traffipax

Mostantól senki nem ússza meg a külföldi gyorshajtást!

2013.11.14.

Mostantól nem úszhatják meg a felelősségre vonást a közlekedési szabályok ellen külföldön súlyosan vétő autósok. A tagállamoknak ugyanis kötelező lesz kiadniuk a KRESZ-t egy másik tagországban megsértő állampolgáraik adatait – adta hírül a BruxInfo.

A múlt héten lépett hatályba uniós jogszabály értelmében a tagállami hatóságok mostantól kötelesek lesznek kiadni egy másik EU-tagállamnak a közlekedési szabálysértésen ért állampolgáraik adatait, és a társzerv felkérésére be is hajthatják majd rajtuk a pénzbírságokat.

Az erről rendelkező irányelvről 2011 nyarán állapodtak meg az uniós intézmények, és két év állt a tagállamok rendelkezésére a végrehajtásra. A Bizottság javaslata 2008-ra nyúlik vissza.

Az eredeti bizottsági javaslat a gyorshajtás, a piros lámpa figyelmen kívül hagyása, a biztonsági öv használatának elmulasztása, valamint az ittas vezetés esetén írt volna elő együttműködési kötelezettséget, de a hároméves vita során kiegészült a lista a tiltott sávok (pl. buszsáv), a mobiltelefon és a motorosok esetében a bukósisak használatával.

Ha tehát egy magyar állampolgár a fenti hét szabálysértési tétel közül valamelyiket elköveti például Portugáliában, akkor a portugál hatóságok lekérhetik az illető adatait Magyarország nyilvántartásából, és eljárhatnak vele szemben. A kipostázott büntetést a portugál jogszabályok alapján, a Portugáliában érvényes díjszabás alapján kell megfizetni.

Az irányelv célja alapvetően a közúti biztonság fokozása, ezért az együttműködés nem terjed ki a parkolási bírságok behajtására, és a közlekedés egyéb olyan aspektusára, amelyek alapvetően nem állami, hanem önkormányzatok, vagy magáncégek gondozásában vannak.

Az elfogadott irányelv főszabályként az autó tulajdonosát büntetné, de a direktíva tiszteletben tartja a tagállami szabályozásokat, tehát a nemzeti hatóságok feladata lesz, hogy egy ilyen esetben kinyomozzák, ki vezette az autót valójában.

Az irányelvet három év múlva felülvizsgálja az EU, és további erősítő intézkedéseket is beépíthet a jogszabályba. Hogy milyen hatása lesz a keretjogszabálynak a közúti biztonságra, azt egyelőre nem tudni. EU-források számításai szerint viszont akár évi 30 ezerrel is csökkenhet a halálos balesetek száma.

Forrás: www.biztositasiszemle.hu

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....