Tata Nano
A világ legolcsóbb autója, a 2009-ben Indiában bevezetett Tata Nano sohasem szerzett annyi vevőt magának, mint amiről a Tata álmodott, de a még a kezdeti érdeklődéshez képest is visszaesett a kereslete tavaly: míg 2012-ban még több mint 21129 darab fogyott belőle Indiában, addig tavaly már csak 16909-et vettek belőle.
Az indiai Tata most egy alapos ráncfelvarrással igyekszik fenntartani az érdeklődést a típus iránt. Az új változat, a Gen X arról ismerhető fel, hogy sötétítettek a lámpái, az orrán megjelent egy fekete csík, és a lökhárítóit, keréktárcsáit is lecserélték. Új anyagokkal javítottak a belső minőségérzeten, de a képeket elnézve még mindig lenne hova fejlődni. Nem nyúltak a hátulra helyezett, 0,6 literes, 39 lóerős kéthengeres motorhoz, viszont a hűtőt a kocsi orrába helyezték át.
Felárért már Magneti Marelli fejlesztésű ötfokozatú robotváltót is lehet már rendelni az alapáron adott négyfokozatú kézi váltó helyett. Bár 120 km/h-s végsebességével nem túl gyors az autó, azért a 4,4 literes átlagfogyasztására büszke lehet. Mivel a tank méretét 15-ről 24 literre növelték, a kocsi akár több mint 500 kilométeres hatótávolságot is elérhet. Javítottak a karosszéria ütközésbiztonságán és szerkezeti merevségén, a futóműbe pedig végre kanyarstabilizátorokat is terveztek.
A robotváltó hátránya, hogy a magasabb borítás miatt a csomagtartó térfogatát 110-ről 94 literesre csökkenti. Szintén újdonság, hogy a csomagtartót már kívülről is meg lehet pakolni, korábban ugyanis súlycsökkentés miatt nem volt ötödik ajtó, helyette a hátsó ülések felől lehetett pakolni a poggyásztérbe. Olyan tételek jelentek meg az extralistán, mint az elektromos szervokormány, az USB-csatlakozós hifi, a manuális légkondicionáló, a kulcs nélküli rendszer, vagy a multifunkciós kijelző. A gazdagabb felszereltség miatt a kocsi tömege 765 kg-ra nőtt meg. A Nano Gen X alapára körülbelül 1,25 millió forintnak megfelelő rúpia lesz, ami a negyedével kevesebb a piac második legolcsóbb autójának, a Maruti 800-nak az áránál.