Párizsi Autókiállítás 2014

Mire fókuszálnak a franciák a párizsi autókiállításon?

2014.09.28.

Kevesebb, mint egy hét múlva nyitja meg kapuit a közönség számára a Paris Expo, ahol közel 100 ezer négyzetméteren tárul a nagyérdemű elé a világ autógyártásának legjava. Későbbi cikkeinkben folyamatosan beszámolunk a Mondial de L’Automobile-n látottakról, most azonban egy fontos részletre szeretnénk felhívni a figyelmet.

A sajtónapok október 2-án kezdődnek, ezt követően 4-19. között bárki számára látogatható a rangos autóipari esemény. A széria, koncepció és egyedi gyártású autók felhozatala minden bizonnyal lenyűgöző látványt tartogat az odalátogatók számára, nem kevésbé garantált a feledhetetlen élmény a kiállítás egyéb programjai révén, hiszen ebben a franciák mindig is jók voltak.

Az első párizsi autókiállítás helyszíne a Tülériák Kertje (Jardin des Tuileries) volt 1898-ban, ahol csupán egy maréknyi újkeletű masinát vonultattak fel a kiállítók, bizonyítva, hogy új szelek fújnak az egyéni és tömegközlekedés, valamint az áruszállítás terén. Természetesen az akkori miniszterelnök tartott ünnepi beszédet az esemény megnyitóján, de szkepticizmusát nem rejtette véka alá és stílusosan egy hintóval távozott.

Az automobil gyors elterjedését követően a soron következő (1901) expo megítélése már egyöntetűen pozitívabb volt az ország első embere részéről, de sajnos azt követően már közel három évtizedet (1930) váratott magára az újabb megrendezés.

A kiállítás érdekességeit, újdonságait taglaló írásainkat csak annyival egészítenénk ki, hogy a legtöbb autógyártó és különösen a francia autógyárak részéről egy érdekes tendencia figyelhető meg. Ez nem más, mint hogy minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettek az üzemanyag hatékonyságra, a zéró emisszióra, mint korábban.

Európai viszonyokat tekintve a PSA konszern és a Renault jobban képviselteti magát az üzemanyag hatékonyság terén, mint a többi márka. „Portfóliójukban nagy szerepet szántak a kis kategóriájú autóknak, erős hagyományaik vannak dízel motorok frontján és a downsizing terén is kiváló munkát végeztek” – nyilatkozta az Automotive News Europnak Ian Fletcher az IHS Automotive elemzője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....