van jelen pillanatban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....