utánpótlás

Mit csinál egy autós tartalomgyártó? Interjú Háda Lórival (3. rész)

2023.10.01.

Érdekes megfigyelni, ahogy átalakultak a médiafogyasztási szokások, és a TV műsorfüzet helyett videómegosztó portálokon várjuk a premier időpontját. Nagyon sokféle autós tartalomból válogathatunk, és valljuk be, a legtöbb azonos tematikára épül. Vannak álló, és hullócsillagok, és mindig vannak új feltörekvők, akiket az idő választ meg, hogy mennyire maradnak meghatározó alakjai a hazai mezőnynek. Hogyan készül egy autós csatorna új adása, és mitől lesz valaki jó tartalomgyártó? Ez is kiderül interjúsorozatunk mai részéből. Az előző részeket pedig itt és itt lehet pótolni.

Hogy gondolod, mennyire vagy már most egy meghatározó alakja a mai magyar autós influenszer kultúrának?

(Nagyon sokáig nevet.) Akkor lennék meghatározó, ha a vezető autós csatornákon látnának.

Látod, ez volt a beugrató kérdés, teszteltem mennyire vagy szerény. Megfeleltél. Ez egy nagyon fontos dolog, mert az alázat is egy pozitívum, ami nagyon kell a hitelességhez, hogy ne szállj el magadtól. Pedig most abba az irányba mész, hogy ellehetnél.

Hát azért ez nagyon nem így van. Ahhoz nagyon sok minden kellene. Akkor indul el egy ilyen dolog, ha az ember tud belőle felmutatni valamit financiálisan is.

Te szeretnéd ezt?

Igen, de nem minden áron.

Akkor nem akarsz termékmegjelenítős Youtube csatornát?

De, lehet, nyugodtan. Viszont csak úgy, hogy azért hiteles maradjon mellette az, amit én csinálok. Máshogy csinálom a csatornát, mint a nagy átlag: mert én megveszem ezeket az autókat, és úgy mutatom meg, hogy felhasználói oldalról van egy elég erős tapasztalásom hozzá. Pont azért vettem meg a „dákót” (Dacia 1310 a szerk.), mert világ életemben azt hallgattam mindenkitől, hogy ez egy rossz autó. Na, én belevágtam úgy is, hogy ha bukok rajta, akkor elfogadom, de legalább kipróbálom, aztán eldől, hogy bejön, vagy nem.

De tegyük ide azért azt, hogy megvan a véleményed a mai autós közösségi médiáról, autós csatornákról?

Valóban megvan a véleményem azokról, akik elviszik az autót a veterán kereskedésből, mennek vele 200 kilométert és megmondják valamiről, hogy fehér, vagy fekete. Nincs ezzel baj, de én máshogy csinálom, ami szerintem hitelesebb, mert én sajátjaimként mutatom be ezeket a járműveket. Ezért tudom már most például, hogy egyszer egy T3 is kell, mert beleszerettem, és így előbb-utóbb veszek is egyet, amiről természetesen lesz majd videó. Ladát viszont már nem szeretnék, abból már annyi volt, hogy a könyökömön jön ki.  Sokat jártam velük dolgozni a Dunántúlra, de nem azért, mert nem volt más, hanem mert egy Swift abban az időben 6-800.000 Ft-ba került, a Ladákat pedig egy százasból meg lehetett venni. És azt is tegyük hozzá, hogy az olcsósága mellett sokkal nagyobb feeling volt.

Szóval direkt kerülöd a kommersz autókat?

Sosem kedveltem a kommersz autókat, de ha az kellett (pl. futárkodni) akkor megvettem. Egyébként nincs velük bajom. Van is a látókörömben egy 90.000 kilométert futott Thalia, és mondtam is a tulajának, hogy ha eladó lesz, akkor szóljon, mert tudom, hogy az még tíz év múlva is autó lesz. Ha meg tudom magamnak magyarázni, hogy egyik, vagy másik autó miért kellhet nekem, akkor még egy ilyen Thalia is simán belefér.

És a Youtube csatornád is ettől az elszántságtól különleges, amit közvetít a személyiséged. Nem csak teszteled, hanem hosszabb időn keresztül használod. Ez így teljesen más nézőpont.

Igen. Megveszem, egy kicsit gatyába rázom, használom, élvezem, aztán ebből lesz egy-két rész a csatornára. Végül is nincs ebben semmi nagy titok. A jelenlegi gépparkból a „Kispolszki” és a 124- Mercedes, amikből még fel tudok építeni 4-5 epizódot. A Barkasból a lakóautó feelinget akarom domborítani, arra felépíteni egy részt, szóval a jelenlegi géppark még kb. 10 rész van. Pont ezért keresek folyamatosan mást, valami újat. Mindig szeretnék venni, persze közben adok is el, hogy tudjam finanszírozni a következő projektet. Minden heten egyszer szállítani kell a friss tartalmat. Ezt Peti barátommal határoztuk el, aki a Youtube video kezdőképeit csinálja, és ezen kívül is sokat segít nekem a videókban.

