Volvo Cars

Nagyot hajrázott a Volvo 2020 második felében

2021.01.11.

A Volvo Cars minden eddiginél jobb második félévet könyvelhetett el 2020-ban: a vállalat elektromos járművei iránti, gyorsan növekvő kereslet felgyorsította a cég talpra állását a COVID-19 világjárvány kedvezőtlen hatásai után.

Az év első felében a vállalat gyors és határozott lépéseket tett annak érdekében, hogy minimalizálja a járvány hatásait. Így a gyártóüzemek egy rövid leállást követően gyorsan ismét működésbe léphettek, és az autógyártó megkezdhette a talpra állást, amelyet nagyban segített a hálózatról tölthető Recharge modellek iránti, gyors ütemben erősödő piaci igény – írta közleményében a cég.

A tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt Recharge modellek 2019-hez képest tavaly több mint megduplázták részesedésüket a Volvo Cars eladásaiból. Európában a Recharge modellek tették ki az autógyártó eladásainak 29 százalékát, ezzel a Volvo vezető szerepre tett szert a térségben a hálózatról tölthető járművek piacán. A Volvo az Egyesült Államokban is az első számú plug-in hibrid márkának bizonyult. A márka két legnagyobb nemzeti piacán, Kínában és az USA-ban az egész év tekintetében is növekedést könyvelhetett el a vállalat, amely az év második felében emelkedésbe fordította az első félévben tapasztalt, pandémia okozta visszaesést.

„Habár nehezen indult az év, a második félév nagyszerűen alakult; az összes fontos értékesítési régióban növelni tudtuk piaci részesedésünket.” – mondta Lex Kerssemakers, a vállalat globális kereskedelmi tevékenységekért felelős vezetője. „Feltett szándékunk, hogy ezt az emelkedést 2021-ben is meglovagoljuk, amint új villamosított Volvo modellekkel bővítjük kínálatunkat, és kiterjesztjük online üzletágunkat.”

Míg az év első felében 21 százalékkal csökkentek a vállalat eladásai, a Volvo Cars 2020 második felére visszakapaszkodott az előző éveket jellemző emelkedési görbére, forgalma júniustól folyamatosan érdemben növekedett. A második félévben 7,4 százalékkal több: 391 751 darab autót adott el a vállalat, mint az előző év azonos időszakában.

2020 egészét tekintve a Volvo Cars világszerte 661 713 autót forgalmazott, 6,2 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben. Noha az egész évre vonatkozó, végleges adatok még megerősítésre várnak, a vállalat az év első hónapjában minden fő piacán jobban teljesített versenytársainál, és növelni tudta piaci részesedését.

Legnépszerűbb modellek:

XC60: 191.696 darab

XC40: 185.406 darab

XC90: 92.458 darab

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.18
A Budapest felé vezető oldalt teljes szélességében lezárták, a Nagykanizsa felé egy sávon halad a....
2025.04.18
Közel 18 kilométeren újították fel a 3719-es számú Sátoraljaújhely-Hollóháza-Kéked közötti....
2025.04.18
A BMW Art Cars kollekció dubaji meglepetésvendége az Andy Warhol ihlette BMW M1 modell. ..
2025.04.18
A MÁV új dízelmozdonya csütörtöktől a Balaton északi partján, Balatonfüred és Tapolca között....
2025.04.18
A Datahouse adatai szerint 2025 első három hónapjában 38 ezer 922 új személygépkocsit és....
2025.04.18
Elkészült a kamion EB idei sorozatára készülő Révész Racing új versenygépe, Az új technika a héten....
2025.04.18
Nagy ütközésekkel indult a hosszú hétvége. ..
2025.04.18
Elektromos, hálózatba kapcsolt és intelligens: A modellek a Volkswagen új kínai DNS-ét testesítik....
2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....