Ford Transit

Nagyobb hatótáv, rövidebb töltés: a Ford Pro felpörgeti az E-Transitot

2024.06.11.

A Ford Pro bemutatta az E-Transit új, hosszabb hatótávolságú, még az eddiginél is jobban kihasználható változatát. A nagyméretű elektromos áruszállítók európai piacán jelenleg az E-Transit a legkelendőbb – olyannyira, hogy tavaly ötször annyit értékesítettek belőle, mint a legközelebbi vetélytársából.

A modell legújabb fejlesztése – amely a világ minden piacán elérhető lesz – a Ford Pro 2024-es Transit digitális produktivitási frissítéseire épül, és jelentős mértékben bővíti az E-Transit potenciális vásárlókörét. Az új modellben egy 89 kWh hasznos kapacitású akkumulátor működik, amivel az autó hatótávolsága eléri a 402 kilométert, ráadásul mind egyenáramú, mind váltakozóáramú berendezésről gyorsabban tölthető fel. A vevők hosszabb, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garanciával számolhatnak.

A többi E-Transit haszonjárműhöz hasonlóan a megnövelt hatótávolságú modell felhasználói is számíthatnak a Ford Pro töltési és szoftveres megoldásainak platformjára, amelynek segítségével optimalizálhatják az áramfogyasztást, hatékonyabbá tehetik a szervizelést, minimumra csökkenthetik az állásidőt és mérsékelhetik az autók üzemeltetési költségeit.

“Az E-Transit hosszabb hatótávolságú változata újabb példa a Ford Pro elkötelezettségére, hogy Európa-szerte segítsen vásárlóinak kimagaslóan produktív elektromos flottákat működtetni,” mondta el Hans Schep, a Ford Pro Europe vezérigazgatója. “Ügyfeleinknek lehetőséget teremtünk arra, hogy egyetlen feltöltéssel hosszabb távolságot teljesíthessenek, emellett pedig a karosszériaváltozatok széles kínálatából választhatnak, és mindig számíthatnak a Ford Pro hálózatba kapcsolt ökoszisztémájára; mindez tovább erősíti pozíciónkat, hogy teljes körű flottaszolgáltatásainkkal a vállalkozások megbízható partnerei legyünk.”

A megnövelt hatótávolságú E-Transitot kifejezetten azok számára fejlesztette ki a Ford, akik vidéki régiókban, hidegebb éghajlaton, vagy autópályákon szállítanak árut. A hajtáslánc az olyan átépített járművekhez is ideális, amelyeknél súlytöbblettel vagy extra áramfogyasztású kiegészítő berendezésekkel kell számolni. A vásárlók már idén leadhatják előrendelésüket az új modellre, és az első autók átadása 2025 elején várható.

A hosszabb hatótávolságú E-Transitban a mérnökök 89 kWh-ra növelték az akkumulátor hasznos kapacitását, így a jármű akár 402 kilométert is megtehet – vagyis 28 százalékkal többet, mint az azonos méretű és felszereltségű standard modell. A nagyobb kapacitásnak köszönhetően az E-Transit praktikus választási lehetőség lesz az olyan flották számára, amelyek a városhatárokon kívülre is szerveznek fuvarokat, de ilyenkor sem szeretnének lemondani az elektromos, hálózati kapcsolattal rendelkező haszonjárművek előnyeiről.

Ezekben a modellváltozatokban alapfelszereltség a kabint hatékonyabban fűtő hőszivattyú. A rendszer hasonló ahhoz, ami az E-Transit Custom modellben működik (ez volt az első elektromos jármű, amelyben ilyen technológiát alkalmaztak), és arra tervezték, hogy hideg időben kisebb áramfogyasztással működjön, növelve ezzel az autó hatótávolságát.

A Ford mérnökei jelentősen javították az E-Transit töltési teljesítményét a megnövelt hatótávolságú modellváltozatokban. A váltakozó áramú töltési kapacitás 11 kW-ról 22 kW-ra javult, így a teljes feltöltés hat órán belül elvégezhető a telephelyen. Az egyenáramú gyorstöltési kapacitás a korábbi 115 kW helyett immár 180 kW, vagyis egy tízperces töltéstovábbi 116 km megtehető távolságot jelent, és az akkumulátor körülbelül 28 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékos szintre.

A Ford Pro teljes körű megoldásokat kínál a telephelyi, otthoni és köztéri töltésre, beleértve a töltőberendezések telepítését és karbantartását, illetve az intelligens szoftvert, ami optimális energiahatékonyságot és rendelkezésre állási időt biztosít.