Gondolkodtam már rajta, hogy mi lehet a sikered kulcsa, hogy ilyen gyorsan lettél ennyire népszerű. Mert én sikeresnek mondom azt, hogy gyakorlatilag stabilan tudsz 30-40 ezres nézőszámokat hozni. A legutóbbi videódat négy nap alatt 10.000-en látták.

Én nem ebben mérem a sikert, mert nem hinnem, hogy meghatározó része lennék az autós társadalomnak. Nem tartom ezt sikeresnek. De igazából sokkal jobbak a számok, mint amit elvárnék tőle. Ami viszont furcsa, hogy nem azok a videók futnak nagyok, amiket én jónak gondolok, s azok, amik mennek, azok sem annyira amennyire elvárható lenne. Például a BMW drift összehasonlító, azt hittem, hogy szárnyalni fog. Hiszen E 30-36-46 egy reptéren…

De ez már a sokadik ilyen videó

Ez igaz, viszont én nem arra fókuszáltam, mint a többi ilyen videóban, hanem a háttérre, hogy ez mennyi idő es energia. Például, hogy mennyi munka előzi meg, és hogy állandóan fel van sorakoztatva nálam is pár garnitúra E36 felniszett. Na, de a lényeg, hogy nem lett annyira népszerű ez a rész, mint amennyit vártam tőle. Nem lehet kiszámítani előre, hogy mi lesz az, ami nagyot megy.

Mik a hosszútávú terveid, milyen irányba akarsz tovább menni? Mert mondtad, hogy nemcsak retro autós tematikájú csatornát tervezel?

Szeretném, ha rengeteg feliratkozó lenne a csatornámon. Nem csak autós tartalmat szeretnék készíteni, hiszen a csatornám sem autós céllal indult. Van egy felfújható kajakom, azt terveztük egy barátommal, hogy lejövünk vele a Bodrogon Sárospatakról Poroszlóig. Ezért vettem egy húszezres gagyi kamerát, meg egy hatezres vacak mikrofont. De pont másnap mentünk el a Wartburgért és az egyik haverom adott egy kameraállványt azzal a felkiáltással, hogy akkor forgassátok le vele a beszerzést. Na, ezzel indult útjára a Youtube csatornám. Tehát a hosszútávú terv az, hogy olyan, -saját hobbijaimat felvonultató tartalmak jelennek meg, ami nem csak az autós beállítottságú embereknek lehet érdekes. Bringázunk a hegyekben, elmegyünk Lillafüredre downhillozni, vagy Cserépváraljára DH versenyre. Szerintem azt is kevesen tudják rólam, hogy triálozok is, pont barátommal, Józsival, aki egyben az operatőröm. Tehát olyan célom nincs, hogy mondjuk, év végéig legyen X ezer feliratkozóm. Inkább arra törekszem, hogy minél több változatosabb dolgot tudjak mutatni a régióból, amivel az érdeklődést növelhetem, és a nézőimnek is változatosabb tartalmat tudok felmutatni. A vezető autós csatornák évtizedek óta építik a közönségüket, nekik mára ezt sikerült elérni így tőlük akár egy mobiltelefonos tesztet is megnéznek 100 ezren, mert az összes követőikből lesz ennyi ember, akit érdekel egy ilyen tartalom.

Régen is volt már benned szereplési vágy, illetve meg akartad mutatni azokat a dolgokat, amiket szeretsz?

Persze! Régen tervben volt egy Youtube csatorna, voltak is szárnypróbálgatások. Van egy 2-3 évvel ezelőtti komplett R-CUP szlalom futamról anyagom. De nem sikerült jól a felvétel. Összességében nem vagyok egy számítógépes arc. Illetve a technikám sem bírta ezt a fajta kiképzést, amit egy videó megvágása jelent. A laptopom is ötször fagyott le, mire megvágtam egy videót, most a barátom laptopját kaptam kölcsön, ez már erősebb, jobban tudok vele dolgozni. Az elejéhez képest azért folyamatosan fejlesztünk, most már 4K-ban tudunk rögzíteni. Ha sokkal hamarabb kezdjük, nem tudtunk volna ilyen technikával dolgozni. A mostani anyagi helyzetben könnyebben félre lehet tenni 50-100 ezer forintot egy gimballra, vagy jó minőségű mikrofonra.

Na és amit mindenkit érdekel, hogy mennyit lehet keresni ezzel? Az interjúsorozat befejező részével hamarosan jelentkezünk, amelyből többek között ez is kiderül majd.

Addig pedig kövessenek minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....