iráni autógyártás- és kereskedelem
A francia autógyártó ügyvezetője, Carlos Ghosn egy svájci gazdasági fórumon (World Economic Forum – Davos) tett nyilatkozata szerint a márka lehető legtöbb partner bevonásával tervezi újraépíteni üzleti hálózatát Iránban a visszatérés után. Miután az ország nukleáris programja miatt kivetett nemzetközi kereskedelmi embargót feloldották, Ghosn szerint Irán autópiaca akár 50 százalékot is növekedhet.
A közelmúltban a Daimler is bejelentette, hogy szándéknyilatkozatot írt alá a teherautókat és hajtásláncokat gyártó Iran Khodro vállalattal, mely az ország legnagyobb járműgyártó cége. A Renault, szintén hasonló akvizíció kapujában áll, ugyanis az Iran Khodro és a francia autógyár már korábban is partnerek voltak, azonban az egyszeri invesztitícióról szóló szerződések aláírásához a nemzetközi jogi kereteknek helyre kell állni, azaz „meg kell várnunk míg sárgáról zöldre vált a szemafor” – nyilatkozta Ghosn.
A Renault három évvel ezelőtt vonta ki minden tevékenységét az iráni piacról a nezetközi szankciók miatt, melynek eredménye 514 millió eurós províziós veszteség lett végül. A PSA/Peugeot-Citroen tavalyi közleménye szerint a másik francia konszernnek sokkal nehezebb megállapodásra jutni az kormánnyal a lehetséges visszatérésről, mivel a döntéshozók számára mai napig nehezen megbocsátható a PSA 2012-es kivonulása.
Forrás: autonews.com