A Ford Pro arra számít, hogy a megnövelt hatótávolságú E-Transit kedvezőbb használati értéke az eddiginél is többféle ügyfél számára lesz vonzó, ezért a vállalat átfogó, 19 modellváltozatból álló kínálatot állít össze, köztük L2, L3 és L4 tengelytávú kivitelekkel, duplakabinos áruszállítóval, szimplafülkés alvázzal és 3500-tól 4250 kg-ig terjedő legnagyobb megengedett össztömeggel. A maximális hasznos teherbírás a dobozos áruszállítóknál eléri az 1460, a szimplafülkés alvázas kiviteleknél pedig az 1814 kg-ot, és a 3500 kg legnagyobb megengedett össztömegű járművek akár 750 kg-ot is vontathatnak. Az E-Transit opcionális tartozéka a Pro Power Onboard, amellyel a felhasználók a jármű akkumulátoráról 2,3 kW teljesítménnyel működtethetik elektromos szerszámaikat, berendezéseiket és az átalakítás során beépített rendszereket.

A hosszabb hatótávolságú E-Transit ugyanazokat a termelékenység-fokozó digitális megoldásokat kínálja, mint amiket a Ford Pro a 2024-es Transit modellekben bevezetett. Emellett a 2024-es modellévtől mind a normál, mind a megnövelt hatótávolságú E-Transitokra új, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garancia vonatkozik, ami tovább csökkenti vállalkozás szervizköltségeit. Ez jelentős előrelépést jelent a jelenlegi egyéves/korlátlan futásteljesítményű szervizintervallumhoz képest.

2022 júniusi bevezetése óta az E-Transit az európai piac legnagyobb darabszámban értékesített kéttonnás elektromos áruszállítója, amely 2023-ban 55 százalékos piaci részesedést szerzett.

A Ford Pro egy új, gyári átalakítással elérhető elektromos minibusz is bővíti az E-Transit kínálatát. Az új modellt arra tervezték, hogy segítséget nyújtson az olyan taxitársaságoknak, iskoláknak és önkormányzatoknak, amelyek a jövőbe tekintve elektromos hajtású járműflottákat akarnak összeállítani, hogy megfeleljenek az egyre szigorúbb előírásoknak, és hogy járműveiket az alacsony helyi károsanyag-kibocsátású zónákban is használhassák, amelyekből már több mint 350 van Európa-szerte, többek közt az Európai Unió tagállamainak valamennyi fővárosában.

Az akár 15 ember szállítására is alkalmas jármű alapja a 4250 kg megengedett teljes össztömegű E-Transit L3 ablakos oldalfalú modellváltozat, és az átépítést Törökországban végzi az ülésekre szakosodott ISRI vállalat. A vásárlók választhatnak az egy- vagy kétszemélyes első utasülés, a 9 vagy 12 hátsó üléses elrendezés, illetve a normál vagy magasított tetős kivitelek közül.

A járművekhez alapáron jár a klímaberendezés, a hátsó kabinfűtés és a motoros mozgatású oldalfellépő. A közvetlenül a Ford márkakereskedésekben megvásárolható új minibusz 9 hátsó üléses változata standard és bővített kapacitású akkumulátorral is megrendelhető.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.26
Izgalmas autó a kettes kupé, főleg ezzel a kétliteres benzinmotorral. Erős, szép, kényelmes és még....
2024.07.26
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője érte el a leggyorsabb köridőt a Forma-1-es Belga Nagydíj....
2024.07.26
A brit fejlesztésű elektromos autó rendkívül gyors töltési képességekkel rendelkezik, viszont a kis....
2024.07.26
Közlekedési baleset történt 2024. július 26-án 15 óra 40 perc körüli időben az M1-es autópálya....
2024.07.26
Nincs belőlük sok, legtöbbször ráadásul limitált szériának számítottak, mégis előfordult, hogy....
2024.07.26
A Mercedes-Benz Group eladásai, árbevétele és nyeresége is csökkent az idei második negyedévben a....
2024.07.26
- Egyik legnagyobb európai tesztlaboratóriumát nyitotta meg a Continental Temesváron - írta az....
2024.07.26
Olvasom itt-ott, hogy a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk! - írta....
2024.07.26
Az ellátási lánc logisztikájában egyre nagyobb igény mutatkozik a digitális eszközök és az....
2024.07.26
Egy kamion, egy teherautó és egy személygépkocsi karambolozott Ácsnál, az M1-es autópálya 99-es és....