e-mobilitás

Mirafiori villamosit

2021.12.04.

A Fiat Mirafiori gyárát elektromos járművek gyártóközpontjává kívánja átalakítani a Stellantis. Ennek jegyében a Peugeot-Citroen-Opel, valamint a Fiat-Chrysler egyesülésével év elején létrejött autóipari gigász vezetése áthelyezi két elektrifikálásra váró Maserati modell, a Ghibli és a Quattroporte gyártását a Mirafiori komplexumba, ahol már szériában készülnek a Fiat 500-as e-változatai is.

Szerző: Heimer György

Az egykori legendás torinói Fiat gyártóművet – amelynek futószalagjairól még a régi szép kilencszázhetvenes évtizedben évente több mint 600 ezer négykerekűt gördítettek le – a Stellantis tervei szerint úgy szerszámoznák át, hogy az egyaránt alkalmas legyen mindenféle, belső égésű, hibrid és tisztán elektromos erőforrások előállítására. Mirafioriban jelenleg a benzines Maserati Levante crossover típust gyártják, s emellett ott növelni kívánják a hagyományos 500-as mini gyártómennyiségét is, áthelyezve a kapacitások egy részét a lengyelországyi Tichy gyárból.

Fotó: Fiat

Az termelési átszervezések hátterében hatékonysági problémák húzódnak. Mint ahogy az Automotive News szakportál írja, Carlos Tavares, a Stellantis nagyfőnöke (a fúzió előtt a Peugeot-Citroen vezére) még februárban a munkahelyvesztés miatt nyugtalankodó itáliai szakszervezeteknek kifejtette, hogy a Fiat olaszországi gyáraiban, azonos modellek esetében négyszer magasabbak a termelési költségek, mint a francia vagy a spanyol gyáregységekben. A hatékonyságnövelés ma túlzás nélkül életbevágó – tűnik ki a nemzetközi autóipar híreiből. Herbert Diess, a VW első embere minap azzal riogatott, hogy a wolfsburgi cégmamutnak középtávon 30 ezer dolgozót kellene szélnek ereszteni.

A nagy riválissal, a Teslával példálódzva azt mondta, hogy a startra kész berlini Tesla gyár 12 ezer dolgozóval évente 500 ezer autó előállításával számol. A VW-nál viszont ugyanennyi négykerekű gyártásán 60 ezren munkálkodnak. Becslése szerint amíg egy Tesla Model 3 10 óra alatt készül el, addig egy VW ID.3-hoz háromszor annyi időre van szükség.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....