FIA WEC

A Toyota motorsport aranykorát elhozó TOYOTA GAZOO Racing küldetése, hogy a versenypályákon, a legkeményebb körülmények között tesztelje az autógyártó legújabb fejlesztéseit, az így próbára tett technológiák pedig idővel a sorozatgyártott autókba is bekerülhetnek. A sorozatban hatszoros címvédő versenyistálló a február 28-án, pénteken, Katarban kezdődő 2025-ös FIA Hosszútávú Világbajnokságon ismét két GR010 HYBRID versenyautóval száll majd harca a bajnoki címért.
A világbajnok pilótákból álló legénység a mérnökökkel, szerelőkkel és a csapattársakkal való szoros együttműködéssel és kiváló képességeikkel fogja a csapatot előrevinni, követve a TOYOTA GAZOO Racing azon célját, hogy az autósporton keresztül fejlessze az embereket és a technológiát.
Mike Conway, Kamui Kobayashi és Nyck de Vries második éve versenyeznek együtt a 7-es rajtszámú GR010 HYBRID versenyautóval, míg Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa negyedik alkalommal egyesítik erőiket, és harmadik közös versenyzői címüket célozzák meg.
A nyolcadik gyártói és hetedik egyéni világbajnoki cím mellett a hatodik Le Mans-i diadal a cél
Négy kontinensen, nyolc versenyen – köztük a júniusi 93. Le Mans 24 órás versenyen –, nyolc gyártó indul a 18 autót számláló Hypercar osztályban, köztük az Alpine, az újonc Aston Martin, a BMW, a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche. A GR010 HYBRID-del a TOYOTA GAZOO Racing a nyolcadik gyártói világbajnoki címért és a hetedik egyéni elsőségért, valamint a hatodik Le Mans-i győzelemért száll harcba. A GR010 HYBRID új utat nyitott a hosszútávú versenyzésben, amikor 2021-ben bemutatták, mint a WEC első Hypercar modelljét. Azóta különböző módosításokon ment keresztül a megbízhatóság és a kezelhetőség javítása érdekében, amelyek a csapat és a pilóták know-how-jával kombinálva fenntartották a rekordokat döntögető bajnoki sikersorozatot.
A 2025-ös évre a jól bevált GR010 HYBRID csomag nem kapott jelentős változtatásokat, így már bizonyított versenyzőként az ötödik versenyszezonjába lép. Az egyetlen látható változás a 2025-ös specifikációjú autóban az oldalsó részeken elhelyezett új, kötelező LED-panelek, amelyek jelzik a pozíciót és a boxkiállás idejét, hogy fokozzák a rajongók élményét a pályán és otthon a képernyők előtt.
Katar az első célállomás a 2025-ös versenynaptárban, ahol a WEC hagyományos kétnapos Prologue előszezoni tesztje és a 10 órás, 1812 km-es katari verseny kerül megrendezésre. A tavalyi nyitóversenyen Nyck a második helyet szerezte meg a rajtrácson, de a kihívásokkal teli versenyen erős csapatmunkára volt szükség, hogy értékes pontokat szerezzenek az ötödik és nyolcadik helyezéssel. Az akció az 5,418 km-es Lusail International Circuit pályán február 21-én, pénteken és 22-én, szombaton egy-egy hétórás teszteléssel kezdődik. Február 26-án, szerdán két 90 perces szabadedzéssel veszi kezdetét a versenyhétvége, amelyből az egyik napnyugta után ér véget. A rajtrácsot a csütörtöki kvalifikáción és a Hyperpole-on (17:40 helyi idő szerint, 15:40 CET) határozzák meg, míg a verseny február 28-án, pénteken 14 órakor (CET szerint délben) kezdődik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